• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Idrottsmäns klockor

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
IMO ett för tillfället riktigt dåligt val.
Håller med till väldigt många procent. Ännu konstigare med tanke på att han utger sig för att ha ett stort klockintresse.
Att gilla dyra klockor, och att visa upp dem, likställer inte jag med att ha ett stort intresse. Han får nog revidera sitt uttalande.
Är ni sådana etikettryttare så förstår jag inte hur ni kunde missa att Karlsson inte bar svart fluga (som stilreglerna föreskriver. Dock handknuten, plus i kanten till Erik!) och likväl klankat ner på hans hockyfrisyr.
Är man en karaktär i Karlsons dignitet som går på ett bröllop med andra hockeyprofiler tycker jag att man kommer man undan med att bära sin RM till smokingen. Det ser dessutom inte ha ägt rum i en tjusigare salong utan snarare lodge eller liknande.
Att äga flertalet klockor varav en dessutom är en RM tyder i alla fall jag som ett klockintresse.
 

Reverso

Panerai
miketysonhublot.jpg


Mike Tyson med en Hublot Mike Tyson LTD Ed.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är ni sådana etikettryttare så förstår jag inte hur ni kunde missa att Karlsson inte bar svart fluga (som stilreglerna föreskriver. Dock handknuten, plus i kanten till Erik!) och likväl klankat ner på hans hockyfrisyr.
Är man en karaktär i Karlsons dignitet som går på ett bröllop med andra hockeyprofiler tycker jag att man kommer man undan med att bära sin RM till smokingen. Det ser dessutom inte ha ägt rum i en tjusigare salong utan snarare lodge eller liknande.
Att äga flertalet klockor varav en dessutom är en RM tyder i alla fall jag som ett klockintresse.
Jag må vara en etikettryttare men om du kände mig hade du vetat att jag är en än större ordpolis. #hockeyfrisyr ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Någon som ser vad Grande Totti bär på?
IMG_1006.PNG
IMG_1007.PNG

Daytona är jag ganska övertygad om

Jag med. Den har han väl haft hur länge som helst? Träffade honom för ett tag sen, eller sprang på honom, eller vad man nu säger, även då satt en Daytona på armen.
Ser inte här men vet att han har en Daytona. @månljus - du sprang alltså på Totti? Så här avundsjuk har jag inte varit på länge...
 

almeyero

Panerai
Ser inte här men vet att han har en Daytona. @månljus - du sprang alltså på Totti? Så här avundsjuk har jag inte varit på länge...

På tal om Totti så sprang jag på Roma för 3 veckor sen. Var alldeles för uppe i varv för att spana in deras klockor men ser nu i efterhand att Kolarov kör någon sorts Richard Mille?
Vad kör De Rossi för något?

Kolarov.jpg


De Rossi.jpg
 

månljus

Panerai

galácticon

Patek
2-Faktor
Jack Nicholaus (en av världens främsta golfspelare) bär en Daydate som han pratar om här;

https://www.hodinkee.com/articles/talking-watches-with-jack-nicklaus

Han har alltså en klocka, som han burit sedan 1967. Den har varit med på nästan alla tävlingar, när han uppfostrat sina barn och när han fångade världens största svärdfisk. Det är Rolex för mig, de funkar till allt och är alltid rätt.

Some1.jpg
Fick möjligheten att spela Arnold Palmers hemmaklubb Bay Hill för några år sedan. Stötte på "Arnie" innan han skulle gå ut och var tvungen att be om en bild. Han tog sig gladeligen tid för foto trots att hans sällskap väntade vid första tee. Stilig klocka på en ännu stiligare herre! 5/5 :)

Skärmavbild 2017-10-18 kl. 20.58.13.png
 

Jocke76

Omega
cut.jpg


Dubbelpostar samma här som i Svenska kändisar-tråden då det egentligen passar bättre här.

Oliver Ekman Larsson har enl säkra källor en hyfsad samling innehållande bla En AP Royal Oak Offshore & Patek Philippe Nautilus samt en Navitimer. Har har dessutom någon Rolex som jag inte riktigt har koll på.
 
Topp