• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Vad kör Lindelöf på armen? Är det en Tag Heuer med tanke på deras samarbete med United?
upload_2017-6-14_22-7-55.png
Jo, det ser så ut. Tag har gjort en modell med Uniteds röda djävul på urtavlan.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Tydligen är inte sommaren enbart isblå (förra sidan)
Screenshot_20170627-221659.png

Gissar att han inte äger klockorna, i och med att de sitter knas och att han visar upp dem.

Stod bakom honom i kön på ett café för någon vecka sen. Ingen klocka alls på sig då...
Är det bara jag eller vilar det något tragiskt över hans sätt att visa upp allt han "har"; stekiga klockor, snygg tjej och flashiga resor? För mig är det ett tydligt fall av "jag skilde mig men kolla så bra det går ändå".
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Är det bara jag eller vilar det något tragiskt över hans sätt att visa upp allt han "har"; stekiga klockor, snygg tjej och flashiga resor? För mig är det ett tydligt fall av "jag skilde mig men kolla så bra det går ändå".
Det är instagram? Hela grejen är ju det, att visa upp det man har och gjort. I hans fall är det väl en fråga om att bygga/upprätthålla varumärket "Calle Schulman".
Själv jobbar jag inte med media eller med att bygga mitt eget varumärke, iaf inte på sociala medier. Lägger inte upp bilder på saker jag skaffat. (KS undantaget)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det är instagram? Hela grejen är ju det, att visa upp det man har och gjort. I hans fall är det väl en fråga om att bygga/upprätthålla varumärket "Calle Schulman".
Själv jobbar jag inte med media eller med att bygga mitt eget varumärke, iaf inte på sociala medier. Lägger inte upp bilder på saker jag skaffat. (KS undantaget)
Jag förstår grejen med Instagram, såklart. Men det finns något sorgligt och tragiskt över just hans försök...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Kan ändå inte se några uppenbara tells? Jag är iofs usel på äldre klockor men ändå.
Jag orkar inte leta upp den tydligaste bilde, men det är supertydligt om man har tittat på några såna där i sina dagar.

Allmänt uppfuckade smådetaljer som det brukar med fake. :) Men visst, det är ju inte billigaste kopian i Phuket.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Varför i helvete lägger man upp en sådan bild när man är medveten om att den är fake?
Djupt tragiskt att flasha en skön livsstil som uppenbart är tom i grund och botten.
Antar att det är @McFly du är arg på för att han la upp den här och flashade ;)
Går alltid fel när jag ska flasha mina fejkisar här... Fan.

På riktigt dock, man får hoppas att han är medveten om att den inte är kosher. Men i det fallet, varför ens visa upp den och dessutom tagga Rolex i bilden? Beats me!
 
Topp