• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC, International Watch Company

gonza

Panerai
Någon som testat att slänga på OEM mesh på Portoguese? Tycker det är så jävla snyggt

IMG_2221.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Någon som testat att slänga på OEM mesh på Portoguese? Tycker det är så jävla snyggt

IMG_2221.JPG
Det var väldigt snyggt och första bilden jag ser i den kombinationen. Jag har bara sett portofino och oem-mesh ihop. Den svarta tavlan passade bra här som kontrast till allt det ståliga.
 

gonza

Panerai
Det var väldigt snyggt och första bilden jag ser i den kombinationen. Jag har bara sett portofino och oem-mesh ihop. Den svarta tavlan passade bra här som kontrast till allt det ståliga.
Tycker faktiskt nästan att portoguese gör sig bättre med mesh än portofino. Riktigt sugen på att testa.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
En dum fråga kanske men jag ställer den för att döda mina sista tvivel. Passar oem-mesh på båda modellerna, portoguese som portofino? Oem-mesh och portoguese var en riktig fullträff!
 

demondave

Rolex
IMG_5757.JPG
IMG_5754.JPG


Baam! Där satt den. Köpt från @Pappi efter GTG:n i vintras, servad av @Nymans Ur 1851 innan den ankom mig idag. Till och med lite lume kvar, inte illa. Fullset ner till hangtagen och mässingsverktygen till patentlösningen för länkjustering.

Sett i instruktionsboken att det fanns ett tillbehörsvelcro till den, någon som sitter på bild? Eller kanske till och med ett original IWC-kardborresnöre till ovannämnda? :)
 
D

Deleted member 11640

Guest
Någon som testat att slänga på OEM mesh på Portoguese? Tycker det är så jävla snyggt

IMG_2221.JPG
Jag har en likadan svart IWC fast Panda Dial, som antagligen gjort sig bra med. Har lust att testa, men något tips om var man kan köpa liknande OEM mesh armband som på din bild?
 
Senast redigerad av en moderator:

demondave

Rolex
IMG_5873.JPG

IMG_5875.JPG


IWC Aquatimern har en speciell funktion för att garantera handledstid, förutom att den är skitsnygg då. Länken är så stadig att den helt enkelt inte går ner i klockrullen, så ska 3536:an med hamnar den helt enkelt på handleden, resten får åka klockrulle.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Har efter testat både Rolex (vilket jag var kvar en Fatlady) samt SS och Tag Heuer (har kvar Monaco, Grand Carrera och ett F1 set) insett att IWC ger mig mer..första var en ny Ingy sedan blev det en Da Vinci..nu sugen på att fixa en trippel..testa nya Aquatimer, både i brons och med blåa boetten..kärlek..skall man ge upp sin GMT mot en sådan....

IMG_0688.JPG
IMG_0420.JPG
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
IMG_0564.JPG
IMG_0567.JPG
IMG_0548.JPG

Blev även test av Yacht club
Har efter testat både Rolex (vilket jag var kvar en Fatlady) samt SS och Tag Heuer (har kvar Monaco, Grand Carrera och ett F1 set) insett att IWC ger mig mer..första var en ny Ingy sedan blev det en Da Vinci..nu sugen på att fixa en trippel..testa nya Aquatimer, både i brons och med blåa boetten..kärlek..skall man ge upp sin GMT mot en sådan....

IMG_0688.JPG
IMG_0420.JPG
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
IMG_5369.JPG
IMG_5328.JPG
Efter en vecka på handleden konstaterar jag att min nyinkomna IWC Portofino 40 mm verkligen lever upp till de förväntningar jag haft på en stilfull och enkel dressklocka. Det ETA 2892-2 modifierade urverket är riktigt stabilt och möjliggör en tunn boett som passar skjortamanchetter perfekt. Enda minuset är väl rasslet från rotorn, men det stör inte nämnvärt. Min första IWC i samlingen, är redan sugen på mer från Schaffhausen!
 
Tror jag kan ha hittat graalen för mig. Jag har alltid varit förtjust i Portuguese-serien, men den här fantastiska referensen hade jag helt missat:
iwc096-1.jpg
108079643_o1.jpg

IW3714-33, Jackie Chan edition, limiterad till 250st och tillverkad 2004/2005. Alltså IW3714 + Panda + Guld = nära perfektion. Baksidan är inte heller så pjåkig:
108079643_o2.jpg


@Niklas det var tack vare tråden om ditt klockår 2015 jag fick upp ögonen för denna. Nu blir man ju nyfiken, finns det fler här på forumet? Erfarenheter? Wrist shots? Och sist men inte minst - om man nu någon gång skulle hitta en säljare, vad tror ni den skulle kunna tänkas gå för?
 

Bosse

Friends of KS
En IWC tråd, det var trevligt.

Är på min andra IWC nu, den första en Portofino 36mm, fick gå vidare, bra och trevlig, men lite liten, nuvarande en Pilot Spitfire Mark 16 är helt rätt storlek,
bärs större är nominellt, och är otroligt bekväm mycket tack vara 11 mm totalhöjd och bra balance, jag bär mina klockor "löst" då jag har rätt varierande handleder
och denna sitter still, vilket är ett stort plus. I övrigt kan jag inte fatta att annat är dykare skall vara så förbannat tjocka 14-16 mm är inte ovanligt (blink, blink: Omega mfl) tidshållning är som väntad för en IWC, + 10 sek på 4 dygn, och snygg är den också

P5250527.jpg


//Bosse
 

ivese

Breitling
En IWC tråd, det var trevligt.

Är på min andra IWC nu, den första en Portofino 36mm, fick gå vidare, bra och trevlig, men lite liten, nuvarande en Pilot Spitfire Mark 16 är helt rätt storlek,
bärs större är nominellt, och är otroligt bekväm mycket tack vara 11 mm totalhöjd och bra balance, jag bär mina klockor "löst" då jag har rätt varierande handleder
och denna sitter still, vilket är ett stort plus. I övrigt kan jag inte fatta att annat är dykare skall vara så förbannat tjocka 14-16 mm är inte ovanligt (blink, blink: Omega mfl) tidshållning är som väntad för en IWC, + 10 sek på 4 dygn, och snygg är den också

P5250527.jpg


//Bosse
Fick hem min i förrgår! Sjukt snygg, funderar nu vad jag ska sätta för sommarband på den :)
20170523_153444.jpg
 

Wboy

Panerai
En IWC tråd, det var trevligt.

Är på min andra IWC nu, den första en Portofino 36mm, fick gå vidare, bra och trevlig, men lite liten, nuvarande en Pilot Spitfire Mark 16 är helt rätt storlek,
bärs större är nominellt, och är otroligt bekväm mycket tack vara 11 mm totalhöjd och bra balance, jag bär mina klockor "löst" då jag har rätt varierande handleder
och denna sitter still, vilket är ett stort plus. I övrigt kan jag inte fatta att annat är dykare skall vara så förbannat tjocka 14-16 mm är inte ovanligt (blink, blink: Omega mfl) tidshållning är som väntad för en IWC, + 10 sek på 4 dygn, och snygg är den också

P5250527.jpg


//Bosse
Grym bild, ser ut att passa dig sjukt bra!
 
Topp