• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 14 november 2015 - Kaplans

JohnDoe

Rolex
Det är lite bud lagda... Känner igen en del nummer... Är det månne så att hela ks gått bärsark? Kan ha lagt ett o annat bud... Har inte kollat paxningarna i tråden...
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Grym

0.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
EDIT: Detta är alltså till Omega-auktionen!

Ok...med risk för att göra bort mig rejält nu så tror jag ändå att jag har fått till en korrekt datumlista.
OBS! Det är endast tillverkningsdatum som jag har tagit med och då de har presenterat det exakta datumet. Bara årtal eller leveransdatum är ej med på listan.

Datumet är följt av auktionsnumret så att det ska gå enkelt att hitta sitt objekt.

Det fanns säkert något mycket enklare sätt att göra det på men nu fick det bli så här så ni får stå ut med mobiltagna bilder...

Så...hoppas någon kanske kan hitta sin datumklocka nu eller varför inte som en present till någon :)

IMG_6268.jpg
IMG_6269.jpg
IMG_6270.jpg
IMG_6272.jpg
IMG_6274.jpg
IMG_6275.jpg
IMG_6276.jpg
IMG_6277.jpg
IMG_6278.jpg
IMG_6279.jpg
Excel-nörd? ;)
Bra lista för övrigt. :)
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hur brukar ni göra efter auktionen, ta en bärs och glädjas åt varandras vinster eller blir det fullt slagsmål på Biblioteksgatan efteråt? :)
 

JohnDoe

Rolex
Den här tyckte jag var kul. Mycket sparsamt med info på nätet om ultraman. Undrar om det är den från lauritz här om året som fick en tråd här.
image.png
 

JohnDoe

Rolex
Tänkte även att nu när vi har ett excelblad som grund så lägger vi in den andra auktionen där med. Sen får alla Ks are lägga in sitt tänkta maxbud på varje objekt och så skickar vi en ks are till kaplans som budar in allt. Därefter blir det "fördelning" med ny "ks auktion" på lämplig krog efter. Då slipper vi buda upp varandra anonymt ;). Istället så kan man låta öl omdömet styra budgivningen....
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kommer i alla fall att lägga nått bud på Rancheron, Seamaster transformed Ranchero och Bullheaden sen får man se var det landar antar jag :)
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Varning! Bara så ni vet så är den här klockan fel!

Den är ju sne! de har försökt fota så det inte syns, men tittar man riktigt noga så ser man att 12an inte är centrerad i bandet!

(;););););))

Jävligt cool!
:seiko::seiko::seiko::seiko::seiko:
Skärmavbild 2015-09-18 kl. 09.28.25.png

:seiko::seiko::seiko::seiko::seiko:
 

Patrik J

Rolex
Jag är väl en surgubbe, men… kändes inte Omegaspecialen lite tråkig? Den kan ju iofs ta sig (mina klockor är ju inte inne än typ :D), men ingen 2913, 2014, 2998, med mera. Speedysarna kändes… så där. Plopparna och bullheaden kändes roligast (om man nu bortser från alla miljarder dressare som jag inte orkar kolla igenom).
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag är väl en surgubbe, men… kändes inte Omegaspecialen lite tråkig? Den kan ju iofs ta sig (mina klockor är ju inte inne än typ :D), men ingen 2913, 2014, 2998, med mera. Speedysarna kändes… så där. Plopparna och bullheaden kändes roligast (om man nu bortser från alla miljarder dressare som jag inte orkar kolla igenom).

Mm, Kändes som det var 200 vintage Seamaster. Blir intressant att se om speedyn med morotsstav går dyrt eller "normalt".
 

Icaras

Rolex
Absolut, klockan ser fin ut i övrigt. Beror väl på hur anal man är. :D
Hehe :p

Men det är fan underligt med den där röda visaren... känns som att Omega tillverkade satans massa röda till någon racingmodell (fanns en '68) som sedan skrotades eller något liknande. Visarna monterades då på 145.012 ('67-'68) istället för att slängas. En vild gissning ;)

Ursäkta för offtopic... :pompus:
 
Topp