• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Urtyp

Audemars
Nya hydron e ju verkligen ett lyft från gamla:happyhappy:
20200203_185313.jpg
Jag tycker precis tvärtom. Den har blivit lite sådär allmänt mjäkig och tappat den skarpa hydroconquest-looken. :(
20200205_123313.jpg
 

Jimmybring

Breitling
Smyger in med en snabbfråga i denna tråden. Jag är på jakt efter en klocka till mig själv i 30års present och har väl kommit så pass långt att jag står i valet och kvalet mellan två modeller. Mina krav har varit blå urtavla, automatisk och stållänk.
De modeller som lever kvar, som jag har vetskap om, är Longines Conquest 41mm och Tissot gentleman powermatic 80.

Mina hjärnspöken sätter dock stop för att välja en av dem då den ena är instegsmodell och den ena är "toppmodell". Hur hade ni resonerat här?
Av någon anledning så känns Longines lite mer speciellt än tissot.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Smyger in med en snabbfråga i denna tråden. Jag är på jakt efter en klocka till mig själv i 30års present och har väl kommit så pass långt att jag står i valet och kvalet mellan två modeller. Mina krav har varit blå urtavla, automatisk och stållänk.
De modeller som lever kvar, som jag har vetskap om, är Longines Conquest 41mm och Tissot gentleman powermatic 80.

Mina hjärnspöken sätter dock stop för att välja en av dem då den ena är instegsmodell och den ena är "toppmodell". Hur hade ni resonerat här?
Av någon anledning så känns Longines lite mer speciellt än tissot.
Gå till butik och testa båda. Köp den du gillar bäst.
 

Mässing

Omega
Smyger in med en snabbfråga i denna tråden. Jag är på jakt efter en klocka till mig själv i 30års present och har väl kommit så pass långt att jag står i valet och kvalet mellan två modeller. Mina krav har varit blå urtavla, automatisk och stållänk.
De modeller som lever kvar, som jag har vetskap om, är Longines Conquest 41mm och Tissot gentleman powermatic 80.

Mina hjärnspöken sätter dock stop för att välja en av dem då den ena är instegsmodell och den ena är "toppmodell". Hur hade ni resonerat här?
Av någon anledning så känns Longines lite mer speciellt än tissot.
Hej, grattis i förskott!
Ta den som du tycker är snyggast och som du tror du kommer trivas bäst med, prova hos AD och gå tillbaka flera gånger om du behöver. Luddigt svar, men svårt att ge råd åt andra.
Jag hade valt Longines då jag gillar märket om det stod mellan de uren. Hade även tittat på Longines V.H.P Quartz-uren i den prisklassen.
 

Ttoommaass

Breitling
4E3AA268-6113-465A-B134-A9051CCD4163.jpeg
Köpte denna conquest som present idag men jag hittar inget på nätet öht när jag söker på referensen. L33763877. Är det en gammal modell eller hur kommer det sig?
 
Topp