• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som sällan finns på Sälj & Byte

Wboy

Panerai
Vilka klockor tycker ni är underrepresenterade på sälj- och bytesdelen här på forumet?

Vissa är såklart sällan förekommande för att de är sällsynta (och vissa förekommer ofta för att de är vanliga).

En klocka jag sällan ser på Sälj är JLC Reverso. Borde ändå vara en hyfsat vanlig klocka på forumet.

En klocka som jag ofta ser , men som inte borde vara så sjukt vanlig är AP Royal Oak 15300 och 15202.

Nån mer som reflekterat över detta?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Denna är också väldigt ovanlig:

image.jpeg
 

Wboy

Panerai
Kan ha missat någon, men när jag sökte hittade jag att det sålts 5st 15300 och 17st Reverso senaste 12 månaderna. Sedan har det lagts ut 4st 15202 men bara 2st av dem har blivit sålda.

Men jag tror inte du kan jämföra alla Reverso-modeller med enskilda referenser på RO om du vill göra en kvantgrej av det.

RO borde väl hur som, produktionsmässigt vara mycket mer sällsynt än Reverso. I synnerhet om man tar alla undermodeller av båda.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Tycker det är sällan det kommer nya fräscha ex av Datejust, typ 116234. Oftast är det mer mögliga fyr- eller femsiffriga ex.

NT-Watches har en klump med dessa. Även Luxury Watches.

Men håller med att det är svårt att hitta rätt ex. Det jag helst vill hitta är ju nya jubilee + fluted bezel, vilket ingen av dessa har eller så kommer klockorna på oysterlänken.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
NT-Watches har en klump med dessa. Även Luxury Watches.

Men håller med att det är svårt att hitta rätt ex. Det jag helst vill hitta är ju nya jubilee + fluted bezel, vilket ingen av dessa har eller så kommer klockorna på oysterlänken.
Tycker generellt inte företagsannonser är intressanta och ignorerar dem i regel, så har ingen koll där.
 

ScubaKing

Audemars
Tycker överlag det saknas klockor med vacker patina. Klockor som har åldrats med värdighet.
Det som många gånger benämns som en klocka med patina på K&S är klockor som är helt förstörda och oftast rent skräp enligt mig, repiga, urtavlor där man knappast kan se vad tiden visare, enorma missfärgningar o.s.v.
Detta som mycket annat är väl helt subjektivt dock. För mig får en klocka gärna ha lite patina, den ska dock vara fräsch.

I övrigt tycker jag det finns för få Franck Muller, Chronoswiss och Breguet på K&S.

whichwouldyouprefer1.jpg
 
Topp