• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag hatar er alla!

Jextic

Breitling
Jag kan vara beredd att hålla med.
Innan jag reggade mig här så var jag nöjd med min 3000:- seiko men nu sitter man med en speedmaster och har redan börjat snegla på rolex.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag joinade forumet i Jan 2014 efter att varit på ett otal andra forum i många år. De andra forumen gav mig en smak efter allt som INTE stavades Rolex. Men nu 6 månader senare så har jag kommit till insikten att den enda klockan jag kommer bli nöjd med är en Sub no date. Jag hatar er! Jag ville bli nöjd med en enkel Sinn, alt Seiko. Men ni har fört mig ner i träsket och jag verkar nu inse att inget annat än en Sub kan stilla mitt klockberoende. VARFÖR skall jag lägga 50k+ för en klocka innan jag bli nöjd? Det är ert fel!!

Så, ville bara avreagera mig. Helvet*...
Välkommen!
Sen när du köper din sub kommer du vilja ha en vintagesub som är ännu dyrare och mer ovanlig. Detta helvete kommer aldrig sluta för dig innan du har ett gäng rödsubbar och en milsub som juvelen i samlingen :)
 

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Måste säga att samma sak börjar hända mig.... Har dock insett att en Tudor sub 79090 är ett väldigt bra alternativ. Enda problemet är att det inte är en Rolex med inhouse-verk.... Detta är riktigt jobbigt! ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
En sån här ska du ha! Snart till salu.. Förmodligen.

Började här med en Glycine Combat sub, och mellanlandar just nu med denna på väg upp. Suck!
14060m.jpg
 

UNO

Panerai
Rolex är lite tråkbra men man kommer tillbaka till Rolex gång på gång på gång.
Servas snabbt till relativt vettig kostnad inom landets gränser.
Att det går att få fram delar och att service inte tar typ 4 månader är inte oväsentligt(särskilt inte om man är OWG).
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Personligen tycker jag att både Rolex och franska viner är tråkiga. Efter att ha skrivit detta duckar jag och stänger av telefonen(KS) på obestämd tid.
Du får tycka vad du vill. Men du tycker fel och du kommer att testa:) Varför inte liksom?! Nu har jag iofs ingen sub men Dwellern är ju nästan en sub, fast så mycket mer:) Den funkar i alla lägen den känns inte lika mesigt liten som en 40mm klocka annars gör. Du skulle gilla den. Jag lovar! Annars har du ju Dipsyn..;-)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du får tycka vad du vill. Men du tycker fel och du kommer att testa:) Varför inte liksom?! Nu har jag iofs ingen sub men Dwellern är ju nästan en sub, fast så mycket mer:) Den funkar i alla lägen den känns inte lika mesigt liten som en 40mm klocka annars gör. Du skulle gilla den. Jag lovar! Annars har du ju Dipsyn..;-)

Du har säkert rätt, att om jag som alla andra som blivit frälsta, gräver mig ner i Rolex historia och modellernas utveckling så fastnar jag. Det är väl som med allting annat, öl, vin, sprit, cigarrer, man måste vänja sig.
Men om jag inte gör så utan tittar ytligt på klockornas design så finns det mycket annat roligare som dessutom inte alla andra bär på. Men som jag skrev i par401 's tråd. En Daytona kanske .....
 
Topp