Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kundservice, hur är era erfarenheter?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tripeiro., 16 augusti 2016.

1. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

Hej,

Tänkte att folk här kunde dela med sig av sina positiva och negativa erfarenheter om de olika märkenas egna kundservice, pratar ej då om AD's eller olika butikers kundservice, utan företagen bakom klockorna eller så nära koncernen som man kan komma.

Bäst kundservice har jag själv upplevt från H. Moser och även från "nya" LeBois & Co, de har båda svarat med kort varsel, med ett genuint intresse och med omtänksamhet svarat på mina funderingar och frågor. Bådadera har självmant hört av sig, om inte flera gånger så flera månader efter initiala kontakten, för att fråga "hur det är och vad som händer". De har verkligen fått mig att känna mig nära företaget och känna mig uppskattad!

Sämsta upplevelsen har varit med Tissot, ironiskt nog företaget jag äger mina två högst värderade(personligen) klockor ifrån. Sanslöst steril och okänslig serivce, så pass att jag tänkt göra mig av med de två klockor som betyder mest för mig rent sentimentalt!
    (Det kommer jag inte göra, sentimentaliteten vinner...)

Berätta gärna om era erfarenheter!

TiE och Eurenius gillar detta.
  2. dräpdrulle

dräpdrulle Stadsbo

Har hört väldigt mycket illa om Patek i den avdelningen, kan någon som haft erfarenhet om det kommentera? Kikar själv på en 5711 just nu och måste erkänna att just den aspekten avskräcker lite, särskilt med allt snack om hur ömtåligt Patek är. Tvärtemot har jag hört inget annat än bra saker från den service som Hublot erbjuder. Märkligt det där.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  4. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

Senast ändrad: 16 augusti 2016
  5. Joakim C

Joakim C Borgare

- Moderatorn hade ju enkelt kunnat flytta inläggen utan den dryga kommentaren gentemot en "medlem" här på forumet Avgå yonsson, du är olämplig som moderator!

Gold, klemens, Nic och 2 andra gillar detta.
  6. yonsson

Från:
    GBG
    Du kan ju inte ens citera rätt inlägg så avgå kan du göra själv. :p

Aquaracer2, David, Seikosthlm och 9 andra gillar detta.
  7. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Du läser ju ändå allt som postas :D

8. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Varför alltid så sur?

David, Bojke och yonsson gillar detta.
  9. Joakim C

Joakim C Borgare

- Inte sur, men tycker KS borde begåvas med en moderator som inte är "impulsstyrd" och gör sitt jobb. Han är helt enkelt olämplig för uppgiften. Inget konstigt med det.

Stefanweei och klemens gillar detta.
  10. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Om du syftar på impulsen att informera TS om korrekt tråd för denna typ av spörsmål så ser jag inga
    problem med det.

David och alfgren gillar detta.
  11. Joakim C

Joakim C Borgare

- Jag väntar med spänning på din tråd om den minst prisvärda klockan på E-bay :D

12. Gummo

Gummo Joker

Från:
    Stockholm
    Det vore nåt det! Då får du starta minst prisvärd på Chrono24.
    Minstprisvärdtråden är KS fightclub till mångas glädje och förtret :) Men då och då dyker det faktiskt upp annonser här på KS som är bedrägligt formulerade och med hårresande överpriser och då kan man lyfta annonsen i minstprisvärdtråden. Vanligtvis så används den för att jämföra annonser med offensiv prissättning mot den billigaste på Chrono24 eller nån som tagit lite orealistisk höjd för kommande prutförsök.

Torsten, Seikosthlm, Chrisse och 4 andra gillar detta.
  13. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Ser gärna en tråd som beskriver direktkontakt med tillverkare. Dessa inlägg drunknar i AD/urmakare tråden. Har bara haft mailkontakt med tre tillverkare, Blancpain, Ickler och Dornbluth och fått snabbt och trevligt svar på mina inte alltför komplicerade frågor. Sämre vart det hos remtillverkaren ABP, Paris, angående deras beställningsfunktion, men det kanske går bättre nästa gång.

TiE och 903lew gillar detta.
  14. yonsson

Från:
    GBG
    Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare

274 prenumeranter kan inte ha fel. ;)

Davvan gillar detta.
  15. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Jo, jag kan läsa, men tillverkarna drunknar i den tråden. Skall denna tråden leva vidare så borde rubriken förtydligas, men det kanske du kan moderera? ;)

Att redan nu påstå att ha dig som moderator är som att ha räven som dörrvakt i hönsgården är att ta i. Tycker vi låter tiden ha sin gång och tror att du utvecklar dina diplomatiska talanger. :cool:

Tripeiro. gillar detta.
  16. 903lew

903lew Stadsbo

Håller med @Rivalen, det finns en skillnad och just kontakt med tillverkaren drunkar helt i den tråden.

Själv har jag endast haft direktkontakt med Laco & Christopher Ward. I båda fallen fick jag snabba svar vilket gjorde mig mycket nöjd.

Tripeiro. gillar detta.
  17. Tripeiro.
    Trådstartare

Tripeiro. Friends of KS

Som trådskapare får jag väl kanske uttrycka mig om just den tråden jag skapade. Har varit medlem i nära 2 år och under den tiden inte skapat särskilt många trådar, flest har det nog varit i köp & sälj.
    Jag tycker fortfarande att tråden, om den inte blivit baissad direkt av admin, har ett syfte. Likt några här är inne på så faller delen kring erfarenheter kring tillverkaren bort rätt mycket i den samlade tråden om AD's och urmakare, lite av att man glömmer bort tillverkaren i sig och dess egna kundservice.

@yonsson, du kan inte förneka att det var med en dryg ton du kommenterade med "Missat denna aslånga tråd om exakt detta?". Titta på hur du själv skapar trådar...

http://klocksnack.se/threads/miltat-canvas-band-testat.45133/ - Det finns en tråd om band redan. ( http://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-klockarmband.9487/ )
    http://klocksnack.se/threads/casio-oceanus.58545/ - Det finns en Casio tråd redan, som du själv skapat. ( http://klocksnack.se/threads/officiella-casiotråden.39506/ )
    http://klocksnack.se/threads/hirsch-pure.55748/ - Det finns, igen, redan en tråd om band. ( http://klocksnack.se/threads/den-stora-tråden-om-klockarmband.9487/ ... igen.)

Det är mina 5 cent och vad jag tycker.

Torsten, Stefanweei, alfgren och 4 andra gillar detta.
  18. yonsson

Från:
    GBG
    Jag har tydligen fått ett större pålagt ansvar att bära upp än tidigare då jag fått en liten banner. Det enda jag moderar är dock Kobra Kai, i de övriga delarna moderar jag inte utan bara gnäller. :D

Jag ber om ursäkt för gnället och ska försöka bättre mig. Carry on.

Edit: Det innebär dock inte att jag kommer kamma Joakim C medhårs bara för sakens skull.

David, Odi et Amo, SSL och 15 andra gillar detta.
  19. Moffan

Moffan Borgare

Från:
    Håbo kommun
    Stark argumentation, det måste medges.

gruby gillar detta.
  20. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Girard Perregaux har alltid haft bra customer service (via Tradema I Tyskland på min tid).

Tripeiro. gillar detta.
  21. David

David Bödeln

När mitt barn tjurar brukar jag köra Stadens hjältar eller Dave & Ava, funkar oftast finfint. Kan vara värt att prova, @yonsson, kanske även är effektivt på @Joakim C och @Rivalen?

yonsson och Porsan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield