• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockkvalitén - Lördag 14 november 2015 - Kaplans

Patrik J

Rolex
Hehe :p

Men det är fan underligt med den där röda visaren... känns som att Omega tillverkade satans massa röda till någon racingmodell (fanns en '68) som sedan skrotades eller något liknande. Visarna monterades då på 145.012 ('67-'68) istället för att slängas. En vild gissning ;)

Ursäkta för offtopic... :pompus:
Säkert inga problem med den. Det vimlar av rödingar på den refen inom ett visst serienummerintervall. Din vilda gissning duger säkert så gott som någon annans. Min teori är att någon bakfull urmakare fick slut på vita visare och använde de han råkade ha till hands. :hungover:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Antar man blivit bortskämd de senaste åren då Kaplans haft några helt galna auktioner. Denna känns väl ungefär lika sval som vårens auktion. Hade ärligt talat hoppats på betydligt bättre. Framförallt på den dedikerade Omega-auktionen.

Verkar vara svårt att locka till sig riktigt bra objekt. Tillfälligheter eller går allt det roliga till de större auktionshusen nu när priserna fullkomligt gått bananas?
 

Patrik J

Rolex
Antar man blivit bortskämd de senaste åren då Kaplans haft några helt galna auktioner. Denna känns väl ungefär lika sval som vårens auktion. Hade ärligt talat hoppats på betydligt bättre. Framförallt på den dedikerade Omega-auktionen.

Verkar vara svårt att locka till sig riktigt bra objekt. Tillfälligheter eller går allt det roliga till de större auktionshusen nu när priserna fullkomligt gått bananas?
Det roliga kanske helt enkelt sitter hos samlarna som inte vill sälja?
 

Daytona96

Rolex
image.jpg
 

Heloisa

Breitling
Japp har också sett den bilden. Men om ni klickar på länken som jag bifogade så kommer det upp ett antal länkar välj första länken. Speedmaster the official watch of Ultraman så kommer ett gäng bilder upp där man kan se att det är rätt tachy. Tyvärr fixar jag inte att lägga upp någon av dessa bilder. Var är Spencer när man behöver honom...-:)
 

Icaras

Rolex
Patrik J och Icaras kolla in denna länk speciellt de sista bilderna. Tycker nog det ser ut att vara rätt tachy. Om ej så har ju historien med den fulla urmakaren en viss proveniens. Vore kul att hör era kommentarer. Sedan måste jag ge en eloge till Per du verkar sitta inne med en grym kunskap.
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5365587&rid=0
Nja vetitusan, bilderna prickade aldrig in någon bra bild på bezeln. Pricken över 90 försvann 1969-1970, "ultraman"-speedyn är från 1967/1968, vore kontigt om de fick tag på en sådan bezel två år innan den första landade på marknaden... Hur som helst så är det jäkligt oklart med dessa visare, finns vad jag förstår även på Omegas museum.

Vetitusan, kan lika bra vara en repa i glaset.
ScreenShot075-12.jpg


Här är en med i mitt tycke rätt tachy
speedmaster-professional-orange-hand.jpg
 
Senast ändrad:

JohnDoe

Rolex
Det är så skumt telefonen plingar titt o tätt med det obehagliga meddelandet "du är överbjuden". Men alltså kan ni sluta bjuda på "mina" grejer....
 

JohnDoe

Rolex
Just nu 78, 341, 350, 397 hehehe tror nog inte pax funkar så bra här. Blir nog mera hets....
Edit: 29 o 98 får vi se, vilar lite där
Edit: nyfiken på 60, 61 o 73 o 86
 
Senast ändrad:

poormans

Rolex
Hm...blev jag riktigt sugen på den här Fat Ladyn, men hade den inte väldigt framträdande bevels för att vara en 16760?! Har inte sett någon med sådan polering, mina båda har minimal framträdande bevels. Däremot är ju tavlan och visarna mumma.

11

0
2_1.jpg
ser polerad ut eller bara väldigt sliten och med ett stort fingeravtryck på glaset, ska man betala premium kan man lika gärna skaffa en crisp opolerad med no date tavla
 
Senast ändrad:
Topp