• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona Baltic Shield - Final Design Renderings and Specs

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sorubim

Audemars
Star-Trek-Facepalm.jpg
 
  • Like
Reactions: P-A
Hmm kändes lite skumt från början om man ska vara efterklok. Tyckte svaren var lite krystade.

Hoppas ingen skickat några pengar.

Har han någon tråd i goodguys and badguys..?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Hmm kändes lite skumt från början om man ska vara efterklok. Tyckte svaren var lite krystade.

Hoppas ingen skickat några pengar.

Har han någon tråd i goodguys and badguys..?

Det verkar inte som att han försöker lura folk på pengar, klockorna blir nog levererade kan man hoppas. Det är hans sätt att marknadsföra som vi ställer oss lite tveksamma till.
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Otroligt trist beteende. Jag tyckte att projektet som sådant var kul att följa, men det här ställer så klart saken i ett annat ljus... Eller snarare mörker...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Köpläge! Alla avbokar sina så nu har man chansen att vara unik med klockan :D

Skämt åsido så ser jag inte hur klockan plötsligt blev dålig, hade inte flera härifrån goda erfarenheter ifrån hans Bombfrog?
 

Galaxy

Rolex
Jag kanske missat något: men kan nån vänligen förklara vad han gör fel (i era ögon)?

Som jag tolkat det kör han med ett riktigt unket marknadsföringsknep (likt andra försökt med tidigare här på forumet) genom att registrera en användare som till synes inte har någonting med företag X att göra, som sedan höjer märket till skyarna. Sedan framkommer det att denne oskyldiga person i själva verket är skaparen av företag X. Även om produkten i sig kanske inte är dålig tror jag många tänker både en och två gånger innan man handlar av en sådan, i mina ögon, oseriös handlare.

Bör dock tilläggas att jag inte har jättekoll på just detta fallet, utan i stort sett bara WUS-tråden...
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Som jag tolkat det kör han med ett riktigt unket marknadsföringsknep (likt andra försökt med tidigare här på forumet) genom att registrera en användare som till synes inte har någonting med företag X att göra, som sedan höjer märket till skyarna. Sedan framkommer det att denne oskyldiga person i själva verket är skaparen av företag X. Även om produkten i sig kanske inte är dålig tror jag många tänker både en och två gånger innan man handlar av en sådan, i mina ögon, oseriös handlare.

Bör dock tilläggas att jag inte har jättekoll på just detta fallet, utan i stort sett bara WUS-tråden...


En admin kan se om det är samma ip-nummer för båda användarna, vore intressant..
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Vem säger att klockan är dålig?
I för sig sant, men tveksam affärsstrategi är inget som brukar få mig att avstå ett köp utan snarare en bristfällig produkt. Så varför hoppar alla skepp så fort det kommer fram att en liten företagare försökt boosta sin försäljning genom ohederliga metoder, om hans produkt ändå är som utfäst? Det verkar ju inte heller som han försökt blåsa någon direkt på KS med dessa metoder, det har ju bara blivit en semi-hype på klockan

Om hans potentiella medhjälpare faltiskt har hjälpt till kan paragrafen ovan ignoreras
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I den här tråden har det boostats: https://klocksnack.se/threads/karls...-and-pre-order-information.30924/#post-701725

Säger inte att det är samma person, bara att som China påpekade kanske är någon medhjälpare.

Han är ju iof öppen med att han hjälper Todd att ta fram klockan. Det som skedde på WUS var skit, här har han inte kört samma rackarspel. Dock är det fult att använda Diskussion som säljkanal och därför tog vi bort de posterna.
 
I för sig sant, men tveksam affärsstrategi är inget som brukar få mig att avstå ett köp utan snarare en bristfällig produkt. Så varför hoppar alla skepp så fort det kommer fram att en liten företagare försökt boosta sin försäljning genom ohederliga metoder, om hans produkt ändå är som utfäst? Det verkar ju inte heller som han försökt blåsa någon direkt på KS med dessa metoder, det har ju bara blivit en semi-hype på klockan

Om hans potentiella medhjälpare faltiskt har hjälpt till kan paragrafen ovan ignoreras
Tycker detta ordspråk passar rätt bra in just nu; "Dont only buy the watch, buy the seller". Och det är väl just där skon klämmer...
 

Helvetia

Cartier
Trist stil med marknadsföringen på wus, men här har han väl kört med helt öppna kort? Tycker själv inte det är dags för lynchning, men folk älskar sånt, så det lär väl bli något åt det hållet här i tråden ändå. Det är på god väg redan.

Är egentligen inte alls förtjust i den här typen av klockor som tas fram genom att peka i en komponent-katalog, men har ändå varit lite sugen på den gråa.
 
Hello all...
My Swedish is poor as I am still learning the language but I wanted to let everyone know that I am in no way trying to do anything other than bring solid dive watches that offer good value to people while paying homage to my grandmother and family that originated from Karlskrona. That's all.

I am a small company trying to make it and fulfill a lifetime dream from my love of watches.

I hope I haven't offended anyone here along the way, but if I did... I am truly sorry.


Best regards,
Todd @ KWC
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag tänker så här... oavsett hur bra en produkt verkar vara, så måste man som kund/användare väga in om man vill stå bakom företaget som säljer produkten.

Visst, det kanske stämmer att han inte försökte lura oss här på KS, men han har gjort det på andra forum...
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Det här tog en trist vändning...

Jag blir alltid glad för entusiaster som lever sin dröm, men när den drömmen levs oseriöst eller på andras bekostnad luktar det bara illa.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp