• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ni som har dyra klockor, är ni inte rädda för att bli bestulna?

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mätte nu handlederna ordentligt med måttband och jag har tydligen bara 17 cm i omkrets. Tror du fortfarande att den sitter som en smäck? :)

Ska som sagt försöka hitta en klocka med liknande mått och testa hur det känns men det känns bra att få tips av er också

Det är inte bara handledens omkrets som spelar in i huruvida klockan sitter. Även handens storlek spelar in. Jag kan bära upp en 33mm tack vare smala handleder och "små" händer. Har du smala handleder men större händer kan du bära upp en större klocka utan att det ser ut som en väggklocka.
 

JiiWe

Cartier
Det är inte bara handledens omkrets som spelar in i huruvida klockan sitter. Även handens storlek spelar in. Jag kan bära upp en 33mm tack vare smala handleder och "små" händer. Har du smala handleder men större händer kan du bära upp en större klocka utan att det ser ut som en väggklocka.


Svårt att avgöra om jag har normalstorlek på händer eller inte men det tror jag nog. De är nog normalstora för en person med 17 cm vrister...
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Svårt att avgöra om jag har normalstorlek på händer eller inte men det tror jag nog. De är nog normalstora för en person med 17 cm vrister...

Alltid svårt att säga, allt är ju relativt. Själv har jag 16-17 beroende på kyla/värme. Det har säkert nämnts tidigare i tråden, men det bästa är att testa sig fram i klockträsket!


Skickas från min iPhone 5S
 

JiiWe

Cartier
Alltid svårt att säga, allt är ju relativt. Själv har jag 16-17 beroende på kyla/värme. Det har säkert nämnts tidigare i tråden, men det bästa är att testa sig fram i klockträsket!


Aa, jag ska se till och testa en klocka som är ungefär lika stor som Airman så får man se hur det ser ut. Just nu känner jag mig segerviss i a f för jag pratade med en snubbe på ett engelsk forum och han har också 17 cm vrister och skickade bilder med klockan på och det var snyggt! Det kommer bli så jäkla bra! :D
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Aa, jag ska se till och testa en klocka som är ungefär lika stor som Airman så får man se hur det ser ut. Just nu känner jag mig segerviss i a f för jag pratade med en snubbe på ett engelsk forum och han har också 17 cm vrister och skickade bilder med klockan på och det var snyggt! Det kommer bli så jäkla bra! :D
Försök att få tag på rätt modell att pröva med. Hur klockan upplevs i storlek beror på flera faktorer. Boettform,bandhorn storlek och form, tavelfärg, klock höjd, armbandsbredd. Man brukar säga att klockor "bär" större eller mindre än sin storlek.
 

Ricrob

Patek
Gissar på att det kanske var RER från Charles de Gaulle? Bodde i Paris under en period så man har ju åkt den linjen ett antal gånger iom flyg hem etc. Är rätt ruffa områden man åker igenom och har hört flera historier om folk som blivit rånade och bestulna på bagage m.m.
Det stämmer.
 

PP5712

Breitling
Jag tycker inte man ska köpa/äga en lyxprodukt som man inte har råd att bli av med. Därmed inte sagt att det ändå inte kan svida om det skulle hända.

Det är precis så jag själv resonerar - speciellt efter att ha granskat de större försäkringsbolagens villkor för att försäkra en klocka som inte omfattas av hemförsäkringen.
 

JiiWe

Cartier
Försök att få tag på rätt modell att pröva med. Hur klockan upplevs i storlek beror på flera faktorer. Boettform,bandhorn storlek och form, tavelfärg, klock höjd, armbandsbredd. Man brukar säga att klockor "bär" större eller mindre än sin storlek.


Tack för tipsen. Jag ska tänka på det
 

JiiWe

Cartier
Har en till OT fråga: Finns det någon tråd här på forumet var man kan fråga om div. klockor man tittat ut? En tråd som heter tyo "Den stora köprådstråden" eller nåt liknande?
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Hur tänkte du nu här?
Rånare utser ett offer , jag tror sällan att det sker av en slump. Om man inte flashar sina saker som är attraktiva för rånare och inte uppför sig som ett rånoffer (är berusad på fel ställe snackar med fel killar osv ) inte viker sig om folk försöker så tror jag att man oftast klarar sig. Jag känner många som blivit rånade , både här i Malmö och utomlands och det är min slutsats. Så klart kan alltid nått hända men jag känner mig trygg.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Rånare utser ett offer , jag tror sällan att det sker av en slump. Om man inte flashar sina saker som är attraktiva för rånare och inte uppför sig som ett rånoffer (är berusad på fel ställe snackar med fel killar osv ) inte viker sig om folk försöker så tror jag att man oftast klarar sig. Jag känner många som blivit rånade , både här i Malmö och utomlands och det är min slutsats. Så klart kan alltid nått hända men jag känner mig trygg.
Jag tror faktiskt, tyvärr att slumpen kan spela en roll, en påverkad person eller uppgiven människa som gör vad som helst för lite pengar kan man aldrig skydda sig emot, men jag förstår ditt resonemang.
 
  • Like
Reactions: Ako

SenorE

Omega
Ingen fara alls! Nu frågar du kanske fel kille,bär ju bland annat omkring på dessa..:)
8B1DCEF6-4858-4603-BD82-16DB4C96C38D_zpsrp0xue5b.jpg

87342A29-5C45-4E3E-9B59-2567344E1753_zpscswjleja.jpg
Där har du ju två utmärkta tillhyggen att använda mot eventuella rånare!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
R
Jag tror faktiskt, tyvärr att slumpen kan spela en roll, en påverkad person eller uppgiven människa som gör vad som helst för lite pengar kan man aldrig skydda sig emot, men jag förstår ditt resonemang.

Rånare är inte förstagångsförbrytare, dom vet att dom inte vill åka fast. Människor är experter på att bedöma andra människor . Klart att även mike Tyson skulle kunna bli rånad om han var ute o tog en öl på söder, men oddsen är låga dels för rån , dels för framgång för rånaren.
Om rånet förvandlas till en brottningsmatch o polisen kommer så åker tjuven fast.
 

Capo

Omega
2-Faktor
Har man försäkring så slipper man oroa sig. I princip. Men den bästa investeringen är sunt förnuft.
 

Jga

Breitling
Tappa bort klockan behöver du inte oroa dig för, när du införskaffat den du verkligen vill ha så har man koll på den konstant, blir som ett muskelminne.

Stöld/rån - Lite värre, obehagligt utseende kommer man ganska långt på, själv är jag en jävel på att springa... :nailbiting:
 
Topp