• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex 1675/8 äntligen tillbaka

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Saknar ord....

Jag är glad över att jag tittade in i "mögel-hörnan" som någon kallade denna del av forumet :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Justering pågår.

image.jpg
Kollade bilden igen. Du har gåshud, eller hur? :D

Förståeligt... :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ingen finpolering, men den blev riktigt toung på länken.
Då var det klarlagt att ingen i Sverige duger till att slipa en äldre sportboett dugligt. Klart väntat men lite lustigt att de tar på sig jobbet, kollar hur det ska vara och gör ett sånt där jobb. Att polera handlar om lite mer än att bara fila bort repor..

Grattis till en jättefin guldsportis Omen. Riktigt kap även om du kanske suddade ut lite marginal med den nya länken. :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Då var det klarlagt att ingen i Sverige duger till att slipa en äldre sportboett dugligt. Klart väntat men lite lustigt att de tar på sig jobbet, kollar hur det ska vara och gör ett sånt där jobb. Att polera handlar om lite mer än att bara fila bort repor..

Grattis till en jättefin guldsportis Omen. Riktigt kap även om du kanske suddade ut lite marginal med den nya länken. :)
Tack Per när du har tid, hade jag uppskattat om du har några bra tips på vettiga personer som kan ta sig an uppgiften:)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Stort grattis M! Synd på poleringen men om du är nöjd är det ju lugnt! :)
 
Jäkligt trevlig, jag har alltid haft lite svårt för just denna typ av länk på guldare, då man nästan alltid ser rejält stretchade exemplar. Konstaterar att du löst frågan förtjänstfullt, kul att se hur det ska se ut, grattis!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad mer kan man säga att det är en galet snygg och trevlig klocka du har där Omen! Gjorde sig grymt bra på läder, men gör sig hel klart bäst med nya länken! Snacka om att den är värd sin vikt i GULD kompis, stort GRATTIS till den Omen.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tack Per när du har tid, hade jag uppskattat om du har några bra tips på vettiga personer som kan ta sig an uppgiften:)
Inte tvärenkelt att hitta någon som kan och vill. :(

Vet att RSC i London gör ett bra jobb. Även ABC Watchwerks i LA sägs vara duktiga. Tyvärr är det inte ett jättelätt projekt...

Missförstå mig inte.. Den är kanonfin som den är. Jag bara kommenterade Bergströms agerande iom du visade dem hur du ville ha det gjort och de sa 'Inga problem!'.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Snygg på läder men när du drog på länken vart det en heeelt annan nivå. Grattis än en gång, jävligt fint!
 

_jonte

Patek
Inte tvärenkelt att hitta någon som kan och vill. :(

Vet att RSC i London gör ett bra jobb. Även ABC Watchwerks i LA sägs vara duktiga. Tyvärr är det inte ett jättelätt projekt...

Missförstå mig inte.. Den är kanonfin som den är. Jag bara kommenterade Bergströms agerande iom du visade dem hur du ville ha det gjort och de sa 'Inga problem!'.
Hur är det med Rolex själva?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja precis så, be Rolex serviceavdelning slipa. De har ju garanterat utrustning för det iallafall.
Gissningsvis polerar de klockan modernt utan bra bevels. Det mesta ska ju se ut som nytt snarare än vintage om de själva får välja så jag gissar på raka kanter. Därför gamla Bexley var bästa alternativet när det kom till RSC då de slipade på gammalt manér. Någon får gärna testa men jag hade hellre valt andra för jobbet.
 
Topp