• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Inbrott efter blocket annons

marw

Panerai
2-Faktor
image.png
Såg nyss på blocket att den välkände R*nni* Er**sson som nyligen haft tre klockor från Rolex till ett värde av minst 150k på blocket förefaller ha haft inbrott. Se hans uppdaterade annonser där han själv skriver ut detta. Således bör man vara extra försiktig med sina personuppgifter och telefonnummer som är kopplade till dessa. Kanske ingen nyhet för någon men tål att upprepas.
 
Senast ändrad:

holma20

Panerai
Sjukt tråkigt men me tanke på att han lägger ut annonserna både på blocket "anonymt"
Så har han ju annonserna (med samma bilder ) på fb där hans namn och profil mm. Syns offentligt , :/
Känns som att idioterna som gjorde detta inte behövt vara i kontakt med honom för att kunna lista ut var han befinner sig.
 

paradis

Audemars
Mycket tråkigt , men han hade inbrott , ingen som lurade honom . Det kan hända här också , när man säljer ock är inte försiktig .
 
Med tanke på hur KS växer så är det nog bara en tidsfråga innan scammer mfl hittar hit. Dags att höja annonsgränsen till 6 mån och 250 poster.
Mycket bra förslag!


Även om detta skulle påverka mig så tycker jag det helt klart skulle vara något man bör titta på.
Egentligen skulle man blockera hela annonsplatsen till att varken kunna köpa eller sälja.
Då kan man i alla fall känna sig mer trygg både när man handlar och säljer.
 

tissoter

Audemars
image.png
Såg nyss på blocket att den välkände R*nni* Er**sson som nyligen haft tre klockor från Rolex till ett värde av minst 150k på blocket förefaller ha haft inbrott. Se hans uppdaterade annonser där han själv skriver ut detta. Således bör man vara extra försiktig med sina personuppgifter och telefonnummer som är kopplade till dessa. Kanske ingen nyhet för någon men tål att upprepas.
Varför ligger dessa annonser uppe om de nu är stulna?
 
Senast ändrad:

Platinum

Cartier
Fattar inte. Är ju han som säljer dom? Hur kan han sälja sina klockor om dom blivit stulna?
Svårt med sarkasm i skriven form så antar att du är seriös. Uppfattar det som att han antingen skulle sälja klockorna innan stölden och nu har uppdaterat titeln för att varna/visa att han inte säljer de längre alternativt att han skapade annonserna bara för att varna/återfinna klockorna..
 

marw

Panerai
2-Faktor
Uppenbart behövs en förklarande text för delar av forumet. Säljaren la ut dessa tre klockor för en tid sedan. I annonserna skriver han ut hela sitt namn samt bostadsort och ett mobilnummer som via Google går att koppla till säljaren. Någon/några tycker att det verkar vara en god idé att bryta sig in och lägga beslag på dessa tre klockor och vem vet kanske fler. Säljaren uppdaterar sina annonser på blocket och där framgår nu att de är stulna.
 

Esh

Omega
2-Faktor
Även om detta skulle påverka mig så tycker jag det helt klart skulle vara något man bör titta på.
Egentligen skulle man blockera hela annonsplatsen till att varken kunna köpa eller sälja.
Då kan man i alla fall känna sig mer trygg både när man handlar och säljer.

Röstar också för högre krav på den forumdelen. Man kanske skulle kunna stänga forumet för icke reggade också?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Svårt med sarkasm i skriven form så antar att du är seriös. Uppfattar det som att han antingen skulle sälja klockorna innan stölden och nu har uppdaterat titeln för att varna/visa att han inte säljer de längre alternativt att han skapade annonserna bara för att varna/återfinna klockorna..
Ja jag är seriös. Men dina ovan scenarion stämmer ju inte heller. Bara att ta bort annonserna i så fall. Om det är för att varna skulle han ju inte sätta ett pris?
 

tissoter

Audemars
Uppenbart behövs en förklarande text för delar av forumet. Säljaren la ut dessa tre klockor för en tid sedan. I annonserna skriver han ut hela sitt namn samt bostadsort och ett mobilnummer som via Google går att koppla till säljaren. Någon/några tycker att det verkar vara en god idé att bryta sig in och lägga beslag på dessa tre klockor och vem vet kanske fler. Säljaren uppdaterar sina annonser på blocket och där framgår nu att de är stulna.
Ber om ursäkt om jag inte hängde med, men det såg lite konstigt när man gick in på Blocket då jag inte kände till att dessa legat uppe "en tid".
 

Platinum

Cartier
Ja jag är seriös. Men dina ovan scenarion stämmer ju inte heller. Bara att ta bort annonserna i så fall. Om det är för att varna skulle han ju inte sätta ett pris?
Har inte kollat annonserna själv men enligt ovan har de ju funnit på blocket ett tag = han har uppdaterat för att varna/återfinna dessa. Priset är ej uppdaterat/nytt utan fanns där från början.
 

tissoter

Audemars
Har inte kollat annonserna själv men enligt ovan har de ju funnit på blocket ett tag = han har uppdaterat för att varna/återfinna dessa. Priset är ej uppdaterat/nytt utan fanns där från början.
Men om de nu är stulna så borde man väl precis som @Stefanweei skriver tagit bort annonserna?
Ska man varna andra borde man väl lägga ut info om serienummer och modell så att andra inte råkar köpa stöldgodset.....Inte en säljesannons :)

OT: Sjukt trist med stölden :(
 

Esh

Omega
2-Faktor
Men om de nu är stulna så borde man väl precis som @Stefanweei skriver tagit bort annonserna?
Ska man varna andra borde man väl lägga ut info om serienummer och modell så att andra inte råkar köpa stöldgodset.....Inte en säljesannons :)

OT: Sjukt trist med stölden :(


Ägaren har skrivit i en grupp på FB att han inte får tillgång till huset/lägenhet/boendet? förens imorgon. Troligtvis därför det dröjer!
 

Platinum

Cartier
Men om de nu är stulna så borde man väl precis som @Stefanweei skriver tagit bort annonserna?
Ska man varna andra borde man väl lägga ut info om serienummer och modell så att andra inte råkar köpa stöldgodset.....Inte en säljesannons :)

OT: Sjukt trist med stölden :(
Ja, det bör man nog göra men å andra sidan så vet jag att om jag hade haft tre annonser för 100+ ute så hade jag nog också uppdaterat dessa med information om att de var stulna, i alla fall tills vidare. Hade jag däremot inte alls haft några annonser uppe sen tidigare hade jag inte skapat någon heller, men när man ändå har dessa uppe kan man lika gärna uppdatera med information.

Serienummer är jag inte insatt i hur det fungerar, men det skulle jag inte känna mig trygg med att lämna ut annat än till polis/försäkringsbolag..

Men det är bara min åsikt. Sjukt tråkigt i alla fall.
 

tissoter

Audemars
Ja, det bör man nog göra men å andra sidan så vet jag att om jag hade haft tre annonser för 100+ ute så hade jag nog också uppdaterat dessa med information om att de var stulna, i alla fall tills vidare. Hade jag däremot inte alls haft några annonser uppe sen tidigare hade jag inte skapat någon heller, men när man ändå har dessa uppe kan man lika gärna uppdatera med information.

Serienummer är jag inte insatt i hur det fungerar, men det skulle jag inte känna mig trygg med att lämna ut annat än till polis/försäkringsbolag..

Men det är bara min åsikt. Sjukt tråkigt i alla fall.
Vet att en del skrivit ut det här EFTER att man gjort anmälan, så att ingen ska råka köpa det här i god tro.
 

sveol

Cartier
Jäkligt tråkigt men inte så förvånande. Sälj-annonser på Facebook är inte särskilt anonyma. Och om man lägger ut en bild på fb som visar ett helt bord fyllt med Rolex klockor och skriver att man har det hemma just nu... Ja det är lite som att ta på sig Dif tröjan när man står på norra stå. Någon utnyttjade troligtvis det.

Hoppas det löser sig dock. Både ekonomiskt samt mentalt. Inbrott är kränkande och kan sätta sina spår.
 
Senast ändrad:
Topp