• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rolex pinsamm tabbe

osverigeo

Panerai
2-Faktor
När man lägger ett par hundra tkr på en klocka. Ska man inte då kunna förvänta sig att allt ska vara perfektion? Hur är detta möjligt att daydate modellerna har en icke- symetrisk krona vid rolexrolexrolex texten? Hört att en del andra modeller också har samma problem. Min sub har inte det. Har er rolex det?

Bilderna från rolex.com har haft fel rehauts i 2 år+. Är inte detta pinsamt? :D
IMG_2274.PNG
IMG_2275.PNG
IMG_2277.PNG
IMG_2276.PNG
 
Senast ändrad:

Hugii

Audemars
Kan vara ett medvetet val som rolex har valt att göra för att göra det lite svårare för fakes :).
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Ser faktiskt märkligt ut att kronorna inte lirar med varandra. Kollade på Rolex hemsida och visst stämmer det att det inte är centrerad krona på rehauten på DD. Kan knappast vara meningen då det är sjukt störande...?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kan bekräfta att detta är ett riktigt QC problem som påverkar en signifikant portion av dom moderna rolexar jag klämt på. Mycket pinsamt!

Här nedan finns att se ett av de "bättre" rehautsen...

6f3a19effb467635c5c9ed9ad029535a.jpg
 

tissoter

Audemars
Har också kunnat notera det på vissa bilder dock tycker jag att det skiftar lite beroende på vinkeln man håller klockan i.

Är aldrig så snett att det ser "slarvigt ut" enligt de modellerna jag sett.
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Bara att chilla, om några år så blir dessa "failed rehaute" hett eftertraktade... ;)
Min krona sitter liiiiite förskjutet till vänster på min GMTc men inte ens min OCD-sensor noterar detta, så I'm fine.
 

månljus

Panerai
Menade att Yonssons förklaring på snedsatt krona var att de var digitalt renderade så är det ännu märkligare att de är sneda om det inte är meningen. Det torde vara lättare att centrera på en dator än i produktion.
Kanske redigerat snett så att man ska bli positivt överraskad i vekligheten... Om det nu är så som visa bilder visar så hade jag nog stört mig lite på det. I alla fall nu när jag fick vetskap om det. Har aldrig tänkt på det tidigare.
 
Topp