• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Perfekt Padiväder idag.

WP_20161001_10_10_15_Pro (2).jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Sjukt nöjd fortfarande med Min Seiko Padi, så nöjd att Seiko Zimben (den grå) jag köpte nu är såld och jag kommer behålla min Padi... Här är en sista gruppbild, sen kan jag hålla med om lite att det är en sommarklocka som kommer användas mest på somrarna framöver..




_MG_5708small.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Varför gå över ån för att hämta vatten? Jag har aldrig orkat med att beställa band och klockor från Ebay, dels vill jag inte behöva vänta och dels tycker jag att det verkar en smula krångligt, ( ja, jag är en smula framstegsfientlig :) )
Vad bra då att det finns förstklassiga band att köpa här från forumet. La beställning från @Singular i måndags, och redan dagen efter låg det paket i brevlådan...det kallar jag service. Köpte premiumnato i blått som passar som handen i handsken till Padin´n.

IMG_20161026_090128.jpg


Ville också komplettera med ett gummi, och där fick @Royal Straps leverera ett blått zuludiver som har en alldeles lagom doft av vanilj och sluter om mjukt och fint runt handleden. Har haft den några veckor, så det får bli en äldre bild.

IMG_20161004_130728.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Legat still en vecka. Drog upp ca 25-30 varv. Gick ett par timmar sedan stannade den. Drog upp ca 10 varv. Då tappade den ca 10 min på 2 timmmar. Ställde klockan rätt. Efter 50 min hade den ökat 10 min.

Känns som något fått ett frispel....
IMG_0286.JPG
 

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Legat still en vecka. Drog upp ca 25-30 varv. Gick ett par timmar sedan stannade den. Drog upp ca 10 varv. Då tappade den ca 10 min på 2 timmmar. Ställde klockan rätt. Efter 50 min hade den ökat 10 min.

Känns som något fått ett frispel....
IMG_0286.JPG
Ouch, det låter obra. Känns som att garantin borde ta hand om det?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag trodde faktiskt att det skulle bli en catch and release när jag först fick hem den. Var inte riktigt överens med storleken trots att jag kör Sinn U1.
Men nu så är jag oerhört förtjust, och jag tror att det var när jag kompletterade med nato och gummi som lyftet kom. Länken får ligga kvar i lådan med plasten på helt enkelt :)

IMG_20161029_134304.jpg
 

SkitOxe

Omega
2-Faktor
Jag trodde faktiskt att det skulle bli en catch and release när jag först fick hem den. Var inte riktigt överens med storleken trots att jag kör Sinn U1.
Men nu så är jag oerhört förtjust, och jag tror att det var när jag kompletterade med nato och gummi som lyftet kom. Länken får ligga kvar i lådan med plasten på helt enkelt :)

IMG_20161029_134304.jpg
Kör min på gummi också, rätta vägen att gå känns det som. Länken får vila även här!
 

månljus

Panerai
Lite off, men @Ernesto har för mig att jag läst någonstans att du klippte till ett Seiko-gummi till din Padi. Hur gjorde du? Har du möjligtvis någon bild på resultatet?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Lite off, men @Ernesto har för mig att jag läst någonstans att du klippte till ett Seiko-gummi till din Padi. Hur gjorde du? Har du möjligtvis någon bild på resultatet?

Gummit var långt så jag skar bara bort den delen jag inte ville ha kvar på den hålade sidan. Som du kan se på bilden nedan är gummit nästan uppe och nosar på vridringen...

image.jpeg


Tyvärr ingen bild på resultatet. Den är såld.
 

månljus

Panerai
Gummit var långt så jag skar bara bort den delen jag inte ville ha kvar på den hålade sidan. Som du kan se på bilden nedan är gummit nästan uppe och nosar på vridringen...

image.jpeg


Tyvärr ingen bild på resultatet. Den är såld.
Gillar verkligen bandet men blir samma för mig. Skar du av den rakt? Och tyckte du att det blev bra?
 

månljus

Panerai
Ett tips om du ska korta bandet och få en naturlig rundad kant. Skaffa eller låna ett stansverktyg med lagom stor diameter. Närmsta skomakare lär ha ett i sin verkstad.
233027246_cfef69a7-2001-4369-826d-d34837b5b9e4.jpg
Tack för tipset! Det där ska nog gå att styra upp. Antar att man sätter det över bandet och bankar till så att det kapas och blir runt och fint?
 

bykr89

Cartier
Tack för tipset! Det där ska nog gå att styra upp. Antar att man sätter det över bandet och bankar till så att det kapas och blir runt och fint?
Ja, tror främst dom är till för att göra hål med. Men mam bankar väl med hammare antaligen. :)
Annars kan du ju slipa en tunn metallskiva av något slag vass på ena sida och böja till rätt form för att banka av bandet på samma sätt.
 
Topp