• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Omröstning: När upptäcker min fru tickandet?

När upptäcker min fru tickandet?

  • Hon har redan upptäckt tickandet, men har struntat i att säga något

    Röster: 16 25.4%
  • Fredag förmiddag

    Röster: 2 3.2%
  • Fredag eftermiddag

    Röster: 12 19.0%
  • Lördag förmiddag

    Röster: 3 4.8%
  • Lördag eftermiddag

    Röster: 5 7.9%
  • Söndag förmiddag

    Röster: 3 4.8%
  • Söndag eftermiddag

    Röster: 2 3.2%
  • Aldrig. Sonen får äran att berätta det för henne på söndagskvällen

    Röster: 20 31.7%

  • Totala väljare
    63
  • Enkät stängd .

zamboni

Omega
Med inspiration från leben har jag alltså smugit in en ny klocka i hushållet.

De senaste tre åren har jag dagligen burit min SD:
IMG_4196.jpg


Nu får den klockan en välförtjänt vila, dvs har lagt den i klocklådan och from igår (onsdag) bytte jag till en nyinförskaffad OQ:
IMG_4189.jpg


I skrivande stund har det alltså gått över ett dygn och ännu ingen kommentar. Vår äldste son (6 år) vet om klockbytet, men han har lovat att inte avslöja något. Jag smyger inte med klockan utan uppför mig precis som vanligt, ja bortsett från att jag ibland kommer på mig själv stirrandes in den blå urtavlan.

På söndag runt kl 19 avbryts experimentet.
 

sjobbe

Cartier
Känns som om hon märker det rätt snart. Hade de inte varit så pass olika och om du hade haft fler klockor i rotation så hade nog experimentet löpt tiden ut :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Med inspiration från leben har jag alltså smugit in en ny klocka i hushållet.

De senaste tre åren har jag dagligen burit min SD:
IMG_4196.jpg


Nu får den klockan en välförtjänt vila, dvs har lagt den i klocklådan och from igår (onsdag) bytte jag till en nyinförskaffad OQ:
IMG_4189.jpg


I skrivande stund har det alltså gått över ett dygn och ännu ingen kommentar. Vår äldste son (6 år) vet om klockbytet, men han har lovat att inte avslöja något. Jag smyger inte med klockan utan uppför mig precis som vanligt, ja bortsett från att jag ibland kommer på mig själv stirrandes in den blå urtavlan.

På söndag runt kl 19 avbryts experimentet.
Men vänta lite nu.......Skulle jag inspirerat till det? :)
 

Apansson

Torpare
Äh, jag tror inte hon märker något. "Jaha, varför ska du ha en till, den ser ju likadan ut!" tror jag blir den spontana reaktionen! :D
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Jag röstade på aldrig!

Precis som du aldrig skulle upptäcka om hon gick till frissan & klippte sig & färgade håret för 2 000 spänn. Alltså inte klippte av allt, eller färgade det lila, men en "vanlig" klipp/färgning alltså...
Vet inte hur många gånger jag sagt; "Men skulle inte du till frissan idag?" när hon precis kommit hem därifrån. Ser ju för faaaaaan ingen skillnad?!?
 

Marhoi

Friends of KS
Är hon inte intresserad så har hon givetvis inte märkt något ännu. Jag röstade på (och för) att sonen får släppa bomben på söndag. Filma? :)
 

meo_swe

Audemars
Min gissning är söndag. De flestas bättre hälft accepterar men kan inte förstå våra underligheter. Precis som att vi inte förstår hur det kan kosta 1500 att klippa håret så man inte ser skillnad.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hon har redan upptäckt den, frågan är när du upptäcker hennes nya handväska från Louis Vuitton.
 

zamboni

Omega
Här kommer lite mer bakgrundsfakta. Min fru har i högsta grad vetat om att jag tittat efter ett komplement. Man får ju dagligen inspiration här på klocksnack, så hon har sagt "Det är ju nytt märke och modell varje vecka som gäller, det skiftar ju tom nästan från en dag till en annan". Jag har inte varit i skarpt köpläge men i förra veckan bestämde jag mig till slut för att det var en OQ jag ville ha, sen gick det undan. Skulle inte kalla henne totalt ointresserad, däremot börjar hon väl bli lite lagom road när jag visar klockor titt som tätt. Hon har dock lagt beslag på min Seiko, som jag skulle ha som beater.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
När hon kommer hem i eftermiddag, varvar ner och tar ett glas vin kommer hon att fråga om du har en ny klocka...
 

zamboni

Omega
Kanske hon märker det inte ens . Du vet vilken dag det är idag, så lite blommor ock ALLT kommer fixa sig...;)

Jo, jag är medveten vilken dag det är idag men vi firar inte. Jag tror för övrigt att hon inte ens kommer bli arg, utan mest se det som en kul grej att jag och äldste sonen har lyckats hålla det hemligt. Men borde kanske köpa en blomsterkvast i fall det blir en helt annan reaktion...
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Låter nästan som att du skulle kunna dra in en Rolex i helguld utan att hon skulle märka.
Underbart ju! :D
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
När du vill hon ska märka den. Lägg den på ditt nattduksbord när ni går och lägger er. TICK TICK TICK! Ingen av er kommer att kunna sova.

Grattis till en grym klocka!
 
Topp