• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest klocka för pengarna: 150 K

Vilken är bäst?

  • Rolex Daytona

    Röster: 99 28.6%
  • Rolex Yacht-Master

    Röster: 31 9.0%
  • Royal Oak

    Röster: 100 28.9%
  • PP Aquanaut

    Röster: 116 33.5%

  • Totala väljare
    346
Den Aquanaut som jag nästan precis sålde var en 2011 som var servad i februari 2017. Service kostade 10200sek har jag för mig så det är inte AP nivå riktigt.

Precis som @Chrisse säger så är det ju svårt att hitta Aquanaut i butik, tror dessutom tiderna är förbi då begagnade låg runt 150’.
Ok Ok, då var det lite billigare än jag hade förväntat mig. Vilket juh är bra!:)

Mvh Roffe
 
Ja absolut ett alternativ. Men kanske lite tråkigt att lägga 150k på en klocka som är ful. Haha.

Min röst faller på APn om man är villig att ta av sig klockan när man ska duscha/bada. Annars Daytonan.
För min del blev det nog Patek av dessa, annars Daytona. Men för 150k pix hade jag hellre köpt nåt annat, mest troligt :p

Mvh Roffe
 

JDH

Cartier
@koze nu har det gått några veckor, vilken av klockorna du listade har haft svårast att släppa med blicken?, DEN klockan ska du köpa.. det finns alltid en ekonomisk ekvation med i bilden oavsett vad man köper men det ska kännas rätt i "kroppen" också, att göra en bra deal på en klocka när du egentligen hellre vill ha en annan kommer inte ge dig samma nöjdhets känsla.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Varför säger alla att daytona är mest klocka för pengarna? Har svårt att förstå det. Hur motiverar ni det? Andrahandsvärde och servicekostnad då eller? Om man ens kan ha de två faktorerna till att motivera mest klocka för pengarna.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Varför säger alla att daytona är mest klocka för pengarna? Har svårt att förstå det. Hur motiverar ni det? Andrahandsvärde och servicekostnad då eller? Om man ens kan ha de två faktorerna till att motivera mest klocka för pengarna.
Hajar inte heller detta? Mkt säkert pga av hypen. Har själv haft den och jag tycker ej den är värd 150...jäkligt bra o fin klocka annars.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Daytonan är ju tydligen värd 150k då det är vad de går för.
Sen har jag svårt motivera varför någon klocka betingar de värden de gör, har ju väldigt mkt med tillgång och efterfrågan att göra.

Med det sagt, så skulle jag köpt Daytonan om det gällde EN allroundklocka för 150-ish, men det är ju för att jag liksom väldigt många här förlorat fotfästet totalt.

1B815146-1D18-466F-9241-C8A259D3C55C.jpeg
94293B19-3395-4628-A30A-E4744633A51D.jpeg
 
PP Aquanaut kan väl köpas med länk, Och sedan köpa gummiremmen bredvid? Skulle säkert gå att tigga till sig en gummirem på sidan av vid nyköp hos AD. Då stiger iofs priset till 200k. Alt så går det väl att köpa en lös länk till en deg 5167, men den kostar väl 20k...
Och japp, en Royal Oak är svindyr att underhålla, troligen är Patek inte mkt billigare, men där är JAG osäker.

Mvh Roffe.

What @Chrisse said.
 

koze

Panerai
2-Faktor
@koze nu har det gått några veckor, vilken av klockorna du listade har haft svårast att släppa med blicken?, DEN klockan ska du köpa.. det finns alltid en ekonomisk ekvation med i bilden oavsett vad man köper men det ska kännas rätt i "kroppen" också, att göra en bra deal på en klocka när du egentligen hellre vill ha en annan kommer inte ge dig samma nöjdhets känsla.
Helt ärligt så är det Daytona, men inte för 145’. RO känns inte helt rätt i magen, och PP har stuckit i pris. Vi får se :)
 
  • Like
Reactions: JDH

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Inte nödvändigtvis. Men grejen är att det i min värld mest finns intressanta beg klockor runt 50-75 och sen uppe runt 150. Så jag vet inte vad jag skulle vilja ha för 100 :)
En AP Diver kanske? AP finish rakt igenom men robust nog att klara mer än desk diving. Mindre vanlig än en sport Rolex, AP RO och ROO. Så resonerade jag när jag tog ”klivet upp” från Rolex (Daytona, LV, BLNR, DJ etc.) Men gräset är inte mindre grönare för att jag tog ”klivet upp”... nästa klocka finns alltid runt hörnet och det är det som är så fantastiskt med vårt gemensamma intresse :)
 
Minst klocka för pengarna av alternativen är nog yachtmastern. Skäl:

Inte särskilt avancerat urverk i jämförelse, gummilänk varje dag är jobbigt i längden, guld är ej lika användbart i alla sammanhang som stål, guldrolex sänder vissa signaler vare sig man vill eller inte osv, lätt att repa...

Jag hade trots det ovan anförda valt den. För den är så galet snygg. Och jag ser framför mig hur ts glider runt på stan med svarta slitna jeans, en schyst svart tischa, svarta wayfarers och ett par riktigt coola sneakers med en YM på armen med svart länk. Då ser man ju ut som en miljon dollar
 

flafons

Omega
Minst klocka för pengarna av alternativen är nog yachtmastern. Skäl:

Inte särskilt avancerat urverk i jämförelse, gummilänk varje dag är jobbigt i längden, guld är ej lika användbart i alla sammanhang som stål, guldrolex sänder vissa signaler vare sig man vill eller inte osv, lätt att repa...

Jag hade trots det ovan anförda valt den. För den är så galet snygg. Och jag ser framför mig hur ts glider runt på stan med svarta slitna jeans, en schyst svart tischa, svarta wayfarers och ett par riktigt coola sneakers med en YM på armen med svart länk. Då ser man ju ut som en miljon dollar

Man ser ut som en dyr EDM-DJ dvs :p:cool:
 
Topp