• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KS stora Parfymtråd

Kingpin

Omega
Denna:

image.jpg


Annars hade jag testat Fragrance du Bois - Oud noir intense 🙃
Kan du ställa in den i mitt skåp på klubben imorgon så jag får dofta på den? Träffar den rent så kanske jag överväger att gå över till den mörka sidan (Rojasidan)
 

G.Clooney

Cartier
Tackar för svaret 👍. Då får det nog bli en Herod känner jag. För egen del så tycker jag att Pure Havane är ganska trevlig, har dock svårt för Tobacco Vanille 🤔.
Ja, de flesta gillar ju både "Pure Havane" och "Naxos". Personligen gör jag inte det.
Däremot är jag väldigt svag för både "PdM - Herod" och "TF - Tobacco Vanille".
Och du gillade ju inte TF-TV så per automatik kanske du inte heller gillar "Herod". Inte för att de är särskilt lika i stort men just tobaksnoten, endast, är lite lik varandra.
Har du luktat på tobaksnoten i V&R Spicebomb Extreme? Herod spelar i samma liga fast lite snällare. Men "torrheten" är där i båda. Båda skitbra i mitt tycke.
Hur som haver så är ju Herod ganska lättsåld ifall du inte skulle klicka med den. Med koden från rabattkodsmästaren @JensBP, Boozt.com's egna hemliga agent, så skulle det se ut så här på stora flaskan:
1668367859393.png
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ja, de flesta gillar ju både "Pure Havane" och "Naxos". Personligen gör jag inte det.
Däremot är jag väldigt svag för både "PdM - Herod" och "TF - Tobacco Vanille".
Och du gillade ju inte TF-TV så per automatik kanske du inte heller gillar "Herod". Inte för att de är särskilt lika i stort men just tobaksnoten, endast, är lite lik varandra.
Har du luktat på tobaksnoten i V&R Spicebomb Extreme? Herod spelar i samma liga fast lite snällare. Men "torrheten" är där i båda. Båda skitbra i mitt tycke.
Hur som haver så är ju Herod ganska lättsåld ifall du inte skulle klicka med den. Med koden från rabattkodsmästaren @JensBP, Boozt.com's egna hemliga agent, så skulle det se ut så här på stora flaskan:
1668367859393.png

Jag slog till på en Herod, inget att tveka på. Fick dock bli den mindre flaskan. Spicebomb Extreme gillar jag ju så det blir säkert bra. Tackar stort för bra vägledning 👍🙂.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja, de flesta gillar ju både "Pure Havane" och "Naxos". Personligen gör jag inte det.
Däremot är jag väldigt svag för både "PdM - Herod" och "TF - Tobacco Vanille".
Och du gillade ju inte TF-TV så per automatik kanske du inte heller gillar "Herod". Inte för att de är särskilt lika i stort men just tobaksnoten, endast, är lite lik varandra.
Har du luktat på tobaksnoten i V&R Spicebomb Extreme? Herod spelar i samma liga fast lite snällare. Men "torrheten" är där i båda. Båda skitbra i mitt tycke.
Hur som haver så är ju Herod ganska lättsåld ifall du inte skulle klicka med den. Med koden från rabattkodsmästaren @JensBP, Boozt.com's egna hemliga agent, så skulle det se ut så här på stora flaskan:
1668367859393.png
Herod är mycket snällare än SBE i mitt tycke. SBE gillar jag inte alls. Herod är grym.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Planerar att åka till Paris i slutet av månaden. Vad har vi för butiker som inte får missas?
Är i Paris och hittade ett nytt märke - Harb’s. Bra priser och riktigt mysiga dofter. För er som letar vår/sommar-doft så är deras ”The Khan” fantastisk. Vill man ha mer klassiskt ”blå” så är Masculine legacy riktigt bra!

En kul sak är att man får en ingraverad topp på sin doft.

Min kollega smällde till på en oud/ros-parfym på fyllan. Rätt kul dagen efter! 😁👌

Finns bara en butik i hela världen men går att köpa online från deras egen butik. De kommer aldrig säljas i andras butiker säger dem.

2528995E-2914-40BD-89E9-7004E62B04D4.jpeg
8D5B0222-23C3-4076-805F-D64835D9A571.jpeg

Harb's va kul, ligger nära Champs Elysees. Man får dessutom gravera in sitt namn i flaskan och priserna är humana. Rekommenderar "The Khan".

Annars:

Alla stora brands finns. Niche-mässigt är dessa bra:

  • JoVoy
  • Sens Unique
  • Nose
  • Liquides

Men sen finns ALLA parfymmärken i Paris. Precis ALLA.
Själv skulle jag kika:

  • Guerlains monsterbutik
  • Frederic Malle
  • Diors koncept-parfym-butik på Champs elysees
  • Maison Francis Kurkdjian
  • By Kilian
  • Serge Lutens
  • Nicolai parfumeur
 

Erik83

Cartier

Boaocea the victorious - Monarch (inte alls frisk men otroligt bra)
Widian - London (väldigt väldigt snäll läder)
Spirit of Dubai - Meydan (samma spektra som Monarch men om möjligt ännu bättre).
Histoires de Parfums - 1740

Fan, glömde ju gentlemanna versionen av TL:
Samma tema men utfört på ett helt annat sätt.



Friskare läder för kontor? Designer ok? Denna har precis noll kokain-känsla och jag skulle klassa den semifreshie. Enda tråkiga är att den håller dåligt, men man får överspraya. Underbar frisk läderdoft, som dock inte har något gemensamt med TL.
Tack för alla svar!
Har nu "klickat hem" splittar på Ombré Leather, 1740 och Green Leather. Julafton mitt i veckan om några dagar då.

Sprang även in på Gents och sniffade på Widian London och PdM Godolphin. London var riktigt jävla bra! Men dyr som sagt. Godolphin doftade för mycket som Tuscan Leather för att den ska funka med frun.
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Tack för alla svar!
Har nu "klickat hem" splittar på Ombré Leather, 1740 och Green Leather. Julafton mitt i veckan om några dagar då.

Sprang även in på Gents och sniffade på Widian London och PdM Godolphin. London var riktigt jävla bra! Men dyr som sagt. Godolphin doftade för mycket som Tuscan Leather för att den ska funka med frun.
Tog du OL Parfum?
Föredrar den före vanliga OL.
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Dior. Och köp Vetiver. Jovoy och Guerlain känns som ett måste!

Harb's va kul, ligger nära Champs Elysees. Man får dessutom gravera in sitt namn i flaskan och priserna är humana. Rekommenderar "The Khan".

Annars:

Alla stora brands finns. Niche-mässigt är dessa bra:

  • JoVoy
  • Sens Unique
  • Nose
  • Liquides

Men sen finns ALLA parfymmärken i Paris. Precis ALLA.
Själv skulle jag kika:

  • Guerlains monsterbutik
  • Frederic Malle
  • Diors koncept-parfym-butik på Champs elysees
  • Maison Francis Kurkdjian
  • By Kilian
  • Serge Lutens
  • Nicolai parfumeur
Hjältar! Tusen tack för era tips! Då har man ett gäng affärer att bocka av. :) :)
 

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor

Clark Wayne

Panerai
2-Faktor
Då har du tur! Du kan lätt övervinna den lilla tankegången genom att bara kika lite av och till i denna tråden. Snart nog anser du Widian London, som råkar vara exceptionellt bra, vara oförskämt billig.
Haha, det där är läskigt sant. 😂 Man går från "aldrig i helvete att jag lägger xxx tusen på lite doftvatten" --> "alltså, jag köper ju ändå inte så mycket annat till mig själv" --> "sett till hur länge 100 ml räcker så kommer jag ju njuta i flera år och längre fram går den säkert upp i pris- det här är en investering" --> "hittade en rabattkod på 10%, nu är detta ett kap".
 

S.L

Vacheron
2-Faktor
Haha, det där är läskigt sant. 😂 Man går från "aldrig i helvete att jag lägger xxx tusen på lite doftvatten" --> "alltså, jag köper ju ändå inte så mycket annat till mig själv" --> "sett till hur länge 100 ml räcker så kommer jag ju njuta i flera år och längre fram går den säkert upp i pris- det här är en investering" --> "hittade en rabattkod på 10%, nu är detta ett kap".
Minns alltför väl (det är inte direkt jättelänge sedan…) hur jag, som relativt ny i doftintresset, såg folk posta bilder på sånt som olika Roja flaskor och tänkte ’det är ju skoj med parfym men dessa människor har ju fullständigt tappat det…’.

I ärlighetens namn kan jag fortfarande tänka så.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Minns alltför väl (det är inte direkt jättelänge sedan…) hur jag, som relativt ny i doftintresset, såg folk posta bilder på sånt som olika Roja flaskor och tänkte ’det är ju skoj med parfym men dessa människor har ju fullständigt tappat det…’.

I ärlighetens namn kan jag fortfarande tänka så.
Lite samma tankar som man hade kring klockor när man registrerade sig här.
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Minns alltför väl (det är inte direkt jättelänge sedan…) hur jag, som relativt ny i doftintresset, såg folk posta bilder på sånt som olika Roja flaskor och tänkte ’det är ju skoj med parfym men dessa människor har ju fullständigt tappat det…’.

I ärlighetens namn kan jag fortfarande tänka så.

Ja, det är viktigt att man håller det lagom. Jag kan också tänka vilka galningar när jag ser tex en paketöppning från @Notorious Niklas och grabbarna.
Då känner jag mig normal :)
 
Topp