• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

JCE

Cartier
Dagens höstmys designer 🍂🍁
ACA.jpg

 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
DD: Blue Saphire supercharged


Inte att förväxlas med:


Köpte ett sample denna gång. Ja ja, jag är en fegis. Men skiten kostar 12k och även om originalet är en av mina all time favorites så kändes det lite för extremt för att chansa. Å andra sidan köpte jag Roja - Oman blint i förrgår så jag är bara halvfegis.

Nåväl till doften. Den är (lyckligtvis) en besvikelse. Den har tappat mycket av orginalets finstämda skönhet till förmån för en uppskruvad version.

De är lika, absolut, men jag föredrar helt klart originalet.
 
DD: Blue Saphire supercharged


Inte att förväxlas med:


Köpte ett sample denna gång. Ja ja, jag är en fegis. Men skiten kostar 12k och även om originalet är en av mina all time favorites så kändes det lite för extremt för att chansa. Å andra sidan köpte jag Roja - Oman blint i förrgår så jag är bara halvfegis.

Nåväl till doften. Den är (lyckligtvis) en besvikelse. Den har tappat mycket av orginalets finstämda skönhet till förmån för en uppskruvad version.

De är lika, absolut, men jag föredrar helt klart originalet.
Haha! Oman är ju dock ett stensäkert kort, så jäkla bra! Jag köpte dock inte den blint 😳
 

Stevo

Omega
Någon som har koll på om Al-Khatt har kommit i nya flaskor?! Får upp olika träffar när jag söker.

Gents
Skärmavbild 2022-10-29 kl. 08.11.15.png


Xerjoff Universe
Skärmavbild 2022-10-29 kl. 08.11.37.png


Jovoy
Skärmavbild 2022-10-29 kl. 08.13.09.png

Den första bilden ifrån Gents är originalet vad jag vet. Men den verkar vara slutsåld hos Gents, så jag antar att Al-Khatt endast finns i de andra utförandena 'a bild 2 och 3. Jag är också sugen på att skaffa Al-Khatt. Det lutar mot att jag ska beställa den ifrån Xerjoff direkt, där man kan få med en sample kit på köpet.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Nya bra eller? Jag minns att min polare alltid körde originalet tidigt 90-tal, när vi andra körde Fahrenheit, Jazz och Samba.

Originalet tyckte jag kunde lukta lite kiss, iallafall på min polare. 🙂
Den är helt ok. Tror jag håller den nästan högre än Eau Sauvage (fast det är ett tag sedan jag hade ES hemma).
Det är ju en rätt vass citrus i öppningen men kiss vete rackarn, det har aldrig slagit mig direkt iaf. Har aldrig testat originalet så vet ej vad/hur de skiljer sig åt.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Den första bilden ifrån Gents är originalet vad jag vet. Men den verkar vara slutsåld hos Gents, så jag antar att Al-Khatt endast finns i de andra utförandena 'a bild 2 och 3. Jag är också sugen på att skaffa Al-Khatt. Det lutar mot att jag ska beställa den ifrån Xerjoff direkt, där man kan få med en sample kit på köpet.

Översta flaskan är vintage. Flaskorna under är samma med olika redigerade produktbilder. Kvalitetsmässigt är det inte heller värt att jaga vintage men dyker det upp är det ett lätt val.
Tusen tack för svar! Trodde nämligen först att det var tvärtom och blev orolig över att de skulle försvinna då det från de nyare flaskorna som jag haft dekant/samples. Men då är det ingen superbrådska iaf.
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
En fråga till expertisen och ni som är riktigt parfymintresserade (men även klockintresserade) från en som nu börjar använda parfym efter ganska lång tid utan parfym:
Hur hanterar ni parfym och klockarmband? Jag tänker att tar man parfym på handleden så är ju risken stor att den sprider sig till klockarmbandet, i synnerhet om det är i läder eller gummi. Att klockarmbandet tar upp parfymlukten kan ju ses som ett större eller mindre problem (själv känns det inte positivt), och det kan vara mer eller mindre svårt att få bort lukten om man vill det. Eller kör ni bara på och så blir det som det blir med klockarmbanden? Eller kör ni bara länk :cool: ?

Ödmjukt tacksam för svar.
 
Senast ändrad:

bleppo

Omega
2-Faktor
En fråga till expertisen och ni som är riktigt pafymintresserade (men även klockintresserade) från en som nu börjar använda parfym efter ganska lång tid utan parfym:
Hur hanterar ni parfym och klockarmband? Jag tänker att tar man parfym på handleden så är ju risken stor att den sprider sig till klockarmbandet, i synnerhet om det är i läder eller gummi. Att klockarmbandet tar upp parfymlukten kan ju ses som ett större eller mindre problem (själv känns det inte positivt), och det kan vara mer eller mindre svårt att få bort lukten om man vill det. Eller kör ni bara på och så blir det som det blir med klockarmbanden? Eller kör ni bara länk :cool: ?

Ödmjukt tacksam för svar.
Tar inte parfym på handleden. Nacken, halsen och om jag skulle ta i närheten av handleden skulle det isf bli på ovansidan av handen. Men det händer nästan uteslutande om det är för att testa någon ny doft.
 

G.Clooney

Cartier
En fråga till expertisen och ni som är riktigt pafymintresserade (men även klockintresserade) från en som nu börjar använda parfym efter ganska lång tid utan parfym:
Hur hanterar ni parfym och klockarmband? Jag tänker att tar man parfym på handleden så är ju risken stor att den sprider sig till klockarmbandet, i synnerhet om det är i läder eller gummi. Att klockarmbandet tar upp parfymlukten kan ju ses som ett större eller mindre problem (själv känns det inte positivt), och det kan vara mer eller mindre svårt att få bort lukten om man vill det. Eller kör ni bara på och så blir det som det blir med klockarmbanden? Eller kör ni bara länk :cool: ?

Ödmjukt tacksam för svar.
Dels av ovanstående anledning, och dels av att när man tvättar händerna så ryker handleden ofta med i svepet, så därför kör jag inte heller på handlederna utan lite högre upp istället. På underarmarna.
 
Ruskigt spännande att höra vad du tycker om den. Funnits på min radar ett tag!
Jag ska lite genant erkänna att den inte är något blindköp 😁 En kanel- och kardemummabomb som jag personligen håller som en av Xerjoff’s bästa gourmander! Fick faktiskt komplimanger av en helt random person för den häromveckan också, hör inte till vanligheterna 😊
 
Kul också med ett sample av Luxor! Har du testat den förut? Själv har jag alltid upplevt den som rätt mycket barnyardigare än Al-Khatt. Och sett till hur du uppfattat Al-Khatt förut ska det bli spännande att se vad du tycker om denna. :)
Verkligen! Blir jungfruresa med Luxor till helgen faktiskt, så kan man bada i avföringen i lugn och ro! Allt snack i tråden och bilderna från @Spincini har gjort mig sugen alldeles för länge.

Opera & La Capitale är dofter som @Sthlm-Nicklas lovordat länge vilket ledde till att jag äntligen fick tummen ur vad gäller dem också.

Sen har jag haft span på Mamluk och AIII också ett tag. Provade AIII nu ikväll, riktigt jäkla bra. Varm, orientalisk men tvålig och clean på samma gång.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Verkligen! Blir jungfruresa med Luxor till helgen faktiskt, så kan man bada i avföringen i lugn och ro! Allt snack i tråden och bilderna från @Spincini har gjort mig sugen alldeles för länge.

Opera & La Capitale är dofter som @Sthlm-Nicklas lovordat länge vilket ledde till att jag äntligen fick tummen ur vad gäller dem också.

Sen har jag haft span på Mamluk och AIII också ett tag. Provade AIII nu ikväll, riktigt jäkla bra. Varm, orientalisk men tvålig och clean på samma gång.

Opera är ju top 10! Har den alltid på Ullared :)

Vad tycker chefen?
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Verkligen! Blir jungfruresa med Luxor till helgen faktiskt, så kan man bada i avföringen i lugn och ro! Allt snack i tråden och bilderna från @Spincini har gjort mig sugen alldeles för länge.

Opera & La Capitale är dofter som @Sthlm-Nicklas lovordat länge vilket ledde till att jag äntligen fick tummen ur vad gäller dem också.

Sen har jag haft span på Mamluk och AIII också ett tag. Provade AIII nu ikväll, riktigt jäkla bra. Varm, orientalisk men tvålig och clean på samma gång.
Luxor och A II är fantastiska 🤩
 
Topp