• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klocksamling (för närvarande)

Adam019

Omega
Känner på mig att det här kan bli en ny trend ;)
ehysajeq.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Randel

Cartier
Samling och samling, men det är ju en början i alla fall. Hur många ex. av någonting ska man förresten äga innan man kan klassa det för samling? Fråga förresten inte varför jag köpte den där Borel "Cocktail"...Har för övrigt ytterligare en på i gång, OCH har startat en egen fond för att skramla ihop pengar till en Day-date :-D
utu7y4un.jpg



Skickat från min Sinclair Spectrum
 

JohnDoe

Rolex
Här kommer en bild på min favoriter hemma. Har en rolex 16613 på ingående. Sedan finns det en hel del andra små "vänner" hemma som lite vintage omegor, en 90 tals tag heur och den obligatoriska 100+ Swatch samlingen. Fru o barn har fått lite klockor de med men det är en annan historia. Speedmastern är lite kul, det är 50 års jubileums modellen med trälådan som har alla verktyg med.

 

Jayou

Breitling
Klockor.png
Det här bleknar ju lite i sammanhanget, men här är vad jag skrapat ihop hittills.
Dykare, beater och dress (nåja, funkar till skjorta och kavaj i alla fall..).
Saknar en Rolex SD och en JLC Master Calendar, och kanske en speedy också, sen är jag nöjd ett tag.
 
Topp