• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Rolex Sea-Dweller och Deepsea tråden

chribba75

Omega
IMG_6493.JPG
Vad tycker ni? Funkar denna combo?
Suveränt! Har den svarta och är riktigt sugen på ett vitt Rubber B, men det var jävligt fint på DeepBlue också :)
 

Ketan

Cartier
Mailat alla Rolex återförsäljare I Sverige och ställt mig i kö till nya SD men verkar vara lång kö.. Mailade Nymans och har för mig de skrev att det beräknas vara fem års väntetid på klockan..... Vägrar köpa klockan över AD-listpris.
 

niclashill

Cartier
Mailat alla Rolex återförsäljare I Sverige och ställt mig i kö till nya SD men verkar vara lång kö.. Mailade Nymans och har för mig de skrev att det beräknas vara fem års väntetid på klockan..... Vägrar köpa klockan över AD-listpris.

Fem år känns extremt pessimistiskt, hade det varit så hade klockorna sålts med daytona-påslag på C24, och det gör de inte nu (de billigasta ligger syd om 110K).
Som sagt, detta kan förändras fort när klockorna nu börjar välla in, som här -> https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=553283
 

Ketan

Cartier
Fem år känns extremt pessimistiskt, hade det varit så hade klockorna sålts med daytona-påslag på C24, och det gör de inte nu (de billigasta ligger syd om 110K).
Som sagt, detta kan förändras fort när klockorna nu börjar välla in, som här -> https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=553283
Han skrev att de räknar med att få in 3 klockor per år och det var femton personer som hade ställt sig i kö så därav fem års kö. Men får hoppas att det går fortare :)
 

niclashill

Cartier
Han skrev att de räknar med att få in 3 klockor per år och det var femton personer som hade ställt sig i kö så därav fem års kö. Men får hoppas att det går fortare :)

OK, I see, logiskt (i korta perspektivet) :)
Men om pristrenden neråt håller i sig kommer snart begpriserna på C24 bli lägre än MSRP, så det kan ju också vara en lösning.

Good luck (jag är också på jakt, har inte riktigt bestämt mig för strategi än)
 

Ketan

Cartier
OK, I see, logiskt (i korta perspektivet) :)
Men om pristrenden neråt håller i sig kommer snart begpriserna på C24 bli lägre än MSRP, så det kan ju också vara en lösning.

Good luck (jag är också på jakt, har inte riktigt bestämt mig för strategi än)
Ja. Hypen lär väl dö ut efter ett tag (hoppas jag)
 

niclashill

Cartier
Dwellervänner - någon som kan dela med sig av intryck av 126600? Hur känns storleken, tyngden, utseendet när du haft den på armen?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Dwellervänner - någon som kan dela med sig av intryck av 126600? Hur känns storleken, tyngden, utseendet när du haft den på armen?
Var inget jag gick i gång på tyvärr. Tycker den är för stor, ogillar bubblan. Kan köpa den röda texten.

Med andra ord så skulle Rolex väntat två år med att lansera 116600 och satt röd text på den så hade de en perfekt jubileumsklocka
IMG_3366.JPG
 

niclashill

Cartier
Var inget jag gick i gång på tyvärr. Tycker den är för stor, ogillar bubblan. Kan köpa den röda texten.

Med andra ord så skulle Rolex väntat två år med att lansera 116600 och satt röd text på den så hade de en perfekt jubileumsklocka
IMG_3366.JPG
Intressant. Men matta tavlan är underbar, no? Och bredare länken? Hur var tyngden - märkbart tyngre än 116600?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Intressant. Men matta tavlan är underbar, no? Och bredare länken? Hur var tyngden - märkbart tyngre än 116600?
Intressant. Men matta tavlan är underbar, no? Och bredare länken? Hur var tyngden - märkbart tyngre än 116600?
Matt tavla är alltid mysigt :)
Vikten är lite som 116600, förmodligen lite tyngre men inte märkbart.

Gillar första årets 116600 mer som har lite matt/brunt i tavlan
 
Topp