• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rån klockbutik Göteborg 30/8

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Bottega

Cartier
fyfan vad tråkigt! Ser ut som att första lagret var ett "vanligt" glas? Sedan använt sig vinkelslip för komma igenom resten. Hoppas de får tag i tjuvarna, samt uren så fort som möjligt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas polisen får fatt dem. Det ska vara total nolltolerans mot sådan här grov brottslighet, polisen får mer än gärna använda våld för att ta fatt dem. Spontant känns det välplanerat om de faktiskt klarat sig så här pass länge utan att åka fast. Finns det kameror i området som kan ha fångat dem?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Okrossbart glas är väl en plasthistoria så det går ju inte sönder i tusen bitar som det yttersta glaset uppenbarligen gjort. Men om det går att såga i det så lär man väl komma igenom rätt fort och göra en liten lucka med vinkelslip.

Sluss för skyltfönstren hade ju varit en syn för gudarna, med parkering för ögonen i ett yttre rum först.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hoppas polisen får fatt dem. Det ska vara total nolltolerans mot sådan här grov brottslighet, polisen får mer än gärna använda våld för att ta fatt dem. Spontant känns det välplanerat om de faktiskt klarat sig så här pass länge utan att åka fast. Finns det kameror i området som kan ha fångat dem?
Har man tillgång till lägenheter/trappuppgångar i en innerstad kan du ju lätt ordna både ett och två kläd/fordonsbyten på kort tid smidigt. Gömma sig känns som minsta problemet, om det är välplanerat, precis som du skrev.
 

TimeDealer

Cartier
Jaha.... Då får man hålla koll på blocket efter stöldgods... Hade varit bra om dem gick ut med en beskrivning på vad som tagits då kan vi på forumet hålla ögonen öppna :) om dem nu är så dumma att sälja på nätet :D annars hoppas jag att dem åker fast så det visslar om det!!!
 
P

Philippe Stern

Guest
Rånare med moped är 15 år och luktar kiss. Jag hade kört på mopeden med bilen så den inte hade gått att köra. Helt otroligt att det inte finns en polispatrull i närheten i centrala Göteborg. Avgå, Eliasson! AVGÅ!!!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Djärvt att stå med vinkelslip kl 09:50 mitt i stan i detta (usla) syfte, det måste jag säga även om jag på intet sätt stöder brottet.
Måste ju vara en hel del folk som såg detta menar jag.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Trist att se.:(
Hoppas de får tag i förövarna men GM och godset är väl long gone nu så det är väl för mycket att hoppas på.
 

M.U

Rolex
Bergströms brukar väl ha 10-15 rolexmodeller i de fönstret? Sist var de väl vitgulds skydweller som var "värst". Detta var förra veckan, sen uppdaterar de väl skyltfönstret.. skönt att de inte rånade butiken med våld dock..
 

Göteborgare

Cartier
Polisen sa i Aftonbladet TV att de fått med sig 15-20 klockor och värdet "några hundratusen".
I det fönstret som är sönderslaget hade de Rolex. Tittade häromdagen, kommer inte ihåg exakt vad som låg där. Men det var mer exklusivt än Submariners, har för mig jag komer ihåg en prislapp på ca 350000:-, kan inte komma på vilken modell det var.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Bergströms brukar väl ha 10-15 rolexmodeller i de fönstret? Sist var de väl vitgulds skydweller som var "värst". Detta var förra veckan, sen uppdaterar de väl skyltfönstret.. skönt att de inte rånade butiken med våld dock..
Stämmer, det fönstret är rolex dyrare modeller. Iallafall i fredags när jag gick förbi.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Rånare med moped är 15 år och luktar kiss. Jag hade kört på mopeden med bilen så den inte hade gått att köra. Helt otroligt att det inte finns en polispatrull i närheten i centrala Göteborg. Avgå, Eliasson! AVGÅ!!!
Alla var i Haga och käkade kanelbulle ;) nä men skämt å sido så är resurserna garanterat placerade på Hisingen just nu. Rätt oroligt i hela Göteborg.
 
De verkar ha åkt upp till vår innergård på Kungshöjd och dumpat mopeden och kläderna. Sambon ringde och var lite ställd då hela gatan kryllade av poliser och en helikopter som cirkulerade ovanför huset. Det lustiga med det hela är att när jag kom hem sent igår, stod det två personer som inte riktigt passar in i vårt område och försökte ta sig in på innergården. Jag tänkte att någon kanske hade fest eller nåt.

Får se om man ska ta sig en liten vandring inne på gården och se om man hittar något :)

Hvitfeldtsgatan.jpg
 

_Utopi

Omega
Shit, synd när sånt här händer!
Tror redan klockorna är på väg ner i Europa, i bästa fall ligger de o trycker i en lägenhet innan de dyker upp på nätet.
Vi får hålla utkik ihop och se till att de inte kan få sålt dem över nätet i alla fall!
 

SimonJE

Omega
"En klockbutik fick sitt skyltfönster sönderslaget med en kofot, varpå gärningsmännen sågade upp gallret med en betongsåg."

gp.se
 

_Utopi

Omega
De verkar ha åkt upp till vår innergård på Kungshöjd och dumpat mopeden och kläderna. Sambon ringde och var lite ställd då hela gatan kryllade av poliser och en helikopter som cirkulerade ovanför huset. Det lustiga med det hela är att när jag kom hem sent igår, stod det två personer som inte riktigt passar in i vårt område och försökte ta sig in på innergården. Jag tänkte att någon kanske hade fest eller nåt.

Får se om man ska ta sig en liten vandring inne på gården och se om man hittar något :)

Hvitfeldtsgatan.jpg
antagligen där de bytade kläder och fordon!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp