• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Granger9050 skrev:
jakob.dala skrev:
Granger9050 skrev:
jakob.dala skrev:
Det enda rätta.
Alfa Romeo Giulia Super

Finns ev en V70 också
Tjusig!
Hade en 1750 GTV för många år sedan. Dubbla Webrar men den rostade bort.
Kör numera helst en MB 200 SLK eller en 20-årig 850:a

Har haft tre bertones men ingen 1750 tyvärr. Dubbla förknasare har faktiskt allihop. Bygger förtillfället en 2 liters maskin med dubbla dellorto 48or!
Ska bli kul ; )
På den tiden var det vanligen dubbla Solex. Ska du ha 2-litraren i Giulian. Hade en Alfetta efter GTV:n men hustrun insisterade på en 245:à när barnen kom. Suck!

Jovisst ska 2litarn ner i giulian. Den ska få vassa kammar, högkompkolvar, portad topp och annat godis.
Ska försöka få ihop den innan sommaren men vi får väl se om det går.
 

David

Bödeln
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

easy rider skrev:
En till, in action.

IMG_7426_zpsfed15afb.jpg

Fantastiskt fin!
 

Edin

Panerai
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Ricrob skrev:
..Nu ska jag lägga över dubbdäcken på original 16" alu och sen börjar jakten på trevliga sommarhjul men 17-18" får räcka, då det mest är frugan som ska fickparkera med den om dagarna.. :eek:

Ser ju perfekt ut som familjeräser med ekonomi i!
Ska du hotta upp den med fälgar tycker jag du ska satsa på grafitgrå Csl fälgar i 19". Helst bakfälgar fram med för stilens skull. Kör du grafit gråa fälgar så syns inte skiten så tydligt heller.

Bildexempel hittat på nätet --> http://i26.photobucket.com/albums/c109/ABYSS69/dtee91cls6.jpg

Tack för Monaco bandsförsäljningen i somras btw!
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

För komfortens skull kör 17"

Jag har kört 18" flera år och ska mysa ner till 17" nu.
Som familjebil ser jag inte charmen i 19" :)
 

Edin

Panerai
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

CaptainOats skrev:
För komfortens skull kör 17"

Jag har kört 18" flera år och ska mysa ner till 17" nu.
Som familjebil ser jag inte charmen i 19" :)

Förstår vad du menar men ska man nu skaffa nytt för stilens skulle tycker jag inte halvmessyrer passar in. Sen ska man ju givetvis INTE köra med Runflat däck just för komforten (jag kan bjuda på en punkasprej). Mindre än 19" om man nu ska ha nytt för stilens skull är ju som att ha klocka för att bara visa tiden. Sen har jag ju inte familj heller.. ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Edin skrev:
CaptainOats skrev:
För komfortens skull kör 17"

Jag har kört 18" flera år och ska mysa ner till 17" nu.
Som familjebil ser jag inte charmen i 19" :)

Förstår vad du menar men ska man nu skaffa nytt för stilens skulle tycker jag inte halvmessyrer passar in. Sen ska man ju givetvis INTE köra med Runflat däck just för komforten (jag kan bjuda på en punkasprej). Mindre än 19" om man nu ska ha nytt för stilens skull är ju som att ha klocka för att bara visa tiden. Sen har jag ju inte familj heller.. ;)

Är ju som sagt smaksak, men 19" på en E91 utan M-paket är ingen höjdare enligt mig.

Run Flat är ett otyg vi inte ens ska nämna :)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

easy rider skrev:

Ja varför behöll man inte en av de här; Amazonen hade ju en fantastisk design. En riktig milestone! T ex Studebakern som gick i samma formspråk ter ju sig tämligen slätstruken när man idag tittar närmare på bilarna.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Tack för kommentarerna. Jag tycker amazonen är en av de snyggaste bilarna Volvo har gjort. Har själv en som ska göras i ordning i framtiden, den är helt ok i skicket, men en del rost ska ju svetsas så klart ;)
 

vonhall

Rolex
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Granger9050 skrev:
jakob.dala skrev:
Tjusig!
Hade en 1750 GTV för många år sedan. Dubbla Webrar men den rostade bort.
Kör numera helst en MB 200 SLK eller en 20-årig 850:a

Åkte till Grekland med min mamma på 70-talet i en 1750 GTV. Kommer i håg att folk frågade varför vi inte köpte oss en riktig bil i stället :D Hon satte för övrigt rekord med den bilen genom att köra från Saloniki i Grekland till Göteborg på 24 timmar. En resa som jag tror ligger drygt 250 mil. Ett rekord som än i dag borde vara lite halvjobbigt att slå.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

jakob.dala skrev:
Tjusig!
Hade en 1750 GTV för många år sedan. Dubbla Webrar men den rostade bort.
Kör numera helst en MB 200 SLK eller en 20-årig 850:a

BMW 850?
 

Aron

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Får väl ta och uppdatera här lite då jag köpte mig ett nytt fartvidunder i torsdags. En Seat Mii blev det, observera att det är den sportiga tvådörrarsmodellen, eller som jag brukar säga, sportcupe'n, haha
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    17.2 KB · Visningar: 662

Chuck

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Aron skrev:
Får väl ta och uppdatera här lite då jag köpte mig ett nytt fartvidunder i torsdags. En Seat Mii blev det, observera att det är den sportiga tvådörrarsmodellen, eller som jag brukar säga, sportcupe'n, haha

Stort grattis! Vad drar den per mil och vad får man pröjsa för en sådan? Funderar på en småbil till fruan :mrgreen:
 

Aron

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Chuck skrev:
Aron skrev:
Får väl ta och uppdatera här lite då jag köpte mig ett nytt fartvidunder i torsdags. En Seat Mii blev det, observera att det är den sportiga tvådörrarsmodellen, eller som jag brukar säga, sportcupe'n, haha

Stort grattis! Vad drar den per mil och vad får man pröjsa för en sådan? Funderar på en småbil till fruan :mrgreen:

Tack, skulle tro att jag hamnar runt 0.5 liter per mil ca i snitt, kostar nog från 95000 tror jag, denna som jag köpte är en style med komfortpaket tror jag det hette, med "stora" motorn på 75 hk. Stiger en del i pris men fortfarande ganska billigt. Listpriset på min var 121000 ca, men fick ett riktigt bra pris som gjorde att man inte kunde säga nej ;)
 

par

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Chuck skrev:
Aron skrev:
Får väl ta och uppdatera här lite då jag köpte mig ett nytt fartvidunder i torsdags. En Seat Mii blev det, observera att det är den sportiga tvådörrarsmodellen, eller som jag brukar säga, sportcupe'n, haha

Stort grattis! Vad drar den per mil och vad får man pröjsa för en sådan? Funderar på en småbil till fruan :mrgreen:

Jag säljer seat och just seat Mii så får du en vw upp för mindre pengar. Tycker den är riktigt trevlig för sin storlek, själv hade jag nog satsat på en 5d som är lite mer praktisk.
Körde en hem häromdagen och sambon älskade den.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Inte en sportbil i mitt garage men Skoda Octavia 4x4 -08, Volvo Amazon -63, Audi 80 -95, Mercedes 240d -74. Ska ersätta audin med nåt smått och modernt till våren.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21358760026.698760.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21358760026.698760.jpg
    69.8 KB · Visningar: 607

Chuck

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Scaramanga skrev:
Inte en sportbil i mitt garage men Skoda Octavia 4x4 -08, Volvo Amazon -63, Audi 80 -95, Mercedes 240d -74. Ska ersätta audin med nåt smått och modernt till våren.


Wow sikka minnen det väcker, farfar hade en sådan bi när jag var litenl och minns speciellt att ratten hade en metall ram i mitten :)
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Scaramanga skrev:
Inte en sportbil i mitt garage men Skoda Octavia 4x4 -08, Volvo Amazon -63, Audi 80 -95, Mercedes 240d -74. Ska ersätta audin med nåt smått och modernt till våren.

Ersätt audin med nåt trevligt italienskt ; )
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Billös sen ett par månader för första gången sen jag fyllde 18 men sitter och sneglar på en sånhär skönhet till våren. Måste bara hitta en som inte är uppäten av rost. :cool:

5063598154_254179cd0a_z.jpg


i238252.jpg
 

Aron

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rber skrev:
par401 skrev:
Vad tycker du om nya Leon? Velar lite om jag är sugen på en eller inte. Har inte kört någon ännu dock..

Jag jobbar faktiskt också med bilar, bl.a. Seat, dock inte som försäljare men jag var ute och körde nya Leon idag en sväng och jag tycker det är en riktigt trevlig bil, framför allt har man fått en mycket bättre ljudnivå inne i bilen jämfört med gamla, överlag en fin bil tycker jag nog.
 

Aron

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

par401 skrev:
Chuck skrev:
Aron skrev:
Får väl ta och uppdatera här lite då jag köpte mig ett nytt fartvidunder i torsdags. En Seat Mii blev det, observera att det är den sportiga tvådörrarsmodellen, eller som jag brukar säga, sportcupe'n, haha

Stort grattis! Vad drar den per mil och vad får man pröjsa för en sådan? Funderar på en småbil till fruan :mrgreen:

Jag säljer seat och just seat Mii så får du en vw upp för mindre pengar. Tycker den är riktigt trevlig för sin storlek, själv hade jag nog satsat på en 5d som är lite mer praktisk.
Körde en hem häromdagen och sambon älskade den.

Jo 5d är ju såklart mer praktiskt men nu var det kanonpris på just denna som fanns i lager, men om jag skulle beställt en hade det nog blivit en 5d för mig med. Fast jag åker i princip alltid ensam eller med en passagerare bara i bilen så det spelar inte så stor roll för min del egentligen. Enda nackdelen som jag ser det med 3D för min del är att dörrarna blir lite längre vilket gör att man får tänka sig för när man har parkerat nära nån annan bil.
 

Aron

Omega
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Måste även säga att jag är ganska nöjd med förbrukningen på nya bilen också.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    340 KB · Visningar: 439

Lodregulator

Breitling
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Jag "sportar" ;-) en Kia Ceed -10, en Polo från -99 som jag körde in i ett vildsvin med förra veckan och en Volvo Amazon från -70.
306_zps66a546fd.jpg

309_zpsb9c091ad.jpg

308_zps7cab3688.jpg


Har även en sån här att åka till affären med:
crescent1209_zpscad439be.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

Rber skrev:
par401 skrev:
Vad tycker du om nya Leon? Velar lite om jag är sugen på en eller inte. Har inte kört någon ännu dock..

Riktigt fin bil faktiskt, jag säljer flera konkurrenter men just nu är detta nog det bland det bästa i denna storlek/prisklass.. Man får en gen 7 golf fast snyggare och billigare. Ligger flera bra kampanjer på Leonen också bl.a. 3års fri service, gratis teknikpaket, billigt tillval för navigator. Tror man har chansen till att dessutom pruta mer än hos vw :)

Är man inte dieselfrälst(och kör mkt) och vill ha en prisvärd snål motor hade jag tittat på 1.2t och ev 1.4t som är riktigt fina. Med 1.2t har man en vettigt utrustad bil redan vid 169 900kr, sen kan man givetvis bygga på hur mycket som helst :D
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: OT: Bilar - Vad sportar ni för bil?

par401 skrev:
Rber skrev:
par401 skrev:
Vad tycker du om nya Leon? Velar lite om jag är sugen på en eller inte. Har inte kört någon ännu dock..

Riktigt fin bil faktiskt, jag säljer flera konkurrenter men just nu är detta nog det bland det bästa i denna storlek/prisklass.. Man får en gen 7 golf fast snyggare och billigare. Ligger flera bra kampanjer på Leonen också bl.a. 3års fri service, gratis teknikpaket, billigt tillval för navigator. Tror man har chansen till att dessutom pruta mer än hos vw :)

Är man inte dieselfrälst(och kör mkt) och vill ha en prisvärd snål motor hade jag tittat på 1.2t och ev 1.4t som är riktigt fina. Med 1.2t har man en vettigt utrustad bil redan vid 169 900kr, sen kan man givetvis bygga på hur mycket som helst :D
Tack för svaret! Ska ta mig till en handlare och kolla bättre någon dag.
 
Topp