• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest klocka för pengarna: 150 K

Vilken är bäst?

  • Rolex Daytona

    Röster: 99 28.6%
  • Rolex Yacht-Master

    Röster: 31 9.0%
  • Royal Oak

    Röster: 100 28.9%
  • PP Aquanaut

    Röster: 116 33.5%

  • Totala väljare
    346

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:

PP Aquanaut

- få känner till märket, på ett bra sätt, men de insatta gör det
- väldigt bekväm och lätt på armen
- lite annorlunda design
- service är inte speciellt dyrt egentligen

Men vill man ha en blank rolex som Svenne Banan känner igen på 100 meters håll så kanske man ska välja nått annat...

#stealth wealth
 

momme424

Breitling
Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:

PP Aquanaut

- få känner till märket, på ett bra sätt, men de insatta gör det
- väldigt bekväm och lätt på armen
- lite annorlunda design
- service är inte speciellt dyrt egentligen

Men vill man ha en blank rolex som Svenne Banan känner igen på 100 meters håll så kanske man ska välja nått annat...

#stealth wealth
Instämmer helt. PP:n är bäst pga ovan nämnda anledningar. Undvik Rollarna, för skrikiga även om dessa är förhållandevis enkla ur.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Jag tycker att den är lite blingig bara, men det är en smaksak :)
Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:

PP Aquanaut

- få känner till märket, på ett bra sätt, men de insatta gör det
- väldigt bekväm och lätt på armen
- lite annorlunda design
- service är inte speciellt dyrt egentligen

Men vill man ha en blank rolex som Svenne Banan känner igen på 100 meters håll så kanske man ska välja nått annat...

#stealth wealth
Fair points, det är absolut tilltalande att det är något som flyger lite under radarn och snarare bara uppfattas av andra entusiaster.
 

koze

Panerai
2-Faktor
Aj då, jag som sitter och väntar på ett paket med en ny blå, stål Sky-Dweller, känner att jag måste helt byta stil för att smälta in i rap miljön då :)
Jag har säkert bara fördomar, tror inte att jag har sett den live ens. Men har ju haft en DJ, och det är ju en liknande klocka stilmässigt, om än mycket maffigare.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Instämmer helt. PP:n är bäst pga ovan nämnda anledningar. Undvik Rollarna, för skrikiga även om dessa är förhållandevis enkla ur.
Tycker inte pp i form av aquanaut eller nautilus glider under radarn alls. De tjejer jag känner har mest koll på AP royal oak, Daytona, hublot big bang och sub men i övrigt ingen koll alls. Killar jag känner har minst lika bra koll på patek och ap som Rolex. Det är inte lika low key med patek längre.
 

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Vilket underbart bekymmer att ha den kategorin klockor att välja på. Av dom fyra hade jag valt Daytonan.
Mitt personliga val hade varit en Day-date 36mm i vitguld:)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Beror väl på smak etc. Men om man gillar diskret lyx och komfort så finns bara ett alt bland de du nämner:

PP Aquanaut

- få känner till märket, på ett bra sätt, men de insatta gör det
- väldigt bekväm och lätt på armen
- lite annorlunda design
- service är inte speciellt dyrt egentligen

Men vill man ha en blank rolex som Svenne Banan känner igen på 100 meters håll så kanske man ska välja nått annat...

#stealth wealth
Alldagligt val med ful snikpatek.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Alldagligt val med ful snikpatek.
Japp. Snåljåparnas val.

795AE83C-2AFD-49EE-ABDF-D5D40A716BFA.jpeg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Hur tänkte du nu? Att den är alldaglig, ful och billig motbevisar du med en bild på två gubbar som bär uret?
Min poäng var att det är töntigt att kalla den ”snik-patek”.

Vissa kanske väljer den för att de tycker modellen är snygg/cool. Herrarna på bild valde antagligen den för utseendet framför priset.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja ditt argument ”snikpatek” var ju väldigt väl formulerat och djupt underbyggt
Finns flera som erkänt de köpt för den var billigast av sportmodellerna och de drömt om Nautilus. Och själv ser jag ingen direkt anledning till att köpa den förutom att den är billigast, tycker inte den håller speciellt hög klass eller att formspråket hänger ihop. Men det är personligt tyckande och det är ju min tolkning av verkligheten. Min verklighet. Sedan finns det väl ingen anledning att vara dum bara för att någon annan är det? Äg dina svagheter.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Finns flera som erkänt de köpt för den var billigast av sportmodellerna och de drömt om Nautilus. Och själv ser jag ingen direkt anledning till att köpa den förutom att den är billigast, tycker inte den håller speciellt hög klass eller att formspråket hänger ihop. Men det är personligt tyckande och det är ju min tolkning av verkligheten. Min verklighet. Sedan finns det väl ingen anledning att vara dum bara för att någon annan är det? Äg dina svagheter.
Jag gillar helt enkelt looken o känslan i den. Inte svårare än så
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Finns flera som erkänt de köpt för den var billigast av sportmodellerna och de drömt om Nautilus. Och själv ser jag ingen direkt anledning till att köpa den förutom att den är billigast, tycker inte den håller speciellt hög klass eller att formspråket hänger ihop. Men det är personligt tyckande och det är ju min tolkning av verkligheten. Min verklighet. Sedan finns det väl ingen anledning att vara dum bara för att någon annan är det? Äg dina svagheter.
Jag gillar helt enkelt looken o känslan i den. Inte svårare än så
Ta ett djupt andetag.

1. Aquanauten är lite snik, ja. Blir så per automatik när klocknördar är snåla som fan, och den råkar tillhöra det finaste märket och samtidigt vara "billig" men ändå ha utseendet med sig.
2. Den är inte ful, men det är lätt att bli anti när den blir en epidemi på KS. Om man dock skulle logga ut för gott, och inte har nåt emot gummi på armen varje dag, så är det ju lätt en kandidat för att bära varje dag i min bok.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ta ett djupt andetag.

1. Aquanauten är lite snik, ja. Blir så per automatik när klocknördar är snåla som fan, och den råkar tillhöra det finaste märket och samtidigt vara "billig" men ändå ha utseendet med sig.
2. Den är inte ful, men det är lätt att bli anti när den blir en epidemi på KS. Om man dock skulle logga ut för gott, och inte har nåt emot gummi på armen varje dag, så är det ju lätt en kandidat för att bära varje dag i min bok.
Det där trevliga med tycke och smak är att det finns olika åsikter. Vissa mer rätt än andra men långt ifrån svart eller vitt.
 
Topp