• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Var köper man en snygg klocklåda?

Erikd

Cartier
Har lagt en beställning på en box för 6 klockor hos Rainer nu. Hoppas förväntningarna, ni hjälpt till att bygga upp här, infrias! Återkommer med resultatet...
 

Erikd

Cartier
Har än så länge en väldigt positiv uppfattning om Rainer. Trots att han enligt egen utsago är på semester har vi lyckats ha en lite mailkonversation och betalning är gjord. Nu är det bara att vänta på leverans...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Rainer ser sjysst ut men jag skulle vilja ha en tvåvånings.
Ett undre fack att förvara länkar, straps, springbars osv osv. Tips?
 
Verkar finnas en hel del intresse av Rainers lådor, någon som har kontakt med honom nu? Någon som tror det skulle gå att spara lite på större order och samfrakt?
 

Erikd

Cartier
Som sagt jag väntar på leverans av en svart trälars för 6 klockor från Rainer. Första jag kan säga är att priset på forumsidan (upplagd juni 2011) inte stämmer. Fick ge 10€ mer för lådan än vad som står där. Men vem bråkar om den summan... Från första mailkontakt och säkert 8 mail till mellan oss så hade det gått några timmar och lådan var betald.

Tänkte återkomma med en lite detaljerad unboxing och recention av den när jag får den.
 

Brogren

Cartier
Jag bumpar denna tråd istället för att skapa en ny.

Min kära flickvän köpte en klocklåda från klockson.se till mig i julklapp som tyvärr var rätt kass. Först av allt var låset snett. Nyckeln stack alltså ut snett ur låset. Sen var låset löst. Jag försökte skruva åt skruvarna för att se om det hjälpte med då släppte låset helt och det visade sig att skruvens gängor knappt nått fram till trät... Sedan fick hon illusionen av att låset och gängorna skulle vara någon slags metall eftersom det såg så ut på bilden. Icke. Plast och det var hon inte nöjd med. Inte om man betalar 999:-
Så nu letar jag alltså en ny klocklåda - liknande den från klockson på bilden under. Gärna lås och gängor i metall denna gången. Och i liknande trä.

VCYpf2i.jpg
 

card

Panerai
2-Faktor
Beställde 2 lådor från Rainer och som ovan talare skriver så är de av riktigt bra kvalité.
 

GurraG

Cartier
Rainers boxar ser riktigt snygga ut. Jag har letat länge efter nå't som är lite stilrent, jag vill inte ha mahogny och glaslock, känns tacky i mitt tycke. Då måste jag bara bestämma mig för hur stor låda jag behöver, automaterna får snurra vidare i winders...
 

SSL

Audemars
Jag kör en låda för sex klockor. Det räcker för mig. Sen har jag nyligen lagt order på en rulle för sex klockor hos cheepo.

Här är min, från "Klockor och knivar"-tråden

MH7yppe.jpg


Edit: kostar en tusing med frakt inräknat.
 

SSL

Audemars
Gillar att Rainer även tänkt på undersidan. Att det inte bara är trä där så det repar bordet eller vart man nu har lådan.
 

Simpatico

Rolex
Kan bara fylla på med hyllning till Rainer boxar. Har en box med plats för 6 klockor och är väldigt nöjd med allt från
bemötande, leverans och inte minst boxen i sig. Fin finish, bra kuddar, genomtänkt box, bra storlek och stilren.
Bara att köpa.
 
Topp