• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RADO

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Kul att ni gillar blinget;-) Här kommer några bilder till. Den är faktiskt svår att fånga på bild!
IMG_2771.jpeg
IMG_2647.jpeg
Volframboetterna är riktigt sexiga, den glansen är svår att få till i något annat material.

Hoppas min dam vill ha den, då köper jag den. Är fan inte tillräckligt mycket man för att bära en så ståtlig pjäs. Tack för bilderna, sjukt fin!

Om du är rädd för att den "bara" är 37mm så bärs dem väl ruggigt stort har jag för mig.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag är rädd för att den är en hel jädra cirkus på handleden och att den inte riktigt matchar mina fjällrävenbyxor + Jämtlandskavaj (Houdinitröja) :D Inte min stil, men rackarns häftig ändå!
Nej, den är mer cocktail-party än skogsmulle! Den väcker helt klart uppseende. Jag gillar den, men har som ambition att fokusera samlingen lite. Den är både snygg i översta lådan på klocklådan och på handleden! Funkar säkert på en kvinna som gillar lite större klockor.
 

jacoby

Cartier
Det verkar överlag vara väldigt svårt att hitta videos och typ recensioner eller iallafall intryck på både video och textform på internet angående Rado's klockor.
Fastnat lite för https://www.montredo.com/sv-se/armbandsur/centrix-automatic-23/ centrix modellen och överlag rado mest pga deras formspråk och design.
Har verkligen inte sett någon liknande klocka som tydligen ska vara i samma höga kvalite som dessa.
Sen har jag svårt att hitta i 38, max 39mm storlekar i andra märken, och dessa Centrix ligger alla i 38mm storlek.
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Det verkar överlag vara väldigt svårt att hitta videos och typ recensioner eller iallafall intryck på både video och textform på internet angående Rado's klockor.
Fastnat lite för https://www.montredo.com/sv-se/armbandsur/centrix-automatic-23/ centrix modellen och överlag rado mest pga deras formspråk och design.
Har verkligen inte sett någon liknande klocka som tydligen ska vara i samma höga kvalite som dessa.
Sen har jag svårt att hitta i 38, max 39mm storlekar i andra märken, och dessa Centrix ligger alla i 38mm storlek.
Scratch that itch! Starta en tubkanal som fokar på herrklockor med mindre diametrar, mjukare former och ovanligare materialval. Om det flyger, så borde det vara motorväg till att få testa coola klockor? :)

(Med reservation dels för att kanalen säkert redan finns och dels för att jag har noll koll på svenska marknadsföringslagar. :) )
 

jacoby

Cartier
Scratch that itch! Starta en tubkanal som fokar på herrklockor med mindre diametrar, mjukare former och ovanligare materialval. Om det flyger, så borde det vara motorväg till att få testa coola klockor? :)

(Med reservation dels för att kanalen säkert redan finns och dels för att jag har noll koll på svenska marknadsföringslagar. :) )

Önskar att jag hade tid för det
Vad jag förstått så är det designen och ovanligheten man betalar för, eftersom uret i verkar vara ganska basic. Sen om det är värt 14k är väl upp till en själv.
Känns personligen roligare att äga och bära en klocka som ingen annan förhoppningsvis har, samt att keramik ska vara rätt bekvämt på handleden oxå :)
 
Senast ändrad:

jacoby

Cartier
Blev en Rado Centrix 38mm från Magnussons Ur. :D
Tanken var att jag ville ha något nytt och lite annorlunda i form, och tycker den uppfyller ganska bra, även om den påminner om mer klassisk elgant design, fast med en tvist på armbandet, då det princip gör hela klockan.

Hade dock inte möjlighet att testa den på plats innan jag köpte, så nu måste jag testa att plocka bort 2 länkar innan jag vet om den ens passar på min handled. Funkar den inte så är de inte värre än att jag får sälja den i andra hand :)

IMG_20191127_150704.jpg
IMG_20191127_150842_1.jpg

IMG_20191127_145750.jpg

Vad tycks? :)
 
Senast ändrad:

jacoby

Cartier
Blir dessvärre att försöka sälja den :/
Får inte den att passa min vänstra handled dessvärre :/
På höger sitter den något bättre men fortfarande lite för löst än vad jag brukar gilla, och dessutom så kör jag mina andra klockor på vänster så blir lite lustig vana att bara köra en klocka på höger .
I övrigt väldigt fin klocka, men men :( :)
 

jacoby

Cartier
950073DA-AED7-46D6-8805-BE2ECCC23861.jpeg
Har en Centrix gillar den sjukt mkt.
Är väldigt sugen på en HyperChrome Cermaic kronograf och en Golden Horse :)
Den skeleton modellen var jag sugen på först fast True modellen som är lite mer rundare i mörk urtavla. Så cool men den var dessvärre i 40mm vilket jag tyckte skulle bli lite stort.
Centrix modellen i skelett fanns inte när jag köpte min så blev bara en blå.
Vad tycker du om armbandet?
 
Senast ändrad:

jacoby

Cartier
Då jag kände att jag behövde 1/2 länk kortare för att få perfekt-passform men hittade ingen info angående denna delen mailade Rado's kontaktadress, och fick svar från en kontantperson på Swatch group nordics att den delen indeed gick att plocka bort för att få en micro-justering.
Gjorde detta och fick armbandet passa perfekt :):woot:
Super nöjd nu
IMG_20191208_140116.jpg
IMG_20191213_181625.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20191213_181614.jpg
    IMG_20191213_181614.jpg
    188.3 KB · Visningar: 24

DB15

Panerai
Pledge Member
Då jag kände att jag behövde 1/2 länk kortare för att få perfekt-passform men hittade ingen info angående denna delen mailade Rado's kontaktadress, och fick svar från en kontantperson på Swatch group nordics att den delen indeed gick att plocka bort för att få en micro-justering.
Gjorde detta och fick armbandet passa perfekt :):woot:
Super nöjd nu
IMG_20191208_140116.jpg
IMG_20191213_181625.jpg
Jaha där ser man! Måste prova då jag har samma upplevelse :)
 

DrDre

Patek
Rado har släppt nya varianter/färger av sin Golden Horse 1957. Om jag förstått det rätt så finns den nu i röd, blå, grön och svart. Jag har sett den röda i verkligheten och den är riktigt cool. Lite mer attityd än många andra i samma stil (Rolex DJ, Omega AT och Grand Seiko). 37mm och ETA C07 (vad vissa tillverkrare kallar Powermatic 80). Snygg länk också.

https://www.hodinkee.com/articles/the-rado-golden-horse-1957-limited-edition

https://timeandtidewatches.com/rado-golden-horse-1957/

Rado IMG_3670.jpg
Rado IMG_3671.jpg
rado _golden_horse_review_2019m_ch24pl-1840x1227.jpg
Rado -Golden-Horse-grey-limited-13334.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Ska testa Ceramica någon gång. Någon här som har eller har testat?
Jag har en :) Väldigt trevlig, fast det är gamla modellen då. Den är lätt och känns som ett armband men ändå väldigt solid. Köpte min ny för 8år sedan och den ser fortfarande fabriksny ut trots mycket handledstid under åren. Har för mig att en del av kvartsarna innan den nya modellen är HAQ också :)
677DB4B7-BAF6-4DF8-B1FC-22E15DB3481E.jpeg

Rado har släppt nya varianter/färger av sin Golden Horse 1957. Om jag förstått det rätt så finns den nu i röd, blå, grön och svart. Jag har sett den röda i verkligheten och den är riktigt cool. Lite mer attityd än många andra i samma stil (Rolex DJ, Omega AT och Grand Seiko). 37mm och ETA C07 (vad vissa tillverkrare kallar Powermatic 80). Snygg länk också.

https://www.hodinkee.com/articles/the-rado-golden-horse-1957-limited-edition

https://timeandtidewatches.com/rado-golden-horse-1957/

Rado IMG_3670.jpg
Rado IMG_3671.jpg
rado _golden_horse_review_2019m_ch24pl-1840x1227.jpg
Rado -Golden-Horse-grey-limited-13334.jpg
Uj, mycket ha begär på den där :)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har en :) Väldigt trevlig, fast det är gamla modellen då. Den är lätt och känns som ett armband men ändå väldigt solid. Köpte min ny för 8år sedan och den ser fortfarande fabriksny ut trots mycket handledstid under åren. Har för mig att en del av kvartsarna innan den nya modellen är HAQ också :)
677DB4B7-BAF6-4DF8-B1FC-22E15DB3481E.jpeg


Uj, mycket ha begär på den där :)
Gillar att Ceramican ser ut som en sådan där fitbit på lite håll. (Svär i kyrkan lite)
Den limiterade svarta var ju grymt trevlig :hungry:
 

Clocksauce

Cartier
Kass bild men ville fånga hur blank klockan var. Early 90s diastar utan en enda en repa i keramiken. Fräsigt med gilt urtavletext. Gav dock den till mor pga liten storlek.
Skulle gärna se en midsize då den nuvarande (mens) mpdellen är lite väl stor för min smak med måtten 31 x 41.
 

Bilagor

  • Screenshot_20210403_040805.jpg
    Screenshot_20210403_040805.jpg
    101.2 KB · Visningar: 36

Kujoni

Omega
Hej Är det någon som känner till om den nya Captain Cook High Tech Ceramic finns hos någon handlare för påseende? Mvh JN
 

jacoby

Cartier
Tack så mycket, jag har fått infon att dom har den. Men eftersom jag är fastlandsbo så känns det drygt att ta en färja för att se en klocka innan beställning.. jag hoppas att kunna hitta en något närmare :)
Misstänker såklart att du vill testa klockan först, men dom har online försäljning oxå.
Vart i landet bor du?
Vet inte vilka fysiska butiker som faktiskt har Rado. Vet att Magnussons i Gbg har det(då jag köpte hos dom online)
Dom har nog inte den ännu, men släng iväg ett mail och fråga vettja :)
 

Kujoni

Omega
Misstänker såklart att du vill testa klockan först, men dom har online försäljning oxå.
Vart i landet bor du?
Vet inte vilka fysiska butiker som faktiskt har Rado. Vet att Magnussons i Gbg har det(då jag köpte hos dom online)
Dom har nog inte den ännu, men släng iväg ett mail och fråga vettja :)
Jo jag vill ju få känna lite på den innan ett köp. Det är ett flertal klockor som jag köpt osedda som jag inte blev nöjd med efteråt. Jag bor i Örebro men reser i jobbet så jag är beredd att åka en bit. Jag har snart mailat alla Rados aukt dealers även Magnusson.. och väntar på svar. Hoppas på tur :)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Jag har en :) Väldigt trevlig, fast det är gamla modellen då. Den är lätt och känns som ett armband men ändå väldigt solid. Köpte min ny för 8år sedan och den ser fortfarande fabriksny ut trots mycket handledstid under åren. Har för mig att en del av kvartsarna innan den nya modellen är HAQ också :)
677DB4B7-BAF6-4DF8-B1FC-22E15DB3481E.jpeg


Uj, mycket ha begär på den där :)
Hur vet man vad som är gamla modellen? Vad har herrmodellen för mått? Finns det några referenser som är den gamla herrmodellen?
 
Topp