• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Obris Morgan Aegis - Microtaktisk dykare

Gnudi

Omega
Jag har sneglat ett tag på Obris Morgan's AEGIS som skulle släppas 2014/2015 men på grund av tillverkningsproblem har släpp skjutits upp, fram till igår kväll.
Kan vara trevligt att utvärdera och man får mycket klocka för pengarna, jag var först inne på att införskaffa deras Explorer II men den sålde slut på tok för fort. Simpel och rejäl beater i flera utföranden vad gäller PVD, borstad och blästrad.

Mer på http://www.obrismorgan.com/aegis.html

Aegis rullar Miyota 9015
20mm mellan bandhornen
53.2mm LTL
Väger 219g med länk
2.4mm AR safirglas

aegis_2.jpg

aegis1.jpg


Jag beställde nedanstående variant, brushed yellow warm font.
e12.jpg


/Gnudi
 

Gnudi

Omega
Tidigare har det sålt slut på 24h, så fort dom levererats dyker dom upp på eBay för en dyrare slant.
Denna batchen av AEGIS är begränsad till 500 exemplar fördelat på olika utföranden.

Gratis frakt, extra svart Obris gummistrap, skruvmejsel, extra länkskruvar och allt kommer leverat i en gedigen pelikanlåda.
Klockorna monteras i slutet av februari och hela batchen beräknas vara skickad 22 mars.

Det är kul med micro brands som till stor del gör sin egna grej.
 

Macklin

Cartier
Trevlig klocka men vad menas med microtaktisk?
I valet mellan blästrad och borstad är det är ganska jämnt skägg men blästrad är väl mindre känslig för repor så skulle nog välja det.

OT: Trevlig profilbild @Gnudi!
 

Eidolon

Omega
Även här har det nu lagts en beställning. Borstad finish samt visare, svart insert och tavla, röd text. Nu återstår bara att vänta och se om klockan lever upp till hypen och ryktet från andra forum.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
625kr, inte så farligt. Stickprov eller alla varor som granskas?

Jag fick typ 250kr på pradatan när jag beställde. Prisvärd ändå, var fin och borde gett den mer chans. denna är riktigt läcker, 9015-verk med. Sugen på de nedan i borstad eller blästrad. Lite snål just nu på klockfronten men tror dessa är väldigt bra då ob verkar bli bättre och bättre och pradatan var bra så kan bli köp:)
image.jpeg
image.jpeg
 

Gnudi

Omega
Får min lön på fredag... Kan man räkna med att dom är borta då?
Risken finns, OM är mindre bra på att underhålla sin sida. Ibland ser du inte lagersaldot förrän du skall betala med PayPal (då går inte köpet igenom).
Jag tog det säkra före det osäkra och beställde två likadana.
 

PCB

Audemars
53.2mm lug to lug length
är ju rätt långt för en 42mm klocka
så den bärs nog rätt stort
min breitling steelfish 44mm har tex.runt 52mm
 

Gnudi

Omega
Min Hamilton Khaki Pilot 46mm (50 med krona) mäter 53mm LTL, 18cm handled, inget överhäng - förmedlas nog inte riktigt av bilderna. Bekväm rackare.
 

Bilagor

  • IMG_0332.jpg
    IMG_0332.jpg
    32.3 KB · Visningar: 142
  • IMG_0334.jpg
    IMG_0334.jpg
    16.8 KB · Visningar: 133

Jockinho

Patek
2-Faktor
Min Hamilton Khaki Pilot 46mm (50 med krona) mäter 53mm LTL, 18cm handled, inget överhäng - förmedlas nog inte riktigt av bilderna. Bekväm rackare.

Beror helt på klocka och handled, jag kör Ecozilla på Suppa adaptors a 56mm LTL och inget direkt överhäng på min 16.5cm handled. Men haft mindre som varit lite stora då de varit mer raka, aegis ser dock rätt kurvade ut.

Men bara jag som inte längre kan hitta beställningen på sidan (och alla filmer/bilder)? Utan bara info om modellen :bored:
 

Gnudi

Omega
Beror helt på klocka och handled, jag kör Ecozilla på Suppa adaptors a 56mm LTL och inget direkt överhäng på min 16.5cm handled. Men haft mindre som varit lite stora då de varit mer raka, aegis ser dock rätt kurvade ut.

Men bara jag som inte längre kan hitta beställningen på sidan (och alla filmer/bilder)? Utan bara info om modellen :bored:
Jag tror den funkar på de flesta handleder, länken gör nog att man kan få till en riktigt snug fit - förhoppningsvis.
Använd länken: http://www.obrismorgan.com/aegis.html dom har inte riktigt fixat sin hemsida än.
 
Topp