• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex höjer priset

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Jahapp, detta var ju trist. En sådan höjning tillsammans med fortkörningsbötern polisen i Norge så vänligt ville ge mig idag får man väl skjuta upp nyinköp med någon månad...
 

figaro

Cartier
2-Faktor
När höjde rolex sist, 2010 typ va? Har för mig det var när de ändrade case och det var väl med 6k?
 

figaro

Cartier
2-Faktor
Uret.se måste ju vara inne och läsa bloggar och forum som detta. Faktum är att de flesta klockorna är väl redan i köpta till normalpris. När höjningsdiskussionerna startar lägger de priserna över AD.

Sjukt

Saxar bilder från uret.


image.jpg

image.jpg
 

CLT

Rolex
Uret.se måste ju vara inne och läsa bloggar och forum som detta. Faktum är att de flesta klockorna är väl redan i köpta till normalpris. När höjningsdiskussionerna startar lägger de priserna över AD.

Sjukt

Saxar bilder från uret.


image.jpg

image.jpg
Riktigt skumt... Vem beställer en Rolex utav uret.se nu när dom är dyrare än det rekommenderade priset? Måste komma härifrån......
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Riktigt skumt... Vem beställer en Rolex utav uret.se nu när dom är dyrare än det rekommenderade priset? Måste komma härifrån......

Tja, det kan fortfarande vara billigare än det pris som blir hos AD efter prishöjning och valutakorrigering.. Det vi vet är att situationen är unik och ingen vare sig handlare eller kund har en aning om vad som kommer hända..
 

fredrikb

Cartier
Om jag var var ansvarig för Rolex (elle någon annan klocktillverkare) skulle jag vara livrädd för att skjuta ut en sådan step-change i priser i marknaden. Ingen vet vad som komner hända med försäljningen om de gör det. Det är något helt annat än en normal prishöjning med ett par procent om året eller så.

Min gissning är att de kommer att vara mycket försiktiga, vad de än gör.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Om jag inte kommer ihåg helt fel så tror jag att uret.se hade höjt priset på 116610LV flera veckor innan valutan släpptes fri. Det bör alltså snarare finnas en annan förklaring i just det fallet.
 

Sten

Cartier
Jag var in och pratade med min AD idag, de hade för ca 10 dagar sedan fått reda på att priserna kommer att höjas fr.o.m. den första februari. Hur mycket visste han inte, de hade talats om 4%, men han trodde att det kommer att vara betydligt mer än så - iaf på sikt. Han var inte direkt glad över den situation som håller på att uppstå, det drabbar folk i alla led.

Han bjöd även ut en Explorer 1 åt mig med 17% rabatt. Borde man köpa den nu bara för sakens skull, man lär ju inte få tag i den billigare om någon månad, knappt begagnad?!!?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag var in och pratade med min AD idag, de hade för ca 10 dagar sedan fått reda på att priserna kommer att höjas fr.o.m. den första februari. Hur mycket visste han inte, de hade talats om 4%, men han trodde att det kommer att vara betydligt mer än så - iaf på sikt. Han var inte direkt glad över den situation som håller på att uppstå, det drabbar folk i alla led.

Han bjöd även ut en Explorer 1 åt mig med 17% rabatt. Borde man köpa den nu bara för sakens skull, man lär ju inte få tag i den billigare om någon månad, knappt begagnad?!!?

Får du 17 så köp, billigare blir det aldrig.. Iof verkar din handlare ha hål i huvudet med tanke på vad han får betala för nästa leverans..
 

Sten

Cartier
Får du 17 så köp, billigare blir det aldrig.. Iof verkar din handlare ha hål i huvudet med tanke på vad han får betala för nästa leverans..

Hål i huvudet - så kan man ju säga.:) Han sade åt mig att som stamkund ger han "en bättre rabatt". Känner väl inte direkt att jag behöver ha en Explorer, men med tanke på läget kanske det vore dumt att inte köpa nu...hmm...
 
Topp