• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex GMT trĂ„den đŸ‘ŠđŸŒâ€Š

B62

Panerai
Gilt chapter ring med exclamation point.
DB0483FD-0218-4E42-8595-A72F75DB9393.jpeg
 

Autoline

Breitling
Hej, jag har en 16710 med Pepsi Bezel som jag köpte i Singapore oktober 2004 (Z-Serie om jag kommer ihÄg rÀtt). Den har anvÀnts 1-2 mÄnader nÀr den var ny och dÀrefter legat i bankfack dÄ jag anvÀnt andra klockor. Jag Àr första och enda Àgaren dvs kvitton och allt finns kvar...dvs full-set! Nu till min frÄga... Eftersom klockan Àr i ett mkt fint skick och aldrig öppnats ens för ruckning, tycker ni att jag ska serva den innan eventuell försÀljning eller ska man överlÄta det till den som köper? Köparen kan ju ha ngt eget favoritstÀlle för service etc. vad Àr ett vettigt pris? (Std urtavla sÄ det Àr ingen stick dial eller box dial. Oysterband med flip-lock)
 

Frourez

Omega
Hej, jag har en 16710 med Pepsi Bezel som jag köpte i Singapore oktober 2004 (Z-Serie om jag kommer ihÄg rÀtt). Den har anvÀnts 1-2 mÄnader nÀr den var ny och dÀrefter legat i bankfack dÄ jag anvÀnt andra klockor. Jag Àr första och enda Àgaren dvs kvitton och allt finns kvar...dvs full-set! Nu till min frÄga... Eftersom klockan Àr i ett mkt fint skick och aldrig öppnats ens för ruckning, tycker ni att jag ska serva den innan eventuell försÀljning eller ska man överlÄta det till den som köper? Köparen kan ju ha ngt eget favoritstÀlle för service etc. vad Àr ett vettigt pris? (Std urtavla sÄ det Àr ingen stick dial eller box dial. Oysterband med flip-lock)
Jag tycker serva för dÄ slipper du eventuella problem i efterhand? Visst, de gÄr vÀl att sÀlja i befintligt skick men kan vara vÀrt för din egen skull att den sÄldes i "granskat skick".

Synd att den inte anvÀnds men du har sÀkert andra du gillar mer. SÀlj/ge till barn?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Hej, jag har en 16710 med Pepsi Bezel som jag köpte i Singapore oktober 2004 (Z-Serie om jag kommer ihÄg rÀtt). Den har anvÀnts 1-2 mÄnader nÀr den var ny och dÀrefter legat i bankfack dÄ jag anvÀnt andra klockor. Jag Àr första och enda Àgaren dvs kvitton och allt finns kvar...dvs full-set! Nu till min frÄga... Eftersom klockan Àr i ett mkt fint skick och aldrig öppnats ens för ruckning, tycker ni att jag ska serva den innan eventuell försÀljning eller ska man överlÄta det till den som köper? Köparen kan ju ha ngt eget favoritstÀlle för service etc. vad Àr ett vettigt pris? (Std urtavla sÄ det Àr ingen stick dial eller box dial. Oysterband med flip-lock)

Om den bara anvÀnts 1-2 mÄn sedan 2004 och sedan legat orörd i 15 Är - dÄ Àr verket som ny fortfarande. Oljan skittorrt eller borta...
RÀkna med en grundservice bara.. 5,5-7 tusen eller vad de ligger pÄ just nu..
Troligen Àr klockan mer lÀttsÄld om den servats innan. Inget kul att man mÄste lÀmna in klockan direkt efter köp och vÀnta 2 mÄnader...
 

Autoline

Breitling
Tack för synpunkterna! Ja, det Àr nog bÀst ÀndÄ att serva den innan hos en AD...antagligen skönare för den som köper ocksÄ, om jag nu sÀljer. Som det Àr nu vill jag inte ens att den ska ticka igÄng med tanke pÄ torkad olja. Service först sen beslut om försÀljning eller inte, de Àr ju sÄ snygga och klassiska!...vi fÄr vÀl se! o_O
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tack för synpunkterna! Ja, det Àr nog bÀst ÀndÄ att serva den innan hos en AD...antagligen skönare för den som köper ocksÄ, om jag nu sÀljer. Som det Àr nu vill jag inte ens att den ska ticka igÄng med tanke pÄ torkad olja. Service först sen beslut om försÀljning eller inte, de Àr ju sÄ snygga och klassiska!...vi fÄr vÀl se! o_O

Erfarenheter sĂ€ger; Är det din första Rolex? Och köpt i butik av dig? BehĂ„ll den... Annars Ă„ngrar du dig..
 

galĂĄcticon

Patek
2-Faktor
Hej, jag har en 16710 med Pepsi Bezel som jag köpte i Singapore oktober 2004 (Z-Serie om jag kommer ihÄg rÀtt). Den har anvÀnts 1-2 mÄnader nÀr den var ny och dÀrefter legat i bankfack dÄ jag anvÀnt andra klockor. Jag Àr första och enda Àgaren dvs kvitton och allt finns kvar...dvs full-set! Nu till min frÄga... Eftersom klockan Àr i ett mkt fint skick och aldrig öppnats ens för ruckning, tycker ni att jag ska serva den innan eventuell försÀljning eller ska man överlÄta det till den som köper? Köparen kan ju ha ngt eget favoritstÀlle för service etc. vad Àr ett vettigt pris? (Std urtavla sÄ det Àr ingen stick dial eller box dial. Oysterband med flip-lock)
Vilken skatt! Är du inte i akut behov av pengar sĂ„ sĂ€lj för allt i vĂ€rlden inte den :)
 

vaniljglass

Nisse pÄ lagret
2-Faktor
Hej, jag har en 16710 med Pepsi Bezel som jag köpte i Singapore oktober 2004 (Z-Serie om jag kommer ihÄg rÀtt). Den har anvÀnts 1-2 mÄnader nÀr den var ny och dÀrefter legat i bankfack dÄ jag anvÀnt andra klockor. Jag Àr första och enda Àgaren dvs kvitton och allt finns kvar...dvs full-set! Nu till min frÄga... Eftersom klockan Àr i ett mkt fint skick och aldrig öppnats ens för ruckning, tycker ni att jag ska serva den innan eventuell försÀljning eller ska man överlÄta det till den som köper? Köparen kan ju ha ngt eget favoritstÀlle för service etc. vad Àr ett vettigt pris? (Std urtavla sÄ det Àr ingen stick dial eller box dial. Oysterband med flip-lock)
Om du ska sÀlja den hÀr sÄ mÄste du nog serva innan.

Hade du varit dealer med riktiga kunder sÄ hade du sÄlt den as is.
 
Bjuder pÄ en bild pÄ min GMT och sambons OP som hon fick av mig i förra veckan nÀr hon fyllde jÀmnt. Men det jag undrar Àr om nÄgon hÀr sitter pÄ ett extra viklÄs med safety clasp till en 16710 eller vet var jag kan fÄ tag i ett. Jag har det slÀta lÄset och det har hÀnt att det gÄtt upp nÀr man fastnat i fickan i byxorna. Jag har inte tappat klockan som tur Àr, sen tycker jag det andra lÄset Àr snyggare ocksÄ. Tacksam för tips!
80BD427B-BD31-4032-86EB-D390D95E9CB6.jpeg
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Bjuder pÄ en bild pÄ min GMT och sambons OP som hon fick av mig i förra veckan nÀr hon fyllde jÀmnt. Men det jag undrar Àr om nÄgon hÀr sitter pÄ ett extra viklÄs med safety clasp till en 16710 eller vet var jag kan fÄ tag i ett. Jag har det slÀta lÄset och det har hÀnt att det gÄtt upp nÀr man fastnat i fickan i byxorna. Jag har inte tappat klockan som tur Àr, sen tycker jag det andra lÄset Àr snyggare ocksÄ. Tacksam för tips!
80BD427B-BD31-4032-86EB-D390D95E9CB6.jpeg
Jag hade nog köpt en SEL oysterlÀnk om jag var du, kÀnns svÄrt och dyrt att hitta lös clasp. DÄ fÄr du dessutom SEL lÀnk som jag tycker gör mycket för kÀnslan pÄ 16710!
 
Jag hade nog köpt en SEL oysterlÀnk om jag var du, kÀnns svÄrt och dyrt att hitta lös clasp. DÄ fÄr du dessutom SEL lÀnk som jag tycker gör mycket för kÀnslan pÄ 16710!
GÄr det att köpa ut en sÄn hos en AD och vad fÄr man ge för en sÄdan? Min lÀnk Àr i otroligt bra skick sÄ den behöver inte bytas ut. Ett löst lÄs verkar ligga pÄ 5000kr pÄ c24, men det lÄter mycket. Jag skulle klart kunna köpa en ny lÀnk och sÀlja den gamla men dÄ matchar ju inte skicket pÄ lÀnk och boett.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
GÄr det att köpa ut en sÄn hos en AD och vad fÄr man ge för en sÄdan? Min lÀnk Àr i otroligt bra skick sÄ den behöver inte bytas ut. Ett löst lÄs verkar ligga pÄ 5000kr pÄ c24, men det lÄter mycket. Jag skulle klart kunna köpa en ny lÀnk och sÀlja den gamla men dÄ matchar ju inte skicket pÄ lÀnk och boett.
Det ska gÄ att köpa ny hos ad men kostar nog 10-11k, titta efter en begagnad lÀnk bör gÄ att hitta för 7-8k kanske.
Spara originallÀnken ifall du ska sÀlja klockan nÄgon gÄng, blir nog svÄrare med en servicelÀnk! :)
 
Topp