• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger-LeCoultre-tråden!

bionicbeagle

Friends of KS
Någon som vet när de nya blåa modellerna kommer?

Var i London i veckan och i JLC-boutique hade dom prototyper i skyltningen. Jag frågade när dom riktiga kommer i butik och fick svaret "om ca en månad". Den funkar rätt bra IRL f.ö. fast inte tillräckligt för en beställning :)

Förresten var din fråga lite tvedydig iom att JLC även släpper nya klockor med blåa tavlor t.ex:

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Small-second-steel-blue-1.jpg


Dom har prototyper även av dom i boutiquen i London men jag måste säga att dom inte funkade för mig trots att jag är en stor fan av blått annars.

Kollade även på Duometre Moonphase boutique edition med den nya tavlan (gråbrun/"chocolate") och även den färgen var ett stolpskott enligt undertecknad.
 
Till vilket år hette JLC bara Lecoultre? Har svårt att hitta klockor med namnet Lecoultre bara, men har sett att vissa på forumet sitter inne på just Lecoultre klockor, har för mig jag har sett att @Oscar har en trevlig sådan.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Till vilket år hette JLC bara Lecoultre? Har svårt att hitta klockor med namnet Lecoultre bara, men har sett att vissa på forumet sitter inne på just Lecoultre klockor, har för mig jag har sett att @Oscar har en trevlig sådan.
1937 blev LeCoultre officiellt Jaeger-LeCoultre. Men klockor som såldes i USA var tvungna att monteras i USA och såldes där med namnet LeCoultre. Exakt hur länge detta höll på vet jag inte men runt 70/80 kanske.
 
Topp