• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex garantiservice

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Med ovan text i tanke fick jag fantastisk service när jag var inne på Engströms ur jkpg. Jag kom in med en 20 år gammal (men fin) Explorer. Urmakare Tomas hade/tog sig tid att kolla gångavvikelse, amplitud och klockan i allmänhet. Vi pratade klockor en bra stund och klockan provtrycktes. Det sista fick jag betala typ 150 spänn för. Sånt gör att man kommer tillbaka...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag har en GMT inne hos Bergströms för ruckning och fick besked om att det inte går på garantin för den inte är köpt hos dem. 650kr har jag för mig han sa. Har mailat ADn som jag handla av och de säger att det ska vara kostnadsfritt och han har hört direkt med Rolex som också säger det. Ser faktiskt inte att de kommer att göra det gratis även fast jag hänvisar till denna tråd så vad gör man!?

Tja, detta har debatterats flitigt tidigare. 99,99 % av forumet hatar mig för att jag sagt hur det ligger till.
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Ni som väljer att inte tro på min historia, håll tankarna för er själv, trött på medlemmar som inte tror på att det finns dålig service för de själv har blivit bra bemötta.
Lycka till!
Det är väl inte första gången man hör om ett dåligt bemötande därifrån, tråkigt att man ska behöva åka över sundet till Köpenhamn (Klarlund) för lite vettig service!
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Hur bevisar du att du själv köpt den i butik?

Tja, tar man saker och ting till sin spets så ligger bevisbördan hos den som påstår något. En enkel lösning på problemet, jag kan dock inte se ett problem, är att visa på vilket sätt betalning skett (inte kul att vara gangsta och köra cash i ett sådant läge).
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Tja, tar man saker och ting till sin spets så ligger bevisbördan hos den som påstår något. En enkel lösning på problemet, jag kan dock inte se ett problem, är att visa på vilket sätt betalning skett (inte kul att vara gangsta och köra cash i ett sådant läge).
Fast det stämmer ju inte. Du påstår att du köpt den i butik och de andra påstår att du inte har några bevis. Vilket av påståendena har bevisbörda? Kan vara svårt att få tag på fem år gamla kontoutdrag dessutom.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Fast det stämmer ju inte. Du påstår att du köpt den i butik och de andra påstår att du inte har några bevis. Vilket av påståendena har bevisbörda? Kan vara svårt att få tag på fem år gamla kontoutdrag dessutom.

Haha! Man kan väl inte bevisa att något inte har hänt. Angående kontoutdraget så är det upp till var och en att välja på vilket sätt saker och ting ska dokumenteras.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Haha! Man kan väl inte bevisa att något inte har hänt. Angående kontoutdraget så är det upp till var och en att välja på vilket sätt saker och ting ska dokumenteras.
Det jag menade var att du kan ju inte säga att butiken har bevisbörda när de inte tror på att du själv har köpt den i en annan butik.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det jag menade var att du kan ju inte säga att butiken har bevisbörda när de inte tror på att du själv har köpt den i en annan butik.

Jag hänger inte med på hur du tänker om jag ska vara ärlig. Men tänk dig att du ska reklamera ett par shorts. Självfallet vill butiken se ett kvitto vilket påvisar att shortsen är sålda hos dem och att du tidsmässigt håller dig inom fristen för att reklamera. Har du inget kvitto kan du visa en upp en transaktion som styrker dit köp i butiken.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag hänger inte med på hur du tänker om jag ska vara ärlig. Men tänk dig att du ska reklamera ett par shorts. Självfallet vill butiken se ett kvitto vilket påvisar att shortsen är sålda hos dem och att du tidsmässigt håller dig inom fristen för att reklamera. Har du inget kvitto kan du visa en upp en transaktion som styrker dit köp i butiken.
Varför skulle det vara skillnad om den är köpt hos en AD i Sverige eller utomlands? Tror du Bergströms tjänar mer pengar på klockan när den är köpt hos Rob jämfört med i Italien?
 

tissoter

Audemars
Varför skulle det vara skillnad om den är köpt hos en AD i Sverige eller utomlands? Tror du Bergströms tjänar mer pengar på klockan när den är köpt hos Rob jämfört med i Italien?
Tror snarare att det handlar om att många verkar tro att allt som är köpt i Sverige är äkta och bättre. Så länge det är en AD så är det ingen skillnad. Precis därför de är auktoriserade.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Jag har en GMT inne hos Bergströms för ruckning och fick besked om att det inte går på garantin för den inte är köpt hos dem. 650kr har jag för mig han sa. Har mailat ADn som jag handla av och de säger att det ska vara kostnadsfritt och han har hört direkt med Rolex som också säger det. Ser faktiskt inte att de kommer att göra det gratis även fast jag hänvisar till denna tråd så vad gör man!?

Precis det är ju deras policy med Worldwide men fick ändå ett nej. Det ska ju gå enligt vissa i tråden.

Jag skulle inte acceptera det, det går inom garantin(väl?). Om det faller inom garantin ska det för fan inte kosta pengar.
 

Pistol_Pete

Panerai
Hej kompisar,

Fruns "nya" DJ fortar sig och jag tänkte vi skulle lämna in den på en koll. Hur funkar det väl hos AD, tar man bara med sig klocka och cert eller måste man ha med kvitto mm?

Är alla AD's "glada" i att ta emot klockor inköpta hos annan AD eller finns det dom med bättre garanti-känsla, om ni förstår vad jag menar?!

Tacksam för svar.
Jag har nyligen köpt en DJ från 1985 med MoP och diamantindex till min dam som ska bli en morgongåva inför det stundande bröllopet (Schhh, skvallra inte ;) ).
Jag tog med service i beräkningen för ingen serviedokumentation fanns. Nu befinner den sig hos Rob E på grundlig service, då jag fick följande utlåtande av klockdoktorn:
"Verket torrt på olja, servicebehov. Datum hänger sig. En verkbrygga repig"
Jag behövde inte visa upp några papper eller cert när jag lämnade in den, men jag måste ju såklart betala för servicen för någon garanti fanns ju inte... Kanske borde ha köpt nytt istället.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Jag har nyligen köpt en DJ från 1985 med MoP och diamantindex till min dam som ska bli en morgongåva inför det stundande bröllopet (Schhh, skvallra inte ;) ).
Jag tog med service i beräkningen för ingen serviedokumentation fanns. Nu befinner den sig hos Rob E på grundlig service, då jag fick följande utlåtande av klockdoktorn:
"Verket torrt på olja, servicebehov. Datum hänger sig. En verkbrygga repig"
Jag behövde inte visa upp några papper eller cert när jag lämnade in den, men jag måste ju såklart betala för servicen.....
Det är för att det inte är ett gatantiärende =)
 
Topp