• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

gurk

Omega
B5A4F2A6-5F62-4314-B966-CEA9601F3B8A.jpeg
8822D946-CA42-406C-B502-7D4BB72C74A0.jpeg


Hos ADn på Ponte Vecchio i Florens förra veckan fanns dessa i fönstret. Inga priser listade men antog att dessa gick att ta hem utan väntetid.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
B5A4F2A6-5F62-4314-B966-CEA9601F3B8A.jpeg
8822D946-CA42-406C-B502-7D4BB72C74A0.jpeg


Hos ADn på Ponte Vecchio i Florens förra veckan fanns dessa i fönstret. Inga priser listade men antog att dessa gick att ta hem utan väntetid.
alla klockor (nästan) går att få tag i, dock har väl många handlare satt priset efter efterfrågan, dvs högre än listpriset på de mest poppis modellerna..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
B5A4F2A6-5F62-4314-B966-CEA9601F3B8A.jpeg
8822D946-CA42-406C-B502-7D4BB72C74A0.jpeg


Hos ADn på Ponte Vecchio i Florens förra veckan fanns dessa i fönstret. Inga priser listade men antog att dessa gick att ta hem utan väntetid.
Så där ser det nog ut hos de flesta handlarna: Ett gäng YM som ingen vill ha, ett gäng subbar i TT som ingen vill ha, ett gäng GMT i guld som ingen vill ha osv.
Sportrollarna i stål lyser med sin frånvaro.
 

DrDre

Patek
Tjena, en korkad fråga kanske, men om jag skall köpa en ny Rolex och hittat en hos ex Luxury W, vad bör jag tänka på? Är det ens värt att köpa där om det skiljer ca 2000kr? Är inget bra på detta och vet inte fallgroparna mm. Vill endast köpa med full set och allt! Inget halvdant.
Tack
Danne

Menar du att LW är billigare eller dyrare än ad?

Den modellen är väl inte direkt svår att få tag på (trots att den är väldigt snygg, särskilt den nya vita), så nog borde det gå att få ner priset med 2tkr hos en ad om du går in och påpekar att du är seriöst intresserad och kan slå till per omgående?

Det är ju lite trevligare att vara den allra allra första köparen som själv hämtar ut klockan från en ad, än att köpa från en gråhandlare (även om LW säkert är bra och trevliga). Du kan även fundera på gråhandlare från andra länder, då kan du nog få ett bra pris.
 

Dabe

Breitling
En viss prutmån brukar gå att lösa på icke eftertraktade modeller, även på Rolex, bara så man är seriös och trevlig.. Tycker du ska kolla med några AD i Sverige innan du handlar på LW t.ex. Good Luck @Dabe

Hej, stort tack! Just priset är inte det viktigaste och då heller inte prutningen. Mer att jag inte vill köpa ”grisen i säcken” så att säga. Betalar utan problem några tusen extra hos en seriös handlare. Nu hade dock LW just denna modell inne som jag är intresserad av.

Men låter som att ditt råd är att föredra. Lär bli AD när jag väl bestämt mig.

Tack
Danne
 

Rey

Rolex
Hej, stort tack! Just priset är inte det viktigaste och då heller inte prutningen. Mer att jag inte vill köpa ”grisen i säcken” så att säga. Betalar utan problem några tusen extra hos en seriös handlare. Nu hade dock LW just denna modell inne som jag är intresserad av.

Men låter som att ditt råd är att föredra. Lär bli AD när jag väl bestämt mig.

Tack
Danne

Finns ju från gråhandel långt under list på chrono? Typ 42-43k. :)
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
yes, I see. tydligt att den är rätt grovt nedpolerad. Ringen och glaset går ju iofs att byta ut mot en slant men antar att hela caset blivit polerat på samma sätt, så tror jag kommer passa på denna trots allt, tack för hjälp och info.
No problems! Det tycker jag du gör rätt i! Tips är att köpa ett bra ex med länk.
 
  • Like
Reactions: JLC

JLC

Panerai
2-Faktor
Nej, klocktillverkare jobbar för att listpris skall vara lika i hela världen.
Jo, index styr prissättning av varor och tjänster i varje land. Grundläggande inom nationalekonomi. Sen tilkommer beskattning där man kan reglera ytterliggare, som exempel kostar bilar mer än dubbelt mot sverige i Danmark, men lönerna är inte nödvändigtvis det dubbla, där har du skattereglerade priser ovanpå prisindex.
 
Topp