• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest klocka för pengarna: 150 K

Vilken är bäst?

  • Rolex Daytona

    Röster: 99 28.6%
  • Rolex Yacht-Master

    Röster: 31 9.0%
  • Royal Oak

    Röster: 100 28.9%
  • PP Aquanaut

    Röster: 116 33.5%

  • Totala väljare
    346

bluetrain

Cartier
daytona alla dagar i veckan. snygg som fan som du själv skriver. de andra också fina men tror minst risk att du tröttnar på denna när nyhetens behag lagt sig.
 

Ronnie

Rolex
Det finns så många klockor.
De här visar rätt datum året om.

c8b4acb6953eb74b4b68012d33fc9686_large.jpg


helpdesk_image.4653873.jpg
 

koze

Panerai
2-Faktor
Har du kikat på en 3800, hade kanske varit något? Är väl lite partisk då jag jobbar på att bli OWG med just en 3800.
Ja, men har fått intrycket av att den är lite dyrare? De som har dykt upp på forumet har väl iofs legat ok i budget, men det är sällan de säljs. Lite synd att den inte ser lika krispig ut som t ex 5711 med safirbaksidan. På den nivån vill man ju gärna att det fina PP-verket får visa sig :)
 

JStenman

Omega
2-Faktor
Ja, men har fått intrycket av att den är lite dyrare? De som har dykt upp på forumet har väl iofs legat ok i budget, men det är sällan de säljs. Lite synd att den inte ser lika krispig ut som t ex 5711 med safirbaksidan. På den nivån vill man ju gärna att det fina PP-verket får visa sig :)
Jo det är inte riktigt en dussinklocka här på K & S! De ligger nog inom budget så du får kolla på C24 och dra på en weekend!
 

Majoren

Omega
3800 i stål med stick dial börjar på 200k på chrono idag, priserna skenar. Sedan bärs nautilus betydligt mindre än övriga nämnda klockor. 15450 (min röst OT) är ett monster i jämförelse på handleden.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
3800 i stål med stick dial börjar på 200k på chrono idag, priserna skenar. Sedan bärs nautilus betydligt mindre än övriga nämnda klockor. 15450 (min röst OT) är ett monster i jämförelse på handleden.
15450 är väl 37mm?
Bärs förvisso större med integrerade länken men "monster"' är väl att ta i...
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är väl högst subjektivt vad du vill ha. Hade jag varit i köptagen med 150k på fickan hade jag utan någon som helst tvekan valt Pateken. Snyggast, sportigast och coolast.
 

Whedda

Rolex
Daytonan är den mest mångsidiga och användbara (tålig, vattentät och otroligt välbyggd. Personligen tycker Royal Oak är mest klocka för pengarna om man ser till design, prestige och urverk. Det är ett utmärkt vardagsalternativ om du varvar med beaters vid sidan av.

Jag gillar bägge både Yacht-Mastern och Aquanauten på gummi men om det är mindre mångsidiga än de två övriga modellerna på stållänk. Jag har övervägt bägge två men alltid landat i att de förmodligen skulle få relativt lite handledstid under långa perioder (särskilt i förhållande till priset)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Givetvis svårt att fånga på bild men Nautilusens 37,5 mm bärs BETYDLIGT mindre på armen än ex DJ 36 mm och AP 36 mm känns ännu större. 15450 är ytterligare en nivå upp storleksmässigt.
IMG_1214.PNG
IMG_1215.PNG
Ja men nu pratade vi ju om 15450.
Du skrev att den är ett monster i jämförelse vilket känns som att ta i.

3800 känns nästan för liten dessutom. Då föredrar jag 5711 i storlek.
 

Majoren

Omega
Ja, alltså att 15450 och TS övriga nämnda klockor är monster jämförbart med 3800 på armen. 3800 är inte jämförbar med dessa även om den på pappret mäter 37 mm.
 

Belfort

Omega
Vad är det här...en daytona såklart, det är det enda som gäller och är den som man ”måste” ha haft runt handleden.
 

Majoren

Omega
Jo men läs hans post,
Jag tolkar det som att @Majoren tycker 15450 är ett monster. Generellt.
Jag pratar om 3800 jämfört med TS samtliga övriga föreslagna klockor. :)
3800 är superb men kan inte jämföras med exempelvis Daytona eller Royal oak då den bärs så mycket mindre. Min enda poäng.

5711 (som däremot är jämförbar estetiskt) är ju som bekant dessvärre dubbelt så dyr som TS budget.
 
Topp