• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilka klockor har du sett idag?

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Såg en kille på kanske 30 år inne på ICA idag, väl vid kassan så kunde jag tyda att det var en Cartier Santos 100 XL i stål på gummi. Gillar den!
Såg även en äldre herre rocka en rätt så löst sittande äldre Rolex DJ, han satt i parken och njöt av en fin dag (jag gissar bara vad han hade för sig).
 

Kugghjul

Panerai
Skärpning Sverige, skärpning Stockholm!

Firar midsommar i ett övre-medelklass (vissa skulle kanske placera det ännu lite högre än så på den sociala skalan?) område i Stockholm.

Men vad ser man på handlederna när man går runt i det stora lokala midsommarfirandet? SHITTERS! Okay, några pliktskyldiga omega dykare, och Parneviks Rolle.
https://klocksnack.se/threads/kända-svenskars-klockor.1622/page-100#post-1901593
Men nästan bara shitters!


10 miljoner för huset, V90 XC för 600 000 kr, men klockan köper svenskarna på Ur och penn, eller en Tissot på Klockmäster om de skall lyxa till det!

 
Senast ändrad:

mhgard

Panerai
2-Faktor
Jag har aldrig fattat hur ni kan vara så bra på att se klockor, men nu har jag också börjat se vad folk bär. Sett senaste tiden:

Rolex 16710 pepsi på begravning.
Breitling med mesh (superocean?) när jag midsommarmathandlade.
Rolex 116710 på midsommar.
Rolex Explorer 1 36mm på båtmeken när jag köpte en dyr yamaha-plastbit. Den såg härligt sliten ut :)
 

Kugghjul

Panerai
Jag har aldrig fattat hur ni kan vara så bra på att se klockor, men nu har jag också börjat se vad folk bär....
Ha ha! Man vet att man är sjuk i huvudet när man har koll på vilka klockor alla på en fest hade, men när sedan dina närmast bekanta KVINNOR efteråt sitter och pratar om några SNYGGA och UTMANANDE KLÄDDA andra KVINNOR som var på festen, sitter du där som ett frågetecken, du vet inte vad de pratar om, du kollade helt enkelt bara på handlederna.
:wideyed::watching:
WTF liksom! Livet handlar om att välja!

Vill du bli som mig? :cool:
 
En breitling chronomat på en farfar som hämtade barnbarnen. Gammal pappersvändare på kommunen förmodligen. Känner mig gammal när jag plockar upp brorsans ungar och folk antar att de är mina...
 

Depp-Erik

Cartier
Såg en DJ på damen i kassan på biltema och blev lite uppspelt, vacker var hon också, så här kanske man ska lägga på charmen och berömma klockan tänkte jag. När jag kom närmare så började det lukta fejk om klockan och när hon vände på armen så såg länken ut som skit och hade det fulaste låset jag sett. Jag berömde inte klockan utan betalade och gick, besviken.
 

Kugghjul

Panerai
Såg en DJ på damen i kassan på biltema och blev lite uppspelt, vacker var hon också, så här kanske man ska lägga på charmen och berömma klockan tänkte jag. När jag kom närmare så började det lukta fejk om klockan och när hon vände på armen så såg länken ut som skit och hade det fulaste låset jag sett. Jag berömde inte klockan utan betalade och gick, besviken.
Med en fejk visade hon i alla fall intresse för klockor? Bra startpunkt?

För att komplettera mina Sverige/Stockholmssågningar så såg jag faktiskt en Rolex GMT på Arlanda någon dag senare. Samt stora reklamplakat för SS + reklam o takur från Breitling. Varför släpper inte Breitling en klocka med de där takurens design, men med rund boett?
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Skärpning Sverige, skärpning Stockholm!

Firar midsommar i ett övre-medelklass (vissa skulle kanske placera det ännu lite högre än så på den sociala skalan?) område i Stockholm.

Men vad ser man på handlederna när man går runt i det stora lokala midsommarfirandet? SHITTERS! Okay, några pliktskyldiga omega dykare, och Parneviks Rolle.
https://klocksnack.se/threads/kända-svenskars-klockor.1622/page-100#post-1901593
Men nästan bara shitters!


10 miljoner för huset, V90 XC för 600 000 kr, men klockan köper svenskarna på Ur och penn, eller en Tissot på Klockmäster om de skall lyxa till det!

Delar inte din bild av att vad man bär på handleden speglar vilken klasstillhörighet man har.

On topic så kommenterade nyss en trevig herre min 116610LN varpå jag svarade att jag tyckte hans GMT var stilig med den "gamla" pepsi bezeln. Det föll inte herren på läppen och fick svaret: "nu är ju den här från 2004 så att så gammal är den ju inte." Det sved, men vi avslutade konversationen vänligt och kom enades om att vi båda hade god smak vad gäller klockor. :D
 
Senast ändrad:

LUFC

Cartier
2-Faktor
4 polare vid bordet som har klockor. En med en Certina DS 8 Chrono Moon Phase.
En med den största Garmin GPS klockan jag sett. En annan med Apple Watch. Och den sista med en Kompass som had skrytit om att han gjorde ett kap, när han köpte för 1000kr när den va nedsatt från 9000kr :banghead::banghead::banghead::banghead:
 

Kugghjul

Panerai
Delar inte din bild av att vad man bär på handleden speglar vilken klasstillhörighet man har.
Jag kan säga dig att bland fattiga är det rätt sällsynt med dyrare klockor som Rolex. Men så är det inte enligt dig alltså?
"Var en tur på arbetsförmedlingen idag, såg både en ALS och en FPJ!"
Eller? o_O
hqdefault.jpg
 
Topp