• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nyheter från GS & SEIKO

Chuck

Patek
2-Faktor
Du får nöja dig med Padi.

Ser gärna willard med denna tavla
558FA702-A621-4328-A8EB-2D236C6BAF32.jpeg
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Ska vi börja prata linjering redan? Omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel.
Som du säger så är det omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel, men vi alla vet att Seiko har lite "problem" med linjering.
Men personligen tycker jag de är lite charmigt och gör absolut inget alls.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som du säger så är det omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel, men vi alla vet att Seiko har lite "problem" med linjering.
Men personligen tycker jag de är lite charmigt och gör absolut inget alls.
Fast nu sitter ju markeringarna på tavlan, blir svårare att klanta sig då.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Som du säger så är det omöjligt att se via kupat glas i sned vinkel, men vi alla vet att Seiko har lite "problem" med linjering.
Men personligen tycker jag de är lite charmigt och gör absolut inget alls.
Det är också lite pinsamt, ärligt talat. Frågade en AD om det härförleden, vilken påstod att det berodde på att de inre ringarna är lösa. De fastnar när boetten skruvas ihop och det är därmed lätt att de blir lite lite fel? När jag frågade gällde det specifikt Turtle.
 

nept

Panerai
6C132B77-2E49-4A42-BFDE-5B2225F50EF4.jpeg
6FF9CBCF-9D33-4DC1-927F-E7E99B8223EE.jpeg
91663190-285F-426D-A93C-9D57626E3704.jpeg

Beror nog på lite hur man mäter, glaset sticker Jupp lite, men den kändes absolut inte som 15mm tjock.

Har varit skeptisk men nu när jag ser den sådär på armen ser den riktigt bra ut!


Han påstår pratat med Seiko och verkar VETA JUST ALLT om Seiko spb149j1 innan den ens släppt

Nä, han påstod sig ha frågat om just vridringen. :rolleyes:

Nu ska jag vara den "elaka" medlemmen.. Vilka kunskaper sitter dom på som vi andra inte vet?

Läskunnighet tydligen, eller förlåt, det var ju du som skulle vara den elaka! :p
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är också lite pinsamt, ärligt talat. Frågade en AD om det härförleden, vilken påstod att det berodde på att de inre ringarna är lösa. De fastnar när boetten skruvas ihop och det är därmed lätt att de blir lite lite fel? När jag frågade gällde det specifikt Turtle.
På Skx007 låg de löst, men på Turtle ligger de klämda och är svåra att flytta, så var det i alla fall på min som jag öppnade förra veckan, det kanske skiljer mellan olika batcher. Man linjerar ringen mot en fasning i boetten.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Ska Seiko fortsätta med prishöjning i samma takt så lär de styra upp detaljer som detta. Inte charmigt i min värld iaf.
Jag är böjd att hålla med. Jag har svårt att förstå hur det kan vara ett problem att linjera minutmarkeringarna i inre ringen med index (och ev. bezel). Det är bra att vissa står ut med det, eller rentav trivs med det. Jag har sålt alla klockor med felaktig linjering, lite tyvärr, eftersom de är så bra i övrigt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag är böjd att hålla med. Jag har svårt att förstå hur det kan vara ett problem att linjera minutmarkeringarna i inre ringen med index (och ev. bezel). Det är bra att vissa står ut med det, eller rentav trivs med det. Jag har sålt alla klockor med felaktig linjering, lite tyvärr, eftersom de är så bra i övrigt.
De bryr sig inte eftersom de flesta inte bryr sig eller har vant sig. Med det sagt finns det linjeringsproblem (dock ej lika förekommande) även på dyrare klockor.
 

LasseTh

Omega
Pledge Member
När väntas de nya Seiko-dykarna landa i butik ? Skulle sitta bra att stötta vännerna på Globen och samtidigt lägga vantarna på ngn av nyheterna
 
Topp