• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rånförsök

Apansson

Torpare
Precis, låg uppe på Polisens sida ganska fort.
Trist. Jag bor en busshållplats från där det skedde och fick mail via grannsamverkan. Man får vara försiktig tydligen...trodde inte det om det här området. Antar att det är en bra grej att inte hålla på med sociala medier ibland. Skönt att det gick bra med dig och dinkan i varje fall! Må primaterna(ja, man får kalla dem det i det här fallet) dö en plågsam och långsam död. Gärna inom en snar framtid.
 

Sirba

Omega
Fy tusan så läskigt, tur att du är oskadd och verkar ta det med ro. Jag skulle vara skraj länge efter en sådan upplevelse. :wideyed:
 
Vet för övrigt hur det känns, blev påhoppad som ung tonåring i spanien avtvå as på en eu-moppe som skulle ha min fejk NY-yankees keps... Den fick dem och jag såg den aldrig igen, inte på samma skala men ändå. Det går över, kan dock ibland tänka tillbaka på det och bli lite förbannad över hur folk agerar...
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Blir ledsen och väldigt arg. Väldigt trist läsning. Hoppas att du reder dig.

Du var ihärdig som inte släppte klockan. Tänkvärt är att dessa dårar kan göra mkt för att nå sitt mål.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Beklagar! Tyvärr finns det mkt löst folk som inte bidrar till något positivt i samhället

Försöker alltid hålla en låg profil på sociala medier så som instagram, photobucket, forum vad gäller riktigt namn etc
 

Sagedal

Breitling
Usch! Har du funderat på hur du gör imorgon etc? Mitt förslag är att du fotar alla klockor etc som inför försäljning med detaljer och allt, sparar på ett minneskort som du förvarar på säker plats, om det värsta skulle hända.

Bra tips till alla som råkar ut för stöld för övrigt, ha digitala foton på ALLT. Det underlättar både för polis och försäkringsbolag.

Sen bör du (om du inte redan gjort det), se över din hemförsäkring och då specifikt lösöresdelen. Många försäkringar täcker bara upp till 30-40 tusen för "smycken", som jag gissar att klockor klassas under, resten måste man ha separat försäkring för. Andra hemförsäkringar har uppemot 200.000 (dvs hela lösöres-summan får tillgodoräknas för smycken).

Det kan vara skillnaden om man får alla klockor stulna, då om man har rätt försäkring så kan man få tillbaka en större del, eller stå där med 40.000:- när man blivit av med klockor för mycket mer...

Hoppas allt är väl med dig och ta hand om dig i fortsättningen! :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Nu inser man att de som är nojiga beträffande säkerhet och hysh-hysh nog har helt rätt!! Man tror inte att något skall
hända men så helt plötsligt gör det det. Själv bytte jag avatar, ska man dessutom behöva byta nick?
Skönt att du är OK, även om du säkert är omskakad in i själen. Se dig om extra framöver och undvik mörka gränder.:nailbiting:
 

Daniel J

Omega
När jag ska någonstans där det finns en förhöjd risk tar jag av mig klockan och lägger i vänster framficka.
Rånare har ofta koll på plånbok och mobil men att söka igenom någon hinner dom inte.

Väl inne på säkert område så kommer klockan fram.
Numera behöver man vara streetsmart och säkerhetsmedveten. Inte rädd och låsa in sig utan identifiera risker och försöka minimera dom
 
Topp