• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mest klocka för pengarna: 150 K

Vilken är bäst?

  • Rolex Daytona

    Röster: 99 28.6%
  • Rolex Yacht-Master

    Röster: 31 9.0%
  • Royal Oak

    Röster: 100 28.9%
  • PP Aquanaut

    Röster: 116 33.5%

  • Totala väljare
    346

MRA26

Omega
Ja visst är den schön!

D9361723-4FA2-4243-9C4A-4215F9247E6F.jpeg
 

Mk2018

Omega
Daytonan är väl det enkla valet om du söker en allround klocka som du dessutom kan flippa när du tröttnat utan att förlora för mycket.
 
Tja,

Mitt val faller på Daytonan. Jag älskar utseendet på Yacht Mastern men jag tror att jag skulle tröttna på gummiarmbandet, därför faller även Aquanauten bort. Som du skrev själv så är AP'n en ikon men förmodligen (vet ej) är den väldigt dyr att underhålla.
PP Aquanaut kan väl köpas med länk, Och sedan köpa gummiremmen bredvid? Skulle säkert gå att tigga till sig en gummirem på sidan av vid nyköp hos AD. Då stiger iofs priset till 200k. Alt så går det väl att köpa en lös länk till en deg 5167, men den kostar väl 20k...
Och japp, en Royal Oak är svindyr att underhålla, troligen är Patek inte mkt billigare, men där är JAG osäker.

Mvh Roffe.
 

Holken

Panerai
Enda problemet med Aquanaut på länk är ju att länken är riktigt ful:(
Men finns säkert dom som tycker annorlunda.

PP Aquanaut kan väl köpas med länk, Och sedan köpa gummiremmen bredvid? Skulle säkert gå att tigga till sig en gummirem på sidan av vid nyköp hos AD. Då stiger iofs priset till 200k. Alt så går det väl att köpa en lös länk till en deg 5167, men den kostar väl 20k...
Och japp, en Royal Oak är svindyr att underhålla, troligen är Patek inte mkt billigare, men där är JAG osäker.

Mvh Roffe.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
PP Aquanaut kan väl köpas med länk, Och sedan köpa gummiremmen bredvid? Skulle säkert gå att tigga till sig en gummirem på sidan av vid nyköp hos AD. Då stiger iofs priset till 200k. Alt så går det väl att köpa en lös länk till en deg 5167, men den kostar väl 20k...
Och japp, en Royal Oak är svindyr att underhålla, troligen är Patek inte mkt billigare, men där är JAG osäker.

Mvh Roffe.

Patek är inte direkt dyra att serva.
Och att sätta länk på sin Aquanaut är det absolut, utan tvekan, det estetiskt sämsta man kan göra. Förvandlar en tuff klocka till något helt vidrigt..

Och btw, Aquanaut kan i princip inte köpas i butik idag.
 
Patek är inte direkt dyra att serva.
Och att sätta länk på sin Aquanaut är det absolut, utan tvekan, det estetiskt sämsta man kan göra. Förvandlar en tuff klocka till något helt vidrigt..

Och btw, Aquanaut kan i princip inte köpas i butik idag.
Visst visst.. Jag läste att det skulle vara en väntetid på ca ett år.. Men ja, det kan juh ha varit osanning.

Mvh Roffe.
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Den Aquanaut som jag nästan precis sålde var en 2011 som var servad i februari 2017. Service kostade 10200sek har jag för mig så det är inte AP nivå riktigt.

Precis som @Chrisse säger så är det ju svårt att hitta Aquanaut i butik, tror dessutom tiderna är förbi då begagnade låg runt 150’.
 
Topp