• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

JCE

Cartier
Sprayparfums
C116C9F4-AC87-4FDF-B26B-8C5AA84FE440.jpeg
Trodde att koden gäller först på måndagen men den funkar redan.
 

JCE

Cartier
Alltid lär man sig något nytt :woot:

ORTO PARISI👇

Stercus > From Latin meaning ‘feces’.
Boccanera > means ‘dark mouth’ in Italian. Nature offers dark holes that express sensuality in an erotic dark way.
 
  • Like
Reactions: bvb

ollkli

Rolex
2-Faktor
Den här tråden alltså :) Fick hem By the fireplace idag och gillar den skarpt. Lite väl rå i början med rökigheten men den försvinner efter ca 30 och kvar blir en ljuvlig doft. Njuter varje gång jag få en puff utav den.
20210115_190600.jpg


Sen råkade det bli två riktiga fynd nyss också.
Screenshot_20210115-190024_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:

Nic

Rolex
2-Faktor
Man tjänar ju på att köpa större flaskor, speciellt om man har en tendens att sälja vidare flaskorna efter ett tag :)
Det där stämmer bara om man har en liten samling skulle jag vilja hävda, för så tänkte jag med när jag började köpa på mig allt fler dofter.
Så fort man samlat på sig ett gäng flaskor är det bara rent slöseri att köpa större flaskor, för med en större samling kommer den räcka så många år att du aldrig hinner använda upp den i vilket fall. Om det nu inte är nån signaturdoft som används väldigt frekvent möjligen.
Jag köper alltid 30ml eller 50ml om det finns numera. På det viset spar jag pengar (och kan köpa fler dofter 😊).
Min skörd senaste veckan här nedan är ett bra exempel på detta, samtliga på 30ml.


Foto.jpg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Det där stämmer bara om man har en liten samling skulle jag vilja hävda, för så tänkte jag med när jag började köpa på mig allt fler dofter.
Så fort man samlat på sig ett gäng flaskor är det bara rent slöseri att köpa större flaskor, för med en större samling kommer den räcka så många år att du aldrig hinner använda upp den i vilket fall. Om det nu inte är nån signaturdoft som används väldigt frekvent möjligen.
Jag köper alltid 30ml eller 50ml om det finns numera. På det viset spar jag pengar (och kan köpa fler dofter 😊).
Min skörd senaste veckan här nedan är ett bra exempel på detta, samtliga på 30ml.


Foto.jpg
2DCD648A-FE40-49EF-865A-FF889CDDD4E5.gif
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor

Richard1987

Panerai
Det där stämmer bara om man har en liten samling skulle jag vilja hävda, för så tänkte jag med när jag började köpa på mig allt fler dofter.
Så fort man samlat på sig ett gäng flaskor är det bara rent slöseri att köpa större flaskor, för med en större samling kommer den räcka så många år att du aldrig hinner använda upp den i vilket fall. Om det nu inte är nån signaturdoft som används väldigt frekvent möjligen.
Jag köper alltid 30ml eller 50ml om det finns numera. På det viset spar jag pengar (och kan köpa fler dofter 😊).
Min skörd senaste veckan här nedan är ett bra exempel på detta, samtliga på 30ml.


Foto.jpg
Haha det är ju sant, men jag har ingen jättesamling och har en tendens att lätt tröttna och sälja :) Har man då kommit över 100ml till bra pengar behöver man inte gå alltför mkt back varje gång :)
 
Senast ändrad:

SayWhat

Omega
2-Faktor
Hmmm, har provat denna nu och båda jag och frun tycker att den öppnar riktigt bra men blir för söt sen efter ett par timmar..... jag har TF Tuscan Leather som en av mina favoriter och tycker nog den är mer båda distinkt och konsekvent i läder-doften.,, jaja, just my 10 cents.....
26D26F02-2F7F-48A7-9920-FBB722C2BF75.jpeg
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Hmmm, har provat denna nu och båda jag och frun tycker att den öppnar riktigt bra men blir för söt sen efter ett par timmar..... jag har TF Tuscan Leather som en av mina favoriter och tycker nog den är mer båda distinkt och konsekvent i läder-doften.,, jaja, just my 10 cents.....
26D26F02-2F7F-48A7-9920-FBB722C2BF75.jpeg
Enligt reviews på Fragrantica så är denna EDP inte samma doft som i den gamla bruna Colonia Concentree flaskan.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har du testat TF Tuscan Leather? Denna sägs ju vara väldigt lik.
Har en flaska Tuscan Leather hemma som jag tänkte ta 2-3 sprays ifrån imorgon och dra en liten jämförelse med La Yuqawam och London 😊.

Har Tuscan Leather, Ombre Leather och Tobacco Vanille som jag la ut igår i tråden för bytesförslag mot andra dofter men blir K&S under kvällen.
 

Richard1987

Panerai
Har en flaska Tuscan Leather hemma som jag tänkte ta 2-3 sprays ifrån imorgon och dra en liten jämförelse med La Yuqawam och London 😊.

Har Tuscan Leather, Ombre Leather och Tobacco Vanille som jag la ut igår i tråden för bytesförslag mot andra dofter men blir K&S under kvällen.
Ser fram emot jämförelsen! :)

Har du hunnit bilda dig en uppfattning om explorer, cedrat boise och individual ännu? :D
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ser fram emot jämförelsen! :)

Har du hunnit bilda dig en uppfattning om explorer, cedrat boise och individual ännu? :D
Vi får se vad jag kommer fram till 😊 iallafall enligt mitt tycke 🥳.

Cedrat Boise, Explorer eller Individual blir inte långvariga 😎. Däremot är Explorer den bästa Aventus klonen jag provat och Individual har definitivt likheter/drag med Original Santal.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tack, det går undan i tråden ibland! (skyller jag på...)
Lite nyfiken på TV, ska se om jag kan få iväg några förslag senare idag!
Ja det gör de absolut (på gott och ont) 😎. Absolut det är bara dra iväg ett PM och pengar upp om det skulle behövas är inga problem 😊.
 
  • Like
Reactions: S.L

Spincini

Rolex
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet av Imaginary Authors? Gillar deras stil och är speciellt tänd på deras A City on Fire samt A Whiff of Waffle cone.
Bägge verkar fått mycket kärlek "in the fragrance community" som det så fint sägs :) 👉https://imaginaryauthors.com/


1610798774549.png
1610798974363.png
Fick i dagarna hem tre tester från Imaginary Authors. Bull's Blood, O, Unknown! och Memoirs Of A Trespasser


Testar faktist MOAT idag och den är väldigt trevlig. Krämig och rökig vanilj med en släng myrra. Intressant och fin doft.
 
Topp