• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Casiotråden

Patric J

Rolex
2-Faktor
Faktiskt kul med terroristklockan. Så liten och lätt och så billig.
Men byter klocka om en stund.

20230218_202541.jpg
 

SalkinB

Breitling
Hej, har ni tips på vart jag kan hitta armband till en Casio A700? Upplever att ”mellanrummet” mellan själva boetten och hållarna för armbandet är så litet att man verkligen behöver ett tunt armband.

 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hej, har ni tips på vart jag kan hitta armband till en Casio A700? Upplever att ”mellanrummet” mellan själva boetten och hållarna för armbandet är så litet att man verkligen behöver ett tunt armband.


Är du ute efter ett nato eller liknande? Har själv bytt till nato på en F-91W tidigare, samma problem gällande litet avstånd mellan boett och bandstift även på den modellen. Lyckades klämma in ett "vanligt" no-name nato (tror det var 1,2 mm tjockt) med lite finess. Dock sitter bandet sedan på plats så går inte justera positionen av det i efterhand.

Finns ett roligt subreddit där folk delar sina bandbyten på F-91W och ibland liknande modeller: https://www.reddit.com/r/F91Ws_on_NATOs/. Där finns det bland annat en guide på hur man smidigast monterar band, tänker att samma sak lär gälla din A700 :)

Lycka till och återkom gärna med bild om det blir ett byte!
 

SalkinB

Breitling
Är du ute efter ett nato eller liknande? Har själv bytt till nato på en F-91W tidigare, samma problem gällande litet avstånd mellan boett och bandstift även på den modellen. Lyckades klämma in ett "vanligt" no-name nato (tror det var 1,2 mm tjockt) med lite finess. Dock sitter bandet sedan på plats så går inte justera positionen av det i efterhand.

Finns ett roligt subreddit där folk delar sina bandbyten på F-91W och ibland liknande modeller: https://www.reddit.com/r/F91Ws_on_NATOs/. Där finns det bland annat en guide på hur man smidigast monterar band, tänker att samma sak lär gälla din A700 :)

Lycka till och återkom gärna med bild om det blir ett byte!
Tack för svar! 🙂 Ja, jag tänker nog främst på ett nato eller liknande. Ska kolla Reddit!

Du har inget tips på bra webbshop för sånt här?
 

bandhornet

Breitling
Hej, jag har en Casio GAW-100-1AER som jag är jättenöjd med. Läsbarheten är tyvärr lite dålig i dunkla miljöer , plus att synen inte längre är den bästa. Jag har funderat på en renodlad digitalare, men jag har lite specifika önskemål:
- solcellsdriven
-gärna dressad och lite mindre toolig än GAW-100 an, gärna metall
-positiv digitaldisplay med relativt stora siffror
-helst ingen sändande/mottagande signalering (typ bluetooth)

Ni som har koll, vilken Casio skulle passa bäst..är det en g-shock typ 5600 eller finns det några andra bra alternativ jag missat? /bandhornet
 

roloj

Cartier
2-Faktor
Hej, jag har en Casio GAW-100-1AER som jag är jättenöjd med. Läsbarheten är tyvärr lite dålig i dunkla miljöer , plus att synen inte längre är den bästa. Jag har funderat på en renodlad digitalare, men jag har lite specifika önskemål:
- solcellsdriven
-gärna dressad och lite mindre toolig än GAW-100 an, gärna metall
-positiv digitaldisplay med relativt stora siffror
-helst ingen sändande/mottagande signalering (typ bluetooth)

Ni som har koll, vilken Casio skulle passa bäst..är det en g-shock typ 5600 eller finns det några andra bra alternativ jag missat? /bandhornet
Casio W800 och W736 ska vara lättlästa. Inte solar men tio års batteritid.
 
Hittade dessa hemma, fanns inte så mycket info på nätet, är de värda att fixa? Vad kan värdet vara?
 

Bilagor

  • 98F52FDE-BA22-42B5-96EF-AF1862390320.jpeg
    98F52FDE-BA22-42B5-96EF-AF1862390320.jpeg
    470.5 KB · Visningar: 10
Topp