• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

bleppo

Omega
2-Faktor
Minns alltför väl (det är inte direkt jättelänge sedan…) hur jag, som relativt ny i doftintresset, såg folk posta bilder på sånt som olika Roja flaskor och tänkte ’det är ju skoj med parfym men dessa människor har ju fullständigt tappat det…’.

I ärlighetens namn kan jag fortfarande tänka så.
Samma här, fast oftast i en annan form. Jag ser mig i spegeln och säger ”Nu har du fan tappat det”.
 
  • Like
Reactions: bvb

G.Clooney

Cartier
Haha, det där är läskigt sant. 😂 Man går från "aldrig i helvete att jag lägger xxx tusen på lite doftvatten" --> "alltså, jag köper ju ändå inte så mycket annat till mig själv" --> "sett till hur länge 100 ml räcker så kommer jag ju njuta i flera år och längre fram går den säkert upp i pris- det här är en investering" --> "hittade en rabattkod på 10%, nu är detta ett kap".
Om inte det vore nog så har man ju varit nära att utbrista för sambon flera ggr "Ja, men då skulle du sett @Sthlm-Nicklas senaste postorder! Du vet han på KS? Sjuk alltså! Detta är ingenting". (Och ungefär här nånstans kommer männen i de vita rockarna in).
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Om inte det vore nog så har man ju varit nära att utbrista för sambon flera ggr "Ja, men då skulle du sett @Sthlm-Nicklas senaste postorder! Du vet han på KS? Sjuk alltså! Detta är ingenting". (Och ungefär här nånstans kommer männen i de vita rockarna in).

Haha, klockrent 😂
Okej, om jag kan användas som statuerande exempel på överdriven konsumtion så att ni andra kan
kan använda det som försvar när ni köper något, tex " jag är iallafall inte lika galen som Sthlm-Nicklas".
Så fyller jag min funktion här i tråden 😂😂😂
Jag offrar mig för trådens bästa :p
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Haha, klockrent 😂
Okej, om jag kan användas som statuerande exempel på överdriven konsumtion så att ni andra kan
kan använda det som försvar när ni köper något, tex " jag är iallafall inte lika galen som Sthlm-Nicklas".
Så fyller jag min funktion här i tråden 😂😂😂
Jag offrar mig för trådens bästa :p
not-the.gif
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har Aventus Creed hemma som luktar mögel. Vilken klon bör man köpa ifall man vill ha doften av äldre batch Aventus Creed? Får gärna hålla länge också.

(Hatar kloner egentligen)

Edit: Beställe Armaf club de nuit intense från Amazon.
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Haha, klockrent 😂
Okej, om jag kan användas som statuerande exempel på överdriven konsumtion så att ni andra kan
kan använda det som försvar när ni köper något, tex " jag är iallafall inte lika galen som Sthlm-Nicklas".
Så fyller jag min funktion här i tråden 😂😂😂
Jag offrar mig för trådens bästa :p

Jag använder dig rätt ofta: "Är det verkligen rimligt att köpa en Spirit of Dubai/Roja/Fragrance du Bois för xxxx SEK? Vafan? Är ju inte sossig som Nicklas hade sagt. KÖP!"

Du har möjliggjort min resa mot Lyxfällan på ett eminent vis!
 

JB_XII

Rolex
Vad är skillnaden mellan edt, edp och parfum för bleu de Chanel? Blir den bättre av högre konc?

Kan konstatera att parfum luktar inte gott alls.

Jag kör med Parfum. Testade alla tre på mig och tyckte definitivt att Parfum var bäst.
Tror prestandan kan skilja sig lite också. Fick förklarat för mig att EDP och Parfum hade ungefär samma prestanda medans EDT inte höll lika länge.
Men det är säkerligen från person till person också.
 
Topp