• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Referenskoll: ronniekil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ninen79

Audemars
Svar på trådens rubrik:
Har du gjort affär med ronniekil? Ja! Sålde en omega till honom och pengarna fanns på kontot direkt efter vi talats vid på telefon :) Kommer definitivt att göra fler affärer med honom i framtiden! Och Nej jag är varken släkting eller kompis till honom... eller värmlänning för den delen :lol:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
jabla skrev:
Äntligen tillbaka till sakfrågan :D


Nu förstår jag inte, det är väl synnerligen viktig information att han sysslar med budringar när man skall köpa av honom på Tradera. Eller menar du att vi bara skall avhandla huruvida man fått klockan eller ej?
 

jabla

Sarlacc
Spencer66 skrev:
jabla skrev:
Äntligen tillbaka till sakfrågan :D


Nu förstår jag inte, det är väl synnerligen viktig information att han sysslar med budringar när man skall köpa av honom på Tradera. Eller menar du att vi bara skall avhandla huruvida man fått klockan eller ej?

Alla har väl fått klockan till det pris de är beredda att betala?
Handlar man på Tradera får man räkna med att sånt kan förekomma, har sett flera klockor han sålt på tratten till bra pris. Enda vettiga sättet att handla på Tradera är att slänga in vad du är beredd att betala i sista sekunden.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Nu vet jag inte hur Ronnie jobbar på tradera och kan inte kommentera just det, men när det kommer till nätet så kommer det alltid fram om man fifflar och har sig.
Det bästa är att alltid vara ärlig med det man säljer och förfarandet så vinner man garanterat i längden.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
jabla skrev:
Spencer66 skrev:
jabla skrev:
Äntligen tillbaka till sakfrågan :D


Nu förstår jag inte, det är väl synnerligen viktig information att han sysslar med budringar när man skall köpa av honom på Tradera. Eller menar du att vi bara skall avhandla huruvida man fått klockan eller ej?

Alla har väl fått klockan till det pris de är beredda att betala?
Handlar man på Tradera får man räkna med att sånt kan förekomma, har sett flera klockor han sålt på tratten till bra pris. Enda vettiga sättet att handla på Tradera är att slänga in vad du är beredd att betala i sista sekunden.


Jag förstår banne mig inte på dig! Vad svamlar du om? Tradera har klara regler för detta och det är grund för banning hos dem vilket också en känd forumsprofil råkat ut för..

Läs deras egen text! Det är inte frågan om personligt tyckande, Ronnie bryter mot reglerna.

Här är Traderas eget regelverk:


Grundregel: Budtrissning innebär att falska bud läggs i en auktion i syfte att höja försäljningspriset eller objektets skenbara värde. Budtrissning sker när en säljare är delaktig i budgivning på ett eget objekt, antingen själv eller via ombud, och där budgivaren inte har för avsikt att köpa objektet. Detta är inte tillåtet på Tradera..

Det är förbjudet för familjemedlemmar att lägga bud i varandras auktioner, även om de har för avsikt att genomföra köpet. Familjemedlemmar kan däremot köpa objekt av varandra till fast pris (via köp nu eller fast pris) utan att bryta mot denna policy, eftersom det inte innefattar budgivning.
Det är förbjudet för samtliga budgivare (närstående eller ej) att lägga bud i en auktion där man inte har för avsikt att köpa objektet.
Vi rekommenderar starkt att säljare informerar sin familj och vänner om denna policy, och om vilka konsekvenser ett regelbrott kan medföra.


Exempel
Nedan presenteras några situationer som klassas som budtrissning, men tänk på att budtrissning kan ske även i andra fall än de som beskrivs här.
Kalle lägger upp sin MP3-spelare på Tradera. Under auktionens gång lägger Kalles flickvän ett bud på MP3-spelaren, trots att hon inte har för avsikt att genomföra köpet. Budgivningen vinns av en tredje person.
Lisa är storsäljare på Tradera. Hon vill inte gå med förlust på någon av sina auktioner. Istället för att använda sig av reservationspris låter hon en kompanjon hjälpa henne genom att lägga maxbud på en ”rimlig” nivå. Dessa bud fungerar då som ett ”gratis reservationspris”.
Viktigt att veta!
Om du deltagit i budgivning på någon av dina egna auktioner, utan att känna till reglerna kring detta, är du ändå ansvarig. I Traderas användaravtal – som du godkände när du blev medlem – framgår att du är ansvarig för att förstå och följa Traderas regler.

Om t ex ditt barn lägger upp auktioner via ditt konto och sedan bjuder på dessa står du som medansvarig för budtrissning. Det är ditt ansvar att se till att dina inloggningsuppgifter inte kommer någon obehörig tillhanda.

Granskning av budtrissning
Anmälningar om misstänkt budtrissning granskas noggrant och en medlems konto kan stängas av permanent första gången budtrissning upptäcks.

Liksom övriga policies appliceras Traderas Policy kring budtrissning likvärdigt på samtliga medlemmar. Vid överträdelse betraktar vi med andra ord brottet, och inte medlemmens historik eller antalet omdömespoäng på Tradera.

Varför har Tradera den här policyn?
Budtrissning handlar om manipulation av försäljningspriserna. För att bibehålla det starka förtroende som vår community har för Tradera som handelsplats är budtrissning strikt förbjudet på Tradera.
 

Mr Chance

Kalmar
Vet inte hur detta tas emot, men jag postar så får vi se.

Det känns som om den tråd jag startade med en enkel fråga har blivit något annat. Jag ville veta om någon köpt av eller sålt till Ronnie. Jag fick några svar, alla positiva, så jag köpte av honom. Jag fick klockan snabbt, den stämde med beskrivningen och dessutom till ett bra pris.

Därefter tog diskussionen och spekulationerna fart kring om Ronnie använder kompisar för att trissa upp priserna på sina klockor eller inte, vad som är etiskt korrekt när man handlar på auktionssiter osv. Säkert en vettig och angelägen diskussion, men inte i min referenskolltråd! Jag skulle önska att den här diskussionen förs i en annan tråd.

Varför tycker jag det då? Jo, för att jag tycker att det är två olika saker. Den ena är om Ronnie betalar och skickar snabbt och om prylarna han säljer stämmer med hans beskrivning. Som jag tolkar det finns bara ett svar på den frågan, ett ja. Den andra frågan är om han är seriös eller inte när han handlar säljer på tradera.

Min ödmjuka åsikt.
/Micke Ni
 

jabla

Sarlacc
Micke Ni skrev:
Vet inte hur detta tas emot, men jag postar så får vi se.

Det känns som om den tråd jag startade med en enkel fråga har blivit något annat. Jag ville veta om någon köpt av eller sålt till Ronnie. Jag fick några svar, alla positiva, så jag köpte av honom. Jag fick klockan snabbt, den stämde med beskrivningen och dessutom till ett bra pris.

Därefter tog diskussionen och spekulationerna fart kring om Ronnie använder kompisar för att trissa upp priserna på sina klockor eller inte, vad som är etiskt korrekt när man handlar på auktionssiter osv. Säkert en vettig och angelägen diskussion, men inte i min referenskolltråd! Jag skulle önska att den här diskussionen förs i en annan tråd.

Varför tycker jag det då? Jo, för att jag tycker att det är två olika saker. Den ena är om Ronnie betalar och skickar snabbt och om prylarna han säljer stämmer med hans beskrivning. Som jag tolkar det finns bara ett svar på den frågan, ett ja. Den andra frågan är om han är seriös eller inte när han handlar säljer på tradera.

Min ödmjuka åsikt.
/Micke Ni

Det var detta jag menade med "Äntligen tillbaka till sakfrågan"!
 

BoA

Breitling
Micke Ni skrev:
Vet inte hur detta tas emot, men jag postar så får vi se.

Det känns som om den tråd jag startade med en enkel fråga har blivit något annat. Jag ville veta om någon köpt av eller sålt till Ronnie. Jag fick några svar, alla positiva, så jag köpte av honom. Jag fick klockan snabbt, den stämde med beskrivningen och dessutom till ett bra pris.

Därefter tog diskussionen och spekulationerna fart kring om Ronnie använder kompisar för att trissa upp priserna på sina klockor eller inte, vad som är etiskt korrekt när man handlar på auktionssiter osv. Säkert en vettig och angelägen diskussion, men inte i min referenskolltråd! Jag skulle önska att den här diskussionen förs i en annan tråd.

Varför tycker jag det då? Jo, för att jag tycker att det är två olika saker. Den ena är om Ronnie betalar och skickar snabbt och om prylarna han säljer stämmer med hans beskrivning. Som jag tolkar det finns bara ett svar på den frågan, ett ja. Den andra frågan är om han är seriös eller inte när han handlar säljer på tradera.

Min ödmjuka åsikt.
/Micke Ni

Du bad folk att dela med sig av sina erfarenheter av ronniekil. Du fick bl.a. till svar att det kan misstänkas tveksamheter kring budgivningen vid hans auktioner på Tradera. Om inte det hör hemma i en referenskollstråd på KS så begriper jag inte vad du ville få svar på. Du kan tyvärr inte själv bestämma vilka svar du ska få när du ställer en fråga på ett öppet forum.
 

Mr Chance

Kalmar
Jo, det är relevant och han har erkänt att hans son budat. Men frågan är väl vilket uppsåt som fanns? Och såvitt jag kan bedöma vet vi väldigt lite om det.

Men självklart ska man göra renhåriga affärer och inte luras.

/Micke Ni
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
BoA skrev:
Du bad folk att dela med sig av sina erfarenheter av ronniekil. Du fick bl.a. till svar att det kan misstänkas tveksamheter kring budgivningen vid hans auktioner på Tradera. Om inte det hör hemma i en referenskollstråd på KS så begriper jag inte vad du ville få svar på. Du kan tyvärr inte själv bestämma vilka svar du ska få när du ställer en fråga på ett öppet forum.
+1.
Sedan har jag mycket svårt att förstå dem som tycker att Ronnies agerande på Tradera är OK och något man får vara beredd på när man budar. Det strider som Spencer66 påtalade ovan mot Traderas regelverk och de överträdelser Ronnie själv medgett i tråden räcker och blir över om någon orkar maila Tradera.
 

BoA

Breitling
Micke Ni skrev:
Jo, det är relevant och han har erkänt att hans son budat. Men frågan är väl vilket uppsåt som fanns? Och såvitt jag kan bedöma vet vi väldigt lite om det.

Men självklart ska man göra renhåriga affärer och inte luras.

/Micke Ni

Menar du på fullt allvar att du tror att sonen budat på Ronnies auktion pga oaktsamhet eller olyckshändelse?

Tyvärr verkar det inte vara helt ovanligt att folk bjuder på sina egna auktioner på Tradera mha kompisar, familjemedlemmar eller andra bulvaner. Jag vet med säkerhet två STORA profiler från gamla TTT som dels bjudit på varandras auktioner och dels använt sig av andra familjemedlemmars konton för att trissa priserna på sina egna klockauktioner. När jag slutligen påtalade det för Tradera plockade de helt sonika bort det bud som lagts mha bulvankontot.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
BoA skrev:
Menar du på fullt allvar att du tror att sonen budat på Ronnies auktion pga oaktsamhet eller olyckshändelse?

Tyvärr verkar det inte vara helt ovanligt att folk bjuder på sina egna auktioner på Tradera mha kompisar, familjemedlemmar eller andra bulvaner. Jag vet med säkerhet två STORA profiler från gamla TTT som dels bjudit på varandras auktioner och dels använt sig av andra familjemedlemmars konton för att trissa priserna på sina egna klockauktioner. När jag slutligen påtalade det för Tradera plockade de helt sonika bort det bud som lagts mha bulvankontot.
Kan du tänka dig att PM:a mig vilka det är? Jag vet en STOR TTT-profil sedan tidigare, men ytterligare en var en överraskning.
 

Mr Chance

Kalmar
BoA skrev:
Menar du på fullt allvar att du tror att sonen budat på Ronnies auktion pga oaktsamhet eller olyckshändelse?

Jag menar ingentig, det är ju det som är min poäng. Mitt förslag är att den som känner sig insatt i saken anmäler till Tradera så får vi se hur de bedömer det hela.

Jag har, som sagt, bara sett Ronnies "säljes-annons" på ttt och inget annat.

/Micke Ni
 

wwjbd

Omega
Re: Sv: Referenskoll: ronniekil

Häng ut alla här istället! Är dom fortfarande aktiva här eller på andra ställen så ligger det väl i allas vårat intresse. Jag vill iaf inte bli lurad och har vid några tillfällen undvikit det tack vare varningar från andra.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

BoA

Breitling
JoberMan skrev:
Kan du tänka dig att PM:a mig vilka det är? Jag vet en STOR TTT-profil sedan tidigare, men ytterligare en var en överraskning.

Skicka ett PM med namnet du vet så talar jag om de jag vet (det kanske är samma). Jag tror att många här som var med på gamla TTT skulle tappa hakan om de visste vilka det är. Åtminstone en av dem har konto här på KS.

Klocksverige är för litet för att hålla på och trixa, förr eller senare kommer all skit fram.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Re: Sv: Referenskoll: ronniekil

wwjbd skrev:
Häng ut alla här istället! Är dom fortfarande aktiva här eller på andra ställen så ligger det väl i allas vårat intresse. Jag vill iaf inte bli lurad och har vid några tillfällen undvikit det tack vare varningar från andra.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

+1

Detta borde finnas i bad/good guys tråden.
 

Sthlm

Breitling
Mrsandman vet jag vem det är, bra att det är folk som inte blundar för detta.

Respekt till er.kör som sagt med raka ballar gubbar.
 
A

Anonymous

Guest
Sthlm skrev:
Mrsandman vet jag vem det är, bra att det är folk som inte blundar för detta.

Respekt till er.kör som sagt med raka ballar gubbar.

Mister Karlstad alias Sthlm...Det finns ip adresser vet du :)
Har du problem så ring mig
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan vi inte slippa smutskastning av konkurrenter a la Silje-style?

Kamma till er och sköt er egen business snyggt istället för att försöka få fokus på era konkurrenter. Hur jävla svårt är det att sätta upp en auktion på något och sen låta marknaden göra jobbet?

Detta är bara sorgligt...
 
A

Anonymous

Guest
Per skrev:
Kan vi inte slippa smutskastning av konkurrenter a la Silje-style?

Kamma till er och sköt er egen business snyggt istället för att försöka få fokus på era konkurrenter. Hur jävla svårt är det att sätta upp en auktion på något och sen låta marknaden göra jobbet?

Detta är bara sorgligt...
Bra sakt,,jag har ju erkännt att jag gjort fel,,men han bara fortsätter och fortsätter...Jag tål inte hur mycket som helst..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
ronniekil skrev:
Per skrev:
Kan vi inte slippa smutskastning av konkurrenter a la Silje-style?

Kamma till er och sköt er egen business snyggt istället för att försöka få fokus på era konkurrenter. Hur jävla svårt är det att sätta upp en auktion på något och sen låta marknaden göra jobbet?

Detta är bara sorgligt...
Bra sakt,,jag har ju erkännt att jag gjort fel,,men han bara fortsätter och fortsätter...Jag tål inte hur mycket som helst..
Gäller i högsta grad dig..

ronniekil skrev:
Kanske skall kopiera dina köp och dom omdömena du har fått på tradera :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
ronniekil skrev:
Per skrev:
Kan vi inte slippa smutskastning av konkurrenter a la Silje-style?

Kamma till er och sköt er egen business snyggt istället för att försöka få fokus på era konkurrenter. Hur jävla svårt är det att sätta upp en auktion på något och sen låta marknaden göra jobbet?

Detta är bara sorgligt...
Bra sakt,,jag har ju erkännt att jag gjort fel,,men han bara fortsätter och fortsätter...Jag tål inte hur mycket som helst..


Så du erkänner att du brutit mot Traderas regler med budringar och familjemedlemmar men att från och med nu slutar du med det?
 
A

Anonymous

Guest
Spencer66 skrev:
ronniekil skrev:
Per skrev:
Kan vi inte slippa smutskastning av konkurrenter a la Silje-style?

Kamma till er och sköt er egen business snyggt istället för att försöka få fokus på era konkurrenter. Hur jävla svårt är det att sätta upp en auktion på något och sen låta marknaden göra jobbet?

Detta är bara sorgligt...
Bra sakt,,jag har ju erkännt att jag gjort fel,,men han bara fortsätter och fortsätter...Jag tål inte hur mycket som helst..


Så du erkänner att du brutit mot Traderas regler med budringar och familjemedlemmar men att från och med nu slutar du med det?
Enligt tradera så var det så när det gällde några auktioner...Jag har gjort rätt och lagt upp dom igen...Så jag har lärt mig en läxa...
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Detta är därför bland annat man slutat kolla på Tradera.. För mycket folk som håller på med sånt skit. Kan knappt lita på att det gått seriöst till. Goda omdömen säger egentligen ingenting om en säljare är seriös eller inte. Har noll förtroende för Tradera....
 

David

Bödeln
Eftersom jag aldrig köpt något på Tradera, och antagligen aldrig kommer att göra det heller, borde jag kanske hålla tyst, men jag tänker ändå ha en åsikt.

Oavsett vad man tycker om auktionsförfarandet har, vad jag förstått, köparen fått varan som denne har varit beredd att betala ett visst pris för. Om budtrissning eller liknande oegentligheter har förekommit är det enda resultatet att köparen får betala något mer för nåt skräp och att säljaren har tjänat någon hundralapp extra på att sälja sagt skräp. Det är ingen som har tvingat eller lurat köparen att betala det aktuella priset.

Detta är många, många storleksordningar mindre allvarligt än att lägga ett bud (artificiell inflation eller ej) på vad man tror är en okej vara och istället få en kopia, en franken eller ett påstått fullset som är ihoppusslat.

Personligen tycker jag att det är en storm i ett vattenglas. Tycker man att priset är för högt är det bara att låta bli att lägga ett högre bud. Köp samma skräp på Blocket istället till säljarens utannonserade (säkert högre) pris om det känns bättre, eller låt bli att handla av säljaren.

Att tro att någon auktion, oavsett om det gäller en lägenhet på Sveavägen eller en Patek på Christie's, inte är utsatt för någon typ av manipulation är bara naivt. Så länge man får det man tror man betalat för får man vara rätt nöjd.

Irrelevant anekdot: Jag har handlat på eBay en gång, trodde jag skulle få en plånbok. Det jag fick var en rätt dålig kopia. Köparen bad om ursäkt, och bad mig skicka tillbaka varan. Jag fick aldrig varken någon äkta vara eller mina pengar, säljaren gick upp i rök.
 

Ninen79

Audemars
David skrev:
Eftersom jag aldrig köpt något på Tradera, och antagligen aldrig kommer att göra det heller, borde jag kanske hålla tyst, men jag tänker ändå ha en åsikt.

Oavsett vad man tycker om auktionsförfarandet har, vad jag förstått, köparen fått varan som denne har varit beredd att betala ett visst pris för. Om budtrissning eller liknande oegentligheter har förekommit är det enda resultatet att köparen får betala något mer för nåt skräp och att säljaren har tjänat någon hundralapp extra på att sälja sagt skräp. Det är ingen som har tvingat eller lurat köparen att betala det aktuella priset.

Detta är många, många storleksordningar mindre allvarligt än att lägga ett bud (artificiell inflation eller ej) på vad man tror är en okej vara och istället få en kopia, en franken eller ett påstått fullset som är ihoppusslat.

Personligen tycker jag att det är en storm i ett vattenglas. Tycker man att priset är för högt är det bara att låta bli att lägga ett högre bud. Köp samma skräp på Blocket istället till säljarens utannonserade (säkert högre) pris om det känns bättre, eller låt bli att handla av säljaren.

Bra sagt tycker jag!

Att tro att någon auktion, oavsett om det gäller en lägenhet på Sveavägen eller en Patek på Christie's, inte är utsatt för någon typ av manipulation är bara naivt. Så länge man får det man tror man betalat för får man vara rätt nöjd.

Irrelevant anekdot: Jag har handlat på eBay en gång, trodde jag skulle få en plånbok. Det jag fick var en rätt dålig kopia. Köparen bad om ursäkt, och bad mig skicka tillbaka varan. Jag fick aldrig varken någon äkta vara eller mina pengar, säljaren gick upp i rök.
 

Ninen79

Audemars
David skrev:
Eftersom jag aldrig köpt något på Tradera, och antagligen aldrig kommer att göra det heller, borde jag kanske hålla tyst, men jag tänker ändå ha en åsikt.

Oavsett vad man tycker om auktionsförfarandet har, vad jag förstått, köparen fått varan som denne har varit beredd att betala ett visst pris för. Om budtrissning eller liknande oegentligheter har förekommit är det enda resultatet att köparen får betala något mer för nåt skräp och att säljaren har tjänat någon hundralapp extra på att sälja sagt skräp. Det är ingen som har tvingat eller lurat köparen att betala det aktuella priset.

Detta är många, många storleksordningar mindre allvarligt än att lägga ett bud (artificiell inflation eller ej) på vad man tror är en okej vara och istället få en kopia, en franken eller ett påstått fullset som är ihoppusslat.

Personligen tycker jag att det är en storm i ett vattenglas. Tycker man att priset är för högt är det bara att låta bli att lägga ett högre bud. Köp samma skräp på Blocket istället till säljarens utannonserade (säkert högre) pris om det känns bättre, eller låt bli att handla av säljaren.

Att tro att någon auktion, oavsett om det gäller en lägenhet på Sveavägen eller en Patek på Christie's, inte är utsatt för någon typ av manipulation är bara naivt. Så länge man får det man tror man betalat för får man vara rätt nöjd.

Irrelevant anekdot: Jag har handlat på eBay en gång, trodde jag skulle få en plånbok. Det jag fick var en rätt dålig kopia. Köparen bad om ursäkt, och bad mig skicka tillbaka varan. Jag fick aldrig varken någon äkta vara eller mina pengar, säljaren gick upp i rök.

Bra sagt tycker jag!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
David skrev:
Eftersom jag aldrig köpt något på Tradera, och antagligen aldrig kommer att göra det heller, borde jag kanske hålla tyst, men jag tänker ändå ha en åsikt.

Oavsett vad man tycker om auktionsförfarandet har, vad jag förstått, köparen fått varan som denne har varit beredd att betala ett visst pris för. Om budtrissning eller liknande oegentligheter har förekommit är det enda resultatet att köparen får betala något mer för nåt skräp och att säljaren har tjänat någon hundralapp extra på att sälja sagt skräp. Det är ingen som har tvingat eller lurat köparen att betala det aktuella priset.

Detta är många, många storleksordningar mindre allvarligt än att lägga ett bud (artificiell inflation eller ej) på vad man tror är en okej vara och istället få en kopia, en franken eller ett påstått fullset som är ihoppusslat.

Personligen tycker jag att det är en storm i ett vattenglas. Tycker man att priset är för högt är det bara att låta bli att lägga ett högre bud. Köp samma skräp på Blocket istället till säljarens utannonserade (säkert högre) pris om det känns bättre, eller låt bli att handla av säljaren.

Att tro att någon auktion, oavsett om det gäller en lägenhet på Sveavägen eller en Patek på Christie's, inte är utsatt för någon typ av manipulation är bara naivt. Så länge man får det man tror man betalat för får man vara rätt nöjd.

Irrelevant anekdot: Jag har handlat på eBay en gång, trodde jag skulle få en plånbok. Det jag fick var en rätt dålig kopia. Köparen bad om ursäkt, och bad mig skicka tillbaka varan. Jag fick aldrig varken någon äkta vara eller mina pengar, säljaren gick upp i rök.


Har du tittat för djupt i glaset? Regelverket är solklart och saken är den att du blir lurad i något som skall vara transparent. Tradera/Ebays trovärdighet bygger på att de kan stoppa sådant här beteende. Bara för att du aldrig köper saker på Tradera skall väl inte innebära en accept på att andra kan bli lurade! Än en gång David läs Traderas regelverk i tråden ovan, sedan kan du uttala dig. Tror även det är förmätet att tro att det är bara skräp som handlas på dessa marknadsplatser..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp