• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Johe

Omega
DSC_2386.JPG

Äntligen. Efter sex år (iofs med två sabbatsår i mitten) och sju försök satt sub 3:30.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
På Djurgården funderade jag på att droppa 3 farthållarna till och med :D inte lika kaxig 5km senare. Bra jobbat iallafall! Höll höften?
Inga problem alls med höften faktiskt, kan inte skylla på den idag. Det var nog så enkelt som brist på långpass. Jag gled in på 03:09:nånting
Märks att jag tagit ut mig mer än normalt, jag har inte kunnat få i mig någon riktig mat än. Får äta en tugga var 5:e minut...
 

Johe

Omega
Tack! Vet inte riktigt var krafterna kom ifrån men de fanns där. Matade bara på, sprang ikapp en kollega som sprang på 3:26 förra året vid 22 km och han startade i en startgrupp före mig. Sen lämnade jag honom vid 33 km och kom imål tre minuter snabbare. Men han satsar iofs mest på vätternrundan så han skulle inte ta ut sig helt.

Jag såg sen att jag sprang sista 2,2 kilometrarna i 4:15-tempo, det tycker jag är mest anmärkningsvärt. Kändes inte så snabbt.
 

Oew

Rolex
Inga problem alls med höften faktiskt, kan inte skylla på den idag. Det var nog så enkelt som brist på långpass. Jag gled in på 03:09:nånting
Märks att jag tagit ut mig mer än normalt, jag har inte kunnat få i mig någon riktig mat än. Får äta en tugga var 5:e minut...
Bra jobbat ändå! Skyller också på brist på långpass! Tänkte satsa på en höstmara och 2:55, sugen? :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ingen minns en fegis! On track för sub 3 fram till 35km innan det blev en episk bonk. Krälade och kröp in i mål på 3:05 iallafall! Riktigt tuff bana i år!!
IMG_4630.JPG

Är det en Falcon 3.5 i handen? :D
Bra jobbat ni som sprang! Jag var på uppvisning på balettakademin med dottern
En upplevelse det med... Framförallt när jag sålt in att det var 7-9 åringar som skulle uppträda men det var 17-19 åringar...
 
Tack! Vet inte riktigt var krafterna kom ifrån men de fanns där. Matade bara på, sprang ikapp en kollega som sprang på 3:26 förra året vid 22 km och han startade i en startgrupp före mig. Sen lämnade jag honom vid 33 km och kom imål tre minuter snabbare. Men han satsar iofs mest på vätternrundan så han skulle inte ta ut sig helt.

Jag såg sen att jag sprang sista 2,2 kilometrarna i 4:15-tempo, det tycker jag är mest anmärkningsvärt. Kändes inte så snabbt.
Bra jobbat!
Tiderna på officiella sajten stämmer inte. Min genomsnittsfart skriver de till 5:02, men den var 5:08 min/km. Mellantider också orimliga.
 
Siktade mot perset på 3:39 och kom in på 3:36.
Nöjd med insatsen!
Tyckte nya sträckningen var riktigt dryg. Inte mycket vila nånstans. Visst var det lam publik i år?
 
  • Like
Reactions: Oew

falten

Cartier
Tack, inte så illa för en förredetting :cigar:. Höll 4min tempo länge men utan någon draghjälp är det svårt att hålla farten uppe.
Nä det är knappast snigeltempo:) försökt att komma tillbaka från löparknä, gått hyfsat och haft som mål att köra midnattsloppet under 40 men fyfan va det suger i kroppen under 4tempo, blir nog big fail på det målet:)
 

RosaCasio

Cartier
Hoppas det inte tagits upp tidigare men orkar inte läsa 30 sidor.
Jag och frugan ska försöka äta middag var dag tillsammans med vår 1.5 åring vid 17:3 och jag har inte tid att komma iväg innan maten.

När skulle ni experter rekommendera mig att gå ut på en 5km joggingrunda?
Jag joggar för att hålla fläsket i någorlunda ordning och för att må allmänt bra så inget mer avancerat än så.
Tacksam för svar.
 
Senast ändrad:

Adro

Panerai
2-Faktor
Hoppas det inte tagits upp tidigare men orkar inte läsa 30 sidor.
Jag och frugan ska försöka äta middag var dag tillsammans med vår 1.5 åring vid 17:30.
När skulle ni experter rekommendera mig att gå ut på en 5km joggingrunda?
Jag joggar för att hålla fläsket i någorlunda ordning och för att må allmänt bra så inget mer avancerat än så.
Tacksam för svar.
Innan maten skulle jag ha sprungit
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hoppas det inte tagits upp tidigare men orkar inte läsa 30 sidor.
Jag och frugan ska försöka äta middag var dag tillsammans med vår 1.5 åring vid 17:3 och jag har inte tid att komma iväg innan maten.

När skulle ni experter rekommendera mig att gå ut på en 5km joggingrunda?
Jag joggar för att hålla fläsket i någorlunda ordning och för att må allmänt bra så inget mer avancerat än så.
Tacksam för svar.

När det känns bra?

Eller hur tänker du? För att uppnå 'maximal förbränning' eller så?

Själv har jag oftast inga problem att springa direkt efter att ha ätit...
 
Topp