• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

johpe

Panerai
2-Faktor
Dagens: Majnoon aka Galningen!

Ultralight_IMG_0217.jpeg

Azman..... hehe låter som någon hade kul när de hittade på sitt parfym-namn.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

Måste börja samla PdV. Har ett sampleset och de är ruskigt bra IMO. Tror inte en sekund på tramset om att Roger hittade nån bokjävel i södra Frankrike som innehöll de här parfymerna. Som med allt annat han gör är detta marknadsföringstrams.

MEN(!) han tar ut svängarna i PdV.

25:an är ju en betydligt bättre version av Midsumer’s dream (vilken slump att en sån fanns i den där boken har råkade snubbla över).

6:an har märkligt nog stora likheter med reckless. (Men bättre). En till slump.

23:an är en maskulin Chanel no5. Måste även det vara ett olyckligt sammanträffande.

47 är en kombo av Musk Aoud och Great Britain. Oerhört slumpmässigt såklart.

Osv osv osv
 

G.Clooney

Cartier
Jaså? Du trillade över en F&F? Spännande! Mitt intresse för den har dock svalnat på sistone. Inser att mitt substitut "Shangri La" (jag letade ju efter F&F där ett litet tag) inte får särskilt mycket tid på kroppen. Sniffar på flaskan titt som tätt men den kommer liksom inte längre... Kanske Chypres inte riktigt är min grej, trots allt. Fast jag gillar ju Chypre-Siam skarpt däremot.... Hmm... 🤔
 
Jaså? Du trillade över en F&F? Spännande! Mitt intresse för den har dock svalnat på sistone. Inser att mitt substitut "Shangri La" (jag letade ju efter F&F där ett litet tag) inte får särskilt mycket tid på kroppen. Sniffar på flaskan titt som tätt men den kommer liksom inte längre... Kanske Chypres inte riktigt är min grej, trots allt. Fast jag gillar ju Chypre-Siam skarpt däremot.... Hmm... 🤔
Ja, ”tyvärr”! Betalade nog ett rejält överpris för den men men 😁

Hajar! Har för mig att jag skickade den där lilla EN-skvätten till dig? Jag har inte testat SL själv men förstått att den är ett fullgott alternativ i mångas ögon.

Chypre är ju en kategori som verkligen växt på mig. Likaså finns det ju underkategorier där de spretar en hel del. Mer frukt, mer blommor, mer ”skog & mossa”, mer ”tvål”, mer ”animalisk”, mer ”piss” osv 😅

Chypre-Siam är ju helgrym, har span på den också. Ska nog börja jämföra lite mer sida-vid-sida framöver om vilka man egentligen ”behöver” och vilka som blir redundanta.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja, ”tyvärr”! Betalade nog ett rejält överpris för den men men 😁

Hajar! Har för mig att jag skickade den där lilla EN-skvätten till dig? Jag har inte testat SL själv men förstått att den är ett fullgott alternativ i mångas ögon.

Chypre är ju en kategori som verkligen växt på mig. Likaså finns det ju underkategorier där de spretar en hel del. Mer frukt, mer blommor, mer ”skog & mossa”, mer ”tvål”, mer ”animalisk”, mer ”piss” osv 😅

Chypre-Siam är ju helgrym, har span på den också. Ska nog börja jämföra lite mer sida-vid-sida framöver om vilka man egentligen ”behöver” och vilka som blir redundanta.

Köpte en Blue sapphire parfum (den första versionen som släpptes innan den omformulerades till edp 2017). Det var till ett REJÄLT överpris.
 
Köpte en Blue sapphire parfum (den första versionen som släpptes innan den omformulerades till edp 2017). Det var till ett REJÄLT överpris.
Det här är ju ett ganska intressant diskussionsämne ändå.

Vad har ni span på för parfymer som ni är beredda att betala ett rejält överpris för?

Själv kan jag inte komma på särskilt många, men då är jag å andra sidan inte alls bevandrad inom vintage-träsket.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det här är ju ett ganska intressant diskussionsämne ändå.

Vad har ni span på för parfymer som ni är beredda att betala ett rejält överpris för?

Själv kan jag inte komma på särskilt många, men då är jag å andra sidan inte alls bevandrad inom vintage-träsket.

De jag spontant kommer på är vintagebatcher av:

Roja - Bahrein
Roja - Saudi
Roja - Nüwa
Roja - Diaghilev
Guerlain - Mitsuoko (Extrait)
Guerlain - Vol de nuit (Extrait)
Guerlain - L’heure bleu (Extrait)

Och om nån skulle hitta en Fath - Iris gris hade jag varit villig att sälja en njure.
 
De jag spontant kommer på är vintagebatcher av:

Roja - Bahrein
Roja - Saudi
Roja - Nüwa
Roja - Diaghilev
Guerlain - Mitsuoko (Extrait)
Guerlain - Vol de nuit (Extrait)
Guerlain - L’heure bleu (Extrait)

Och om nån skulle hitta en Fath - Iris gris hade jag varit villig att sälja en njure.
Paper Label Diaghilev hade varit väldigt intressant!

Saudi är värd pengen, eller ja. Finns säkert helt galet prissatta såna också.
Bahrain är ju magisk men är den värd ~8-10k för 50ml? Vettefasiken. Likaså Kuwait.
L’heure Bleu har jag två splittar från 1950 men EDC-version. Ball viol i den.
 
Topp