• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Passaround Kronaby

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vi satte på stegräknare och den vissar exakt hur många steg vi gått idag (sprungit upp och ner i trappor)
IMG_1583.JPG
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En sak jag har märkt. Är att när man sätter in en annan tidszon eller datum på mainface stannar inte klockan på nya tidsonen eller datumet när man klickar på mittersta pushern, den åker tillbaka till vanliga klockan efter någon sekund. Däremot gör den inte det på timern. Svårt att förklara men något jag stör mig på.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Inte använt klockan så mycket, varit upptagen med att gå på svensexa och sen återhämta mig från svensexa.
Har lekt lite med kamerafunktionen och kör "hitta min telefon" på ena pushern.
Men tycker inte det är någon av funktionerna jag verkligen behöver. Så det blir lite "bara en vanlig klocka" för mig.
Ska skriva lite mer om mina intryck senare i veckan tänkte jag. Tycker den är över förväntan snygg iallafall och sitter bra.
IMG_20170612_160814.jpg
IMG_20170612_161550.jpg
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vill återigen tacka för en fanatiskt passaround. Här kommer mina slutgiltiga ord om klockan. Kroanby är ett väldigt roligt tillskott i smart-watch branschen. Med många bra funktioner samtidigt som du behåller "den vanliga klockan".


Positivt


Klockan är väldigt lätt att synka till telefonen och få de inställningar du själv vill ha den. Stegräknaren är väldigt korrekt (alla fall med iphone, syncas direkt till iphone health appen).

Appen är lätt att navigera i.

19142173_10207264376088313_1523834818_n.jpg

19184221_10207264376008311_1605075319_n.jpg

19198584_10207264376208316_2033449396_n.jpg


Finns några mer inställningar men här är det bilderna jag screenshotade från appen.

Designen ser väldigt bra ut för att vara en smartklocka, jag hade valt denna över vilken annan smartklocka som helst.


Klockan svarar snabbt när man trycker på någon av knapparna.


Gillar skarpt musikfunktionen, gillar att jag kan styra Spotify med klockan.


Bra funktion att klockan vibbrerar när olika kontakter smsar.


Blev överraskad att den hade lume. (svårt att ta bild)




Timern är bara klockren (pun intended).


Negativt

Klockan är lite för stor för min smak, kunde varit runt 40 istället. Skiljer endast 1mm på denna och min LLD, ändå känns Kronaby 10mm större.

19022838_10207216921661982_698690397_o.jpg

När man sätter in än annan tidson på huvudtavlan, byter den tillbaka till din vanliga tid efter ca 7 sekunder. Jag skulle vilja att den stannar på andra tidsonen tills jag trycker på knappen igen.


Önskar även att vibration från olika kontakter kunde användas vid andra appar, typ snapchat, whatsapp (testa jag inte dock) osv.


Hade även velat se klockans batteritid i appen, så man ser hur mycket batteri man har kvar.


Vill tacka @yonsson för passarounden och tack för jag fick testa.

IMG_1536.JPG

19182099_10207264366848082_1961637424_o.jpg
19238296_10207264366688078_1891486519_o.jpg
 
Senast ändrad:

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Nu är klockan påväg tillbaka till Göteborg och jag tänkte skriva några ord om den. Jag blev inte helt såld på den ska sägas och jag har lite svårt att se nyttan med de smarta funktionerna, iallafall för mig.

För mig blir klockan en slags halvmesyr. Vill man ha en smart klocka så finns det betydligt smartare alternativ, så varför inte köpa dessa? Det kanske bara är jag som inte riktigt ser målgruppen.

Jag tror klockan begränsas av att den inte har någon display. Något jag tycker skulle vara coolt är om man tog fram en lösning likt Sjöö Sandström nedan:
1250_011_docs.jpg

På så sätt kunde man visa mer notifikationer/information och så vidare.

Rent utseendemässigt tycker jag klockan är helt OK. Tycker den sitter bra och storleksmässigt inga problem för min 17-17.5 handled. Dock är den något hög.
Enligt Kronabys hemsida kostar den 6000 kronor. Det tycker jag är på tok för dyrt. Hälften vore mer rimligt enligt mig. Men sen tillhör inte jag heller målgruppen och som jag förstod det säljer de på rätt bra så priset är säkert rätt!

All in all var det kul att prova och ett trevligt initiativ från @yonsson och Kronaby med denna passaraound. Tackar jag för! Det ska också bli kul att se hur Kronaby utvecklas och se vad framtiden bär i sitt sköte!

Avslutar med en bild:
IMG_20170620_092921.jpg
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Måste bara fråga er veteraner, visst var det några av er som hade problem med att synka klockan? Jag verkar ha blivit utsatt för det också, den bara snurrar runt när man försöker och till sist ställer den sig på 17.45 (05.45). Hur gjorde ni för att lösa det? :)
 

Raste

Cartier
Pledge Member
Måste bara fråga er veteraner, visst var det några av er som hade problem med att synka klockan? Jag verkar ha blivit utsatt för det också, den bara snurrar runt när man försöker och till sist ställer den sig på 17.45 (05.45). Hur gjorde ni för att lösa det? :)
Jag startade om hela telefonen. Alternativt tog bort appen och installerade den igen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Måste bara fråga er veteraner, visst var det några av er som hade problem med att synka klockan? Jag verkar ha blivit utsatt för det också, den bara snurrar runt när man försöker och till sist ställer den sig på 17.45 (05.45). Hur gjorde ni för att lösa det? :)
Håll inne övre och undre pushers samtidigt tills klockan reagerar. Ta bort Kronaby från bluetoothenheter i inställningar. Därefter synka igen.
 
Topp