• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

RADO

Klickade hem en Captain Cook 42mm "Ghost". Jag har verkligen fastnat för "retro" Captain Cook designen på senaste. Sitter riktigt skönt med beads of rice band också.
Nu blir jag nästan lite småsugen på en sån High-Tech Ceramic Plasma också :X

1671627059317.png
Underbar klocka!👌🏻
 

Bilagor

  • 10E6E8C5-7F91-49E5-9A74-B51E2AD6D891.jpeg
    10E6E8C5-7F91-49E5-9A74-B51E2AD6D891.jpeg
    375.2 KB · Visningar: 31

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har detta svarta/blåa band till Captain Cook? I beskrivningen står det: "Its rubberised surface gives this leather strap a particularly sporty look, while the calfskin lining ensures real comfort." Är ytan alltså av gummi, eller är det någon typ av gummiliknande struktur de pressat in i lädret? Har läst lite motstridiga uppgifter på WUS nämligen. Jag har redan det bruna läderbandet och själva designen är perfekt, men jag är ute efter något som är lite mer vatten- och smutståligt än nubuck.


rado-armband-r070913001.jpg
 

dzlDave

Panerai
Är det någon som har detta svarta/blåa band till Captain Cook? I beskrivningen står det: "Its rubberised surface gives this leather strap a particularly sporty look, while the calfskin lining ensures real comfort." Är ytan alltså av gummi, eller är det någon typ av gummiliknande struktur de pressat in i lädret? Har läst lite motstridiga uppgifter på WUS nämligen. Jag har redan det bruna läderbandet och själva designen är perfekt, men jag är ute efter något som är lite mer vatten- och smutståligt än nubuck.


rado-armband-r070913001.jpg
Om det är samma som jag provade till min förra Captain Cook så är det läder men det är en mjukare glatt yta utan textur som gör det känns lite mer "gummi-aktigt" i känslan. Tror inte det hade vart så bra att bada med.
Nato eller Stål istället kanske?
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Om det är samma som jag provade till min förra Captain Cook så är det läder men det är en mjukare glatt yta utan textur som gör det känns lite mer "gummi-aktigt" i känslan. Tror inte det hade vart så bra att bada med.
Nato eller Stål istället kanske?
Tack för svar! Ja, dusch och bad får ske med länken helt enkelt, eller om jag hittar ett snyggt 21 mm aftermarketgummi någonstans. Viklåset till läderbandet är det snyggaste och bekvämaste jag haft, så det är lite synd att det inte går att montera ett gummi på det...

R32505315-clasp_1200x1200 (1).jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag brukar sällan ha armband i läder, men detta är ett undantag. På en dykare dessutom! Det hade jag aldrig trott att jag skulle uppskatta. Färgen matchar urtavlan på ett harmoniskt sätt och viklåset är fantastiskt bra. Varje gång jag slänger på länken slutar det med att jag byter tillbaka till lädret dagen efter. Underbar vintagevibe på detta armband.

_DSC9989.jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Här på ett fkm-tropic från @Feskarn. Matchar klockan fint tycker jag, dock är detta 20 mm, så det blir ett litet glapp mellan bandhornen. Önskar det vore lättare att hitta 21 mm tropic. StrapHabit har många olika färger, men med frakt och importmoms blir det över 500 kr. Jaja, jag får väl bita i det sura äpplet och beställa snart.

IMG_20230310_150351_edit_951602094459481.jpg
 
Topp