• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Internationella kändisars klockor


Vilket inlägg som helst skulle i praktiken kunnat av avslöjat resultatet för dig, även om vissa trådar har en mindre sannolikhet att göra det.

Jag tänker alla sociala medier, YouTube, nyhetssidor och liknande. Hur gör du där?

(Jag stänger av min telefon och isolerar mig i princip från omvärlden innan jag sett det jag vill se).

Nu har det dessutom gått tre dagar sedan galan var...
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Vilket inlägg som helst skulle i praktiken kunnat av avslöjat resultatet för dig, även om vissa trådar har en mindre sannolikhet att göra det.

Jag tänker alla sociala medier, YouTube, nyhetssidor och liknande. Hur gör du där?

(Jag stänger av min telefon och isolerar mig i princip från omvärlden innan jag sett det jag vill se).

Nu har det dessutom gått tre dagar sedan galan var...

Som jag skrev tidigare så har jag hållit mig borta från de medier som brukar spoila, men jag var ju lite ironisk när jag skrev "årets värsta spoiler", då vi inte är så långt in på året än. Well well, det är sånt som händer.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Fy fan vilken lycka att man inte är så bajsnödig att man blir sur över att få reda på resultatet i en tre dagar gammal slagsmålsmatch för damer.

Jag håller inte med @mofo eftersom detta är ett forum för klock-entusiaster men skärp dig @tossefar , sjukt onödig kommentar från dig. Du vill ju bara hålla drevet mot @mofo igång genom att kalla honom bajsnödig. Get a life!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag bryter skitsnacket nu.
John Mayer, Royal Oak Tourbillon extra thin platinum
John-Mayer-Ralph-Lauren-sweater-WTAPS-jeans-Audemars-Piguet-watch.jpg
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Allra bäst är den dessutom utan Tourbillion. Ball teknik absolut, men usch så stökigt det ser ut i en annars närmast perfekt urtavla.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Den första jag tänkte på var Tudor Heritage för det finns vissa drag som påminner om varandra, men det ser ut som att den gula har en tavla mer. Kommer ni på vad det är får ni gärna pinga.
maxresdefault.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tack! Det är imponerande vilken kunskap! Speciellt med tanke på att det bara finns 50 ex i hela världen eller som de skriver; "This watch is limited to 50pcs and will not be reproduced!" Nu börjar jakten, vittring hade jag. Det finns inte en enda på chrono24.com så vi får se hur det går. Stockholm Sverige står det på baksidan. Det är är lite intressant. Vad har den för historia?
 
Senast ändrad:

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Inget direkt household name internationellt ;)

Den första jag tänkte på var Tudor Heritage för det finns vissa drag som påminner om varandra, men det ser ut som att den gula har en tavla mer. Kommer ni på vad det är får ni gärna pinga.
maxresdefault.jpg

Tack! Det är imponerande vilken kunskap! Speciellt med tanke på att det bara finns 50 ex i hela världen eller som de skriver; "This watch is limited to 50pcs and will not be reproduced!" Nu börjar jakten, vittring hade jag. Det finns inte en enda på chrono24.com så vi får se hur det går. Stockholm Sverige står det på baksidan. Det är är lite intressant. Vad har den för historia?

Snyggt. Jag googlade som en galning utan resultat :) Tack!

Nezumi startades av en mycket trevlig kille från Stockholm som ett kickstarterprojekt:) Porschegalning och fotograf verkar va en bra kombo.
De första hade Quartz stavat med S på tavlan, faktiskt väldigt trevlig kvalitet jämfört med alla andra parfymklockor där ute. Trots väldigt kopierad design...

IMG_4099.PNG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Nezumi startades av en mycket trevlig kille från Stockholm som ett kickstarterprojekt:) Porschegalning och fotograf verkar va en bra kombo.
De första hade Quartz stavat med S på tavlan, faktiskt väldigt trevlig kvalitet jämfört med alla andra parfymklockor där ute. Trots väldigt kopierad design...

IMG_4099.PNG
Designen säger också att etablerade märken gärna får ta ett eller två kliv framåt och våga lite. Jag gillar modellen, alla färger egentligen men speciellt den gula. Ett ETA-verk och bra prissatt hade varit pricken över i-et. Kul med människor som vågar. Det är det här som kan uppstå när en ensam person bara får fullfölja sin idé. Jag kanske köper en, isf en svart för gul finns inte mer.
 
  • Like
Reactions: JLW

galácticon

Patek
2-Faktor
Nezumi startades av en mycket trevlig kille från Stockholm som ett kickstarterprojekt:) Porschegalning och fotograf verkar va en bra kombo.
De första hade Quartz stavat med S på tavlan, faktiskt väldigt trevlig kvalitet jämfört med alla andra parfymklockor där ute. Trots väldigt kopierad design...

IMG_4099.PNG

Syftade snarare på att Holknekt knappast är household som internationell kändis... ;)
 
Topp