Number 6
Basic
Casatlantic TTS? Om man är 189cm/90kg är det L eller XL på tröjorna som gäller? (ping @Notorious Niklas och @Falken som jag vet haft märket...)
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Upplevs som TSS i min bok! Överdelarna är lite korta i längden men är ju tänkt att bära med högmidjade underdelar!Casatlantic TTS? Om man är 189cm/90kg är det L eller XL på tröjorna som gäller? (ping @Notorious Niklas och @Falken som jag vet haft märket...)
800g + tycker jagVad tycker ni är lämplig tygvikt i rockväg lämpad för Stockholmsvintrar? Senaste måttsydda rocken skulle ligga på 590g och den är inte alls tjock/varm. Är dock väldigt tveksam om den angivna vikten faktiskt stämmer...
Hur vanligt är det med sådana tyger? Tror de tjockare tygerna jag fick se senast låg på cirka 600g.800g
800g + tycker jag
Tycker man klarar sig bra på 700+ gram. Har två sådana rockar och har inte upplevt något problem under vintern.Vad tycker ni är lämplig tygvikt i rockväg lämpad för Stockholmsvintrar? Senaste måttsydda rocken skulle ligga på 590g och den är inte alls tjock/varm. Är dock väldigt tveksam om den angivna vikten faktiskt stämmer...
Köpte precis den senaste gröna zipen i XL och den sitter perfekt. Är 186 och har size 54 i övrigt.Casatlantic TTS? Om man är 189cm/90kg är det L eller XL på tröjorna som gäller? (ping @Notorious Niklas och @Falken som jag vet haft märket...)
Är det något du sytt upp? Som sagt, senast jag frågade om tyngre tyger var de tyngsta i tweed kring 600g (som dock kändes markant tyngre än ”590-grammaren” jag nyligen fått).Tycker man klarar sig bra på 700+ gram. Har två sådana rockar och har inte upplevt något problem under vintern.
Stämmer, fanns som alternativ hos lopezaragon1976mto. Deras tyngsta tyg verkar nu vara 760g men är fortfarande rätt mycket tyngre än det mesta man hittarÄr det något du sytt upp? Som sagt, senast jag frågade om tyngre tyger var de tyngsta i tweed kring 600g (som dock kändes markant tyngre än ”590-grammaren” jag nyligen fått).
Inte så vanligt men går ibland att hitta, väldigt svårt att hitta RTW dockHur vanligt är det med sådana tyger? Tror de tjockare tygerna jag fick se senast låg på cirka 600g.
Förresten, är det fler som upplevt att Loro Piana ”ljuger” om vikten på sina tyger? Som nämnt så känns min senaste rock väldigt tunn/lätt (100% ull - 590g). Har en annan rock i samma tyg (dock annan färg) från två år sedan som känns betydligt tjockare. Den är förvisso dubbelknäppt, så självklart känns den tyngre. Det räcker dock med att klämma på ärmarna för att känna en viss skillnad gentemot den nya rocken.
Stämmer, fanns som alternativ hos lopezaragon1976mto. Deras tyngsta tyg verkar nu vara 760g men är fortfarande rätt mycket tyngre än det mesta man hittar
Det är just MtM jag ska köra på, men tom på den fronten verkar det vara lite skralt med tyngre tyger.Inte så vanligt men går ibland att hitta, väldigt svårt att hitta RTW dock
Vad tycker ni är lämplig tygvikt i rockväg lämpad för Stockholmsvintrar? Senaste måttsydda rocken skulle ligga på 590g och den är inte alls tjock/varm. Är dock väldigt tveksam om den angivna vikten faktiskt stämmer...
Håller med om 700g+. Har PS x Private White raglan Donegal som är 760g och den funkar för sig själv större delen av vintern för "stadstrafik", blir det riktigt kallt och man ska vara ute större delen av tiden får jag plats med en dunväst eller en lättvikts dunjacka under (så får man både värme över benen av rocken och lite extra på överkroppen. Har även deras samarbete 'Bridge coat' som är 620g men dubbelknäppt och kortare, den funkar oxå skapligt större delen av vintern.Tycker man klarar sig bra på 700+ gram. Har två sådana rockar och har inte upplevt något problem under vintern.
Både de rockarna har jag sytt upp, i tyg från Marling & Evans (raglan) och Dugdales (Polo coat).Är det något du sytt upp? Som sagt, senast jag frågade om tyngre tyger var de tyngsta i tweed kring 600g (som dock kändes markant tyngre än ”590-grammaren” jag nyligen fått).
Jag har en raglan från dem från några säsonger bak, vet inte exakt vilken säsong men den är påtagligt tunn. Denna:Apropå Berg & Berg - såg att deras rockar väger 600g. Hur upplever ni de värmemässigt? Har så svårt att bedöma utan att se den irl, särskilt med tanke på senaste rockfadäsen som skulle vara tyngre än den var.
Höstskruden i en jävligt dassig spegel!
Får jag fråga var du sytt upp dem? Brukar ju sy upp hos Blugiallo, men frågan är om de har tillgång till sådana tyngre tyger.Både de rockarna har jag sytt upp, i tyg från Marling & Evans (raglan) och Dugdales (Polo coat).
Den såg inte så tjock ut. Nuvarande modell ska vara runt 600g.Jag har en raglan från dem från några säsonger bak, vet inte exakt vilken säsong men den är påtagligt tunn. Denna:
Denna är grymt skönVad har ni på huvudet nu när det börjar bli kallt/vinter?
Är ute efter något nytt..
Grön Kashmir mössa från berg&berg eller en ljusgrå från softgoatVad har ni på huvudet nu när det börjar bli kallt/vinter?
Är ute efter något nytt..
Båda är från Götrich (jobbar där). Tycker personligen att en raglan ska vara lite bylsig, en del av charmen med den modellen, gillar hur ledig den upplevs därav.Får jag fråga var du sytt upp dem? Brukar ju sy upp hos Blugiallo, men frågan är om de har tillgång till sådana tyngre tyger.
Vad tycker du för övrigt om just raglanrocken som modell? Är lite rädd över att det kommer bli för bylsigt på mig som är rätt liten. Tänkte i så fall bara köra en liknande rock, men med vanliga axlar (som nämnt ovan).
Riktigt snygg! Båda rockarna verkar vara i rätt tunga tyger? Får jag fråga var ifrån tygerna kommer ifrån, så jag vet var jag ska vända mig för liknande tyger? Kan det vara Fox möjligtvis?Båda är från Götrich (jobbar där). Tycker personligen att en raglan ska vara lite bylsig, en del av charmen med den modellen, gillar hur ledig den upplevs därav.
Det är nog samma rock!Riktigt snygg! Båda rockarna verkar vara i rätt tunga tyger? Får jag fråga var ifrån tygerna kommer ifrån, så jag vet var jag ska vända mig för liknande tyger? Kan det vara Fox möjligtvis?
Tyckte även om denna från Götrich, men det kanske är samma tyg/modell som den första bilden ovan?
Tack!
Raglanrocken är med tyg från Marling & Evans (720 gram) och polo coaten är med tyg från Dugdales (760 gram).Riktigt snygg! Båda rockarna verkar vara i rätt tunga tyger? Får jag fråga var ifrån tygerna kommer ifrån, så jag vet var jag ska vända mig för liknande tyger? Kan det vara Fox möjligtvis?
Tyckte även om denna från Götrich, men det kanske är samma tyg/modell som den första bilden ovan?
Tack!
Tusen tack!Raglanrocken är med tyg från Marling & Evans (720 gram) och polo coaten är med tyg från Dugdales (760 gram).
Bilden du länkade är samma raglan.
Skulle personligen säga att 900 gram är lite väl tungt och lite överdrivet för en Stockholmsvinter. Men beror väl också på hur kall/varm du är som person.Tusen tack!
Hittade några ”military grade-tyger” från Fox efter lite googlande. Ligger på cirka 900g. Antar att det kanske blir lite väl för mycket för
stadsbruk?
Jag har deras ”the Founder 4.0”Någon som har köpt skjortor från barons.se och kan berätta om kvaliten?
Låter bra! Då blir det en beställning.Jag har deras ”the Founder 4.0”
Helt okey skjorta, bra passform och helt Ok tyg. Skulle nog säga att de är gnuttan bättre än stenströms.
Däremot så tycker jag att shortonomys Royal Oxford tyg är lite bekvämare att ha på sig.
Men skulle definitivt köpa fler skjortor från Barons! Väldigt snabb leverans.