• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lurad av ***

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

deceived

Breitling
Jag har blivit grundlurad och bedragen av en handlare i *** Italien. Företaget heter ***
och använder bland annat domänen *** företaget drivs av ***.

Det är fler än jag som blivit lurad av denna herre har jag uppmärksammat i efterhand, här är en tråd med en liknande berättelse:
***


Jag hade varit i kontakt med***och *** under ganska lång tid, de skickade erbjudande till mig titt som tätt.

Rätt vad det var hade dom en Rolex 116710blnr som intresserade mig och, och även en 116710ln åt en vän. Jag bestämde mig för köpa klockorna av *** Inte nog med det, jag fick erbjudande om att köpa ytterligare en Rolex 116610ln och fick då en bra paketdeal. Jag beställde klockorna och fick en faktura, betalning i förskott precis som jag är van vid när jag beställer på nätet och jag har aldrig haft några problem med det tidigare. Eftersom jag varit i kontakt med ***, *** under mer än ett års tid tog jag för givet att han var en seriös handlare. Jag betalade deras faktura den 22/4 2014, jag har ännu inte (2015-09-11) fått mina klockor!

Jag har varit i kontakt med *** många gånger under denna tiden och det blir mer och er tydligt att han är en lögnare och bedragare.

Han påstår först att alla klockorna är skickade, sedan att den ena är skickad och visar ett kvitto från TNT. Jag tog kontakt med TNT men kunde inte finna att något paket är skickat med det kollinr han angett. TNT i Italien har försökt reda ut det med Ridolfi men självklart utan resultat.

Vidare har jag anlitat Itrum Justiti för att driva in skulden, men deras namn väger inte lika tungt i Italien och inkasso fungerar inte alls som i Sverige.


Sammanfattningsvis:
Akta er från Lurad av ****
Detta är bedragare och tjuvar rakt igenom!
 
Senast redigerad av en moderator:

Greven

Audemars
Det här låter ju helt fruktansvärt! Lider med dig! Jag kollade in hemsidan och den ser ju helt okej ut. Har ett bra utbud till rimliga priser. Jag hade inte trott att det skulle vara fejk. Har du varit i kontakt med polisen? Det måste ju gå att sätta dit honom på något sätt. Du har betalat och inte fått klockorna. Skandal! Hoppas verkligen det ordnar sig. Bra att du varnar andra!
 

paradis

Audemars
Verkligen tråkigt , hoppas att du lägger upp det på Rolex Forum, så att folk ser att han/ dom fortsätter att lura folk. Hoppas att du får pengarna tillbaka på något sätt.
 

Madame

Omega
Åk dit med fakturan och kräv dina klockor eller att de häver köpet. Om inte så ring italienska polisen på plats. Är ju ändå 3 klockor du betalat!
image.jpg
 

Bebitz

Cartier
Jäkligt trist, synd du inte hade möjlighet att betala med Paypal. Då hade du du kunnat driva in pengarna den vägen.
 

tomva1

Omega
Skittrist, verkligen. Så jäkla tråkigt att det ska vara så svårt att känna sig helgarderad vid klockköp. Trots bra vibbar från säljaren. Tycks tyvärr vara något visst med andrahandsmarknaden på klockor. Knepigt tycker jag.. Hoppas det löser sig för dig!
 

Alfredo

Breitling
Hello, I work for the company ***. I am writing because I saw that appeared on your forum message. I want to clarify that:
we do not know the 'author of this message, and we are investigating.
Our reputation has always been excellent. This post is false and libelous
They also published sensitive data and this is not correct.
For these reasons I ask you to remove the post.
I ask that an administrator contact us. I wrote yesterday but got no answer
Tomorrow or at the latest Monday will present a police report
 
Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp