• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

High end fieldwatch ?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0630.JPG

IMG_0625.JPG

IMG_0638.JPG

IMG_0634.JPG

Tack för all hjälp i tråden, roligt med så mycket respons och vägledning!

Där kom den! Jag har provat den två gånger hos Jarl Sandin men gillade den inte nämnvärt, på något sätt hade dock tanken etsat sig fast och jag blev mer och mer sugen på att köpa modellen ändå för att testa. Beslutade mitt val på billigt ägande i kombination med att det är jäkligt kul att recensera nya modeller. :D


En klar favvo IWC, så jäkla enkel men ändå så jäkla snygg, bra jobbat yonsson och ett stort GRATTIS!
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till ny klocka @yonsson ! Helt fantastiskt köps motivering med att du gillar att recensera nya klockor.

Framtida scenario Xalles fru står helt förtvivlad med bankutdrag i handen. - Vad har du gjort? Jag svarar muntert jag har alltid velat recensera en Patek Philippe och det blir inte samma sak om den inte är ny...du hajar ju ingen ting den är dyr i drift men andrahandsvärdet äter upp servicekostnaden. Märks att du inte har läst min recension iaf!

IMG_8305.JPG

Tillsist var nu någonsin inne på Lemania 195tg? Är enligt mitt tycke en riktigt fin fältklocka som jag har velat buda varje gång jag har sett dom på aktion. Men alltid fegat ut då jag har noll koll på vad som är ett bra exemplar! Bara historien bakom klockan gör mig salig.
:D TG är nice, hade gärna haft en sådan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör på RAF eller nato med "under sling". Ranger green eller coyote brown. Banden du visar ser så styva ut att man kan öppna en konservburk med dem ;) Bekvämt och enkelt ska det vara.
Det kommer ju säkert sluta med nato men vill liksom bli ett med klockan i några dagar så det får bli start med Cordura (som för övrigt blir extremt bekväma).
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tack! Det känns rätt bra faktiskt. Tricket kanske är att köpa klockor man inte gillar så de växer på en istället för att man har höga förväntningar och blir besviken. :D
Tror faktiskt att det kan ligga något i det du skriver. Tror det är helt rätt att våga prova modeller som man är osäker på och inte bara köpa sånt som man vet att man gillar. Förutsatt att man vill utveckla och bredda sitt intresse.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0630.JPG

IMG_0625.JPG

IMG_0638.JPG

IMG_0634.JPG

Tack för all hjälp i tråden, roligt med så mycket respons och vägledning!

Där kom den! Jag har provat den två gånger hos Jarl Sandin men gillade den inte nämnvärt, på något sätt hade dock tanken etsat sig fast och jag blev mer och mer sugen på att köpa modellen ändå för att testa. Beslutade mitt val på billigt ägande i kombination med att det är jäkligt kul att recensera nya modeller. :D
Inget fan av sådan klockor men denna ser kalas ut, grattis:)
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Grattis till ny klocka @yonsson ! Helt fantastiskt köps motivering med att du gillar att recensera nya klockor.

Framtida scenario Xalles fru står helt förtvivlad med bankutdrag i handen. - Vad har du gjort? Jag svarar muntert jag har alltid velat recensera en Patek Philippe och det blir inte samma sak om den inte är ny...du hajar ju ingen ting den är dyr i drift men andrahandsvärdet äter upp servicekostnaden. Märks att du inte har läst min recension iaf!

IMG_8305.JPG

Tillsist var nu någonsin inne på Lemania 195tg? Är enligt mitt tycke en riktigt fin fältklocka som jag har velat buda varje gång jag har sett dom på aktion. Men alltid fegat ut då jag har noll koll på vad som är ett bra exemplar! Bara historien bakom klockan gör mig salig.
Helt rätt, faktiskt bästa fältisen!
 
IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0630.JPG

IMG_0625.JPG

IMG_0638.JPG

IMG_0634.JPG

Tack för all hjälp i tråden, roligt med så mycket respons och vägledning!

Där kom den! Jag har provat den två gånger hos Jarl Sandin men gillade den inte nämnvärt, på något sätt hade dock tanken etsat sig fast och jag blev mer och mer sugen på att köpa modellen ändå för att testa. Beslutade mitt val på billigt ägande i kombination med att det är jäkligt kul att recensera nya modeller. :D

Snyggt jobbat Y

Ska bli spännande att läsa en recenssion!
Har vart o klämt på en sån, de är grymma! Nätt design. Innehåller allt som en klocka ska, dvs lättavläst tid, skruvad krona, verket kapslat i magnetiskt mjuk metall och datum.

Sentoni(stavning?)-lädret imponerade på mig! Såg längre ned i tråden att du avstod länken pga vikt. Helt okej, men mark xviii har microjustering. Tänker att det är värt det då!

Jag hade samma uppfattning som du, prövade för ett tag sedan, ett litet frö planteras o sedan växer den. Äger ingen (än) men det ligger i planen för tjugosjutton.

Enda jag funderar på är dubbelsidig AR. Men du får spöa din ett tag o återkomma med hur den håller.
ETA-verket tänker jag är en fördel om nått mot förmodan skulle gå snett längre fram. Inga sex månaders -15000kronors lagningar.

Ska som sagt bli spännande att höra vad du tycker efter lite tid på armen.
PS, snabb bildgoogling ger 0st träffar på mark xviii lume, här har du en liten utmaning tänker jag ;)ds.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kan tycka att du som tycker om att skriva reviews så mycket och verkar ha en del band kan börja reviewa band också. Börja med Hadley Romas Cordura.
Hehe, ja det är ju inga konstigheter, handlar väl mest om tid egentligen. Jag har ju proklamerat för Hadley Romas Cordura i flera år nu så det känns dock lite sent att recensera nu.
 
Topp