• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

spruff

Omega
Så har jag efter ett par timmars bök lyckats korta av länken till min nya Casio Royale.
Gillar inte denna typ av länk...

20230207_211724.jpg


20230208_173922.jpg


20230208_174235.jpg


20230208_182016.jpg


Och till slut är det klart!

20230208_180352.jpg


Just det: saknas bara att justera till svensk tid också.

20230208_181209.jpg
Du skulle ju använt en korkskruv i stället för gaffel! 😂
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Du skulle ju använt en korkskruv i stället för gaffel! 😂

Bra tips. Prenumererar ju på hans kanal men har missat den videon.
Tror jag har en korkskruv. Men jag fattar inte här: är länken på videon en annan design än länken på min klocka, eller har jag missat nånting?
Jag var ju tvungen att bända upp kanten med gaffel och skruvmejsel för att få lös länken medan han bara kunde ta loss ut den utan fysisk påverkan.

20230208_174235.jpg
 

spruff

Omega
Tror man kan få ut c-sprinten genom att trycka ner något med en vass spets i hålet bredvid pilen (bakom sprinten) och pressa ut sprinten i pilens riktning.
Men jag vet inte- :)
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Tog en snabb bild på min. Ser ut som att du började för långt upp på länken (pilen). Du har ett större mellanrum på bitarna närmare låset (inringade) där det bara är att haka av utan att bända upp.
20230209_120534.jpg

Ojdå. Vad jag minns är det andra armbandet av denna typ som jag kortar av. Tror jag gjorde likadant första gången. Nåväl, ingen skada skedd mer än lite märken på insidan av länken. Vilket inte spelar någon roll med en så billig klocka och det syns ju inte när man bär klockan. Men nu vet jag till nästa gång!
 
Senast ändrad:

Patric J

Rolex
2-Faktor
Av mina i nuläget totalt 55 klockor är 27 Casio. Snacka om märkesdominans i klocksamlingen.
Givetvis i huvudsak på grund av G-shock.
3 av mina Casios är dock inte G-shock. Och dessa fyller nu hälften av den lilla klockboxen.
Är detta som gjort för att fylla upp med 3 icke-G-shocks så att den blir full med Casio, vad säger ni? Förslag?

20230209_175056.jpg
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Av mina i nuläget totalt 55 klockor är 27 Casio. Snacka om märkesdominans i klocksamlingen.
Givetvis i huvudsak på grund av G-shock.
3 av mina Casios är dock inte G-shock. Och dessa fyller nu hälften av den lilla klockboxen.
Är detta som gjort för att fylla upp med 3 icke-G-shocks så att den blir full med Casio, vad säger ni? Förslag?

20230209_175056.jpg
En Casio-samling är aldrig komplett utan en F-91W 😉
 
Topp